Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan mij antwoord geven cocos kweker

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wie kan mij antwoord geven cocos kweker

Korting op 420shop
    ik heb een vraag dit is mijn eerste .... op cocos in potten van 6l
    maar wat ik niet begrijp is dat op de voedingsflessen van canna coco
    staat dat ik van zowel a als b voeding allebei even veel moet gebruiken 40ml op 10l water van a en b

maar nu heb ik ook gekeken op de site van canna en daar staat dat
    ik van a voeding 15 ml op 10l moet doen en van b voeding 25ml per 10l
    ik weet nu niet wat ik moet doen welke van de 2 toe te passen

en hoe doen jullie je ec van begin tot eind ik heb zo veel gelezen en gehoord begin ik met een ec van 1.2 en laat ik dat iedere week op lopen???

ph gewoon tussen de 5.8 en 6 toch voor cocos

en moet ik mijn drain ook meten van mijn potten zo ja waarom
    de een zegt van wel

gr omerta

Re: wie kan mij antwoord geven cocos kweker

A&B moeten in gelijke hoeveelheden in water gemengd worden, het meten van EC met biovoeding is meer iets dat je voor jezelf doet om een richtlijn te ontwikkelen daar dit door de samenstelling van de voeding geen vaste/gelijkblijvende waarde aan zal geven

zie ook mijn verhaal over kweken op cocos http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...-nu-t8618.html

Je laat je voedingswaarde oplopen met de tijd dat je kweek loopt.

De drain kun je meten om te zien hoeveel er opgenomen wordt door het medium.

bijv. je voeding heeft een ec van 1.5, je drain heeft een ec van 1.4, dit is een goede situatie, immers er wordt voeding opgenomen.

De ph rond de 6 houden is inderdaad correct, ook hier kun je je drain meten om te kunnen corrigeren.

bijv. voeding ph in is 6 drain is 6.8, dan mag de volgende gift de ph naar 5.2 etc.

sorry voor de slechte interpunctie en wrakkige uitleg, maaaar heb een Katerrr

succes

Comment

oke bedankt voor je reactie
      dat met de ph drain snap ik
      maar hoe weet ik dan met de ec drain waneer die dat niet goed op neemt
      bv ec van 1.8 en ik meet een drain van 1.2 wat moet ik dan doen bij de volgende water beurt een ec van 2.4 mee geven
      om op die ec van 1.8 te komen?????????
      en als ik mijn voeding maak kan ik het dan meteen geven of moet dat ook eerst nog even blijven staan dit is mijn 1ste kweek op cocos en begin net met meten van de ph en ec vandaar maar thank voor je uit leg gr omerta

Comment

bij je ec meet je of er opgenomen wordt, dus als je een ec wilt hebben van 1.5 en je geeft 1.5, je drain is 1.3 betekend dat dat er opgenomen wordt in het medium, dat betekent dat indien de verschillen niet te groot zijn je goed bezig bent, is je ec bij ingave 1.5 in de drain bijv 1 dan mag je iets gaan verhogen... let wel ec waardes zijn indicatoren en zeggen niets over welke stoffen er exact worden opgenomen, wees dus voorzichtig met het geven van voeding en matig dit , let goed op je planten en stuur bij indien je iets opmerkt, hierover is veel info te vinden op dit forum.

de ec waarde van bio voeding loopt op als je de voeding laat staan, je kunt hier dus niet te veel aan vasthouden, dit geld ook voor je drain, het zijn slechts indicaties, je hoeft ook niet iedere waterbeurt voeding te geven, kijk goed naar je plant, lees veel, en je zult zien dat het erg logisch en eenvoudig kan zijn zolang je methodisch te werk gaat. bedenk ook dat een plant tijd nodig heeft om de stoffen te verwerken etc..

Comment

een makkelijk voorbeeld voor je, 30ml a@ eerst door je water mengen goed,erna 30ml b door je water goed mengen---- dit is een voorbeeld !!!

Comment

en ga niet uit van etikketten waardes, ga op je gevoel af,en lees je plant af, laag beginnen en met de week,0,2 verhogen!! tot 1,8ec maximaal !!

Comment

Bezig...
            X