Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

drain vraag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

drain vraag

Korting op 420shop
    mijn vraag ik kweek op cocos potten van 7l als ik water geef dan trekken ze daar meestal 2 a 3 dagen op voor dat ze op nieuw water krijgen het water dat ik geef komt niet onder uit de potten dus heb dan geen drain toch? is dat erg (want ik geef met de hand water) of moet ik ze elke keer zo veel water geven dat het er onder uit komt?of is dat niet nodig
    want ze staan er op zich goed bij 3 de week bloei

mijn ec is nu net op 1.9
    mijn ph 5.8
    heb de voedingslijn van canna

gr omerta

Re: drain vraag

het beste is o wel de drain ca;paciteiten te benutten, hiermee kun je juist mooi de waardes in de pot sturen en reguleren, als je niet draaint krijg je ophopingen van zouten etc....

maar het kan natuurlijk wel zonder.. al blijft van boven af water geven.......eh ja .. minder goed

Comment

oke bedankt voor je antwoord
      mijn vraag terug
      maar als ik ga drainen en dat drain water komt in de schotels
      dan kan de plant dat steeds op nemen is dat dan wel goed?
      of moet ik dat drain water weg gooien

en als ik van onder af water ga geven via schotels dan heb ik toch ook geen drain meer???

of heb ik geeb drain nodig als ik van onder water geef

gr omerta

Comment

wat ik zelf doe is het volgende...

Ik geef 3 maal van onder af water, dus vanaf schotel, elke 4de waterbeurt geef ik van boven af en maak gebruik van drain dus... wat ik doe is de pot op een verhoging (stukje pvc pijp) in een emmer zetten, dan ruime hoeveelheid doorspoelen... hiermee voer je balaststoffen die boven in de pot terechtkomen door afvoer van plant door en uit de pot.

het is wel even wat werk, maar de reslutaten zijn er naar dus dat is voor mij geen probleem

maar hoe dan ook de pot in het water laten staan is niet goed...dus het water wat uin je schotel staat wel afvoeren/weggooien

Comment

thanks voor je snelle antwoord
          en hoelang mag dat water op die schotel blijven staan?
          maar elke keer dat ik dan water wil geven via schotel ec en ph aanhouden van schema neem ik aan en doe ik dat dan ook als ik ze van boven af water ga geven voor de drain en hoeveel drain moet er uit lopen per pot dan als er wat uit loopt is het goed??
          gr omerta

Comment

ph inderdaad bijhouden, ec ...ik geef zelf veel minder dan schema, en let goed op de plant,

qua hoeveelheid drain, ik gebruik de 4de beurt ongeveer 6/8 liter in totaal per pot

em van onder af is even kwestie van aanvoelen meestal laat ik het halfuurtje staan en gooi dan wat over is weg., het heeft even tijd nodig om in de cocos te trekken

Comment

oke maar ik had er vanacht nog over na gedacht als ik nou
              een pvs buis koop die in kleine stukken zaag en dat bij mijn pot in doe
              dan kan ik toch ook via die buis van onder water geven of zie ik dat verkeerd?????

gr omerta

Comment

jeps kan ook prima

Comment

beter beter

maar stel mijn pot is 30cm lang moet ik dan een pvc buis van
                  15 cm doen of langer korter

krijgt mijn plant dan wel water via de buis, en heb ik dan niet dat er teveel
                  onder uit loopt (want dat gooi je weg)

en als ik bv 1 x per 2weken mijn potten drain met afgezuurd water
                  om schoon te spoelen.

en is het niet te veel stress voor de plant als ik elke keer de plant
                  moet tillen om te kunnen drainen ??
                  want stress is toch ook funest voor plant

gr omerta

Comment

alles met beleid, dus niet gooien en smijten, al doe je je pijpje tot een cm of 10 onder de rand zit je wel goed, maar rustig water geven en de coco de tijd geven het vocht op te nemen, dat je wat weggooit, ach ... zijn kleine beetjes.

verder is het gewoon beetje zoeken wat voor jou goed werkt.... het blijft onkruid en kan tegen een stootje..

Comment

oke thank man

ga zo ff naar de bouwmarkt die pvc buis halen
                      en bij mijn planten in doen maak wel ff fototje later kan je het zien
                      en zie je ook ff hoe ze er bij staan en mij mischien vertenen of ze
                      er mooi bijstaan
                      gr omerta

Comment

Bezig...
                      X