Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ec wat gaat er fout bij mij

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: ec wat gaat er fout bij mij

Het meten van drainwater is geen 100% betrouwbare meetmethode voor de omstandigheden in de kokos. De EC-waarde v/h drainwater kan stijgen als de plant meer water verdampt dan voeding verbruikt.
    De enige 100% betrouwbare manier is een monster uit het substraat halen en dit meten.
    Verder is kokos bedoeld om hydrologisch op te kweken dus ten alle tijden met 10 tot 30% drainage afhankelijk van oa de kwaliteit van je kraanwater.
    Aangezien kokos goed draineert zal deze niet snel te vochtig worden.
    Aangezien je ballastzouten het beste worden afgevoerd als je van boven af draineert, zou ik persoonlijk niet met eb en vloed werken en dus niet van onder water geven.
    Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
      nee, maar je moet niet vasthouden aan die 1.9, begin eerst eens met 1.5
      dan alle rotzooi erbij, dan afzuren en rootjuice hoeft niet meer nu hoor
      aleen a en b , 1 keer in de week enzymen mee en boostert..

Je EC moet je toch meten met al je voedingstoffen in je water (EC meet je toch om de hoeveelheid voeding te bepalen)
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

@ fifi, je ec meet je inderdaad met je voedingsstoffen, dus a&b, de toevoegingen of extra's meet je niet mee, die voeg je dus toe nadat je e.c op peil is.

@ciaze wat jij zegt klopt ook, al is mijn ervaring dat door 1 maal in de week te drainen er geen noemenswaardige verschillen optreden en het dus ook een stukje minder werk is op deze manier... tenminste als je net als ik het handmatig doet....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
          @ fifi, je ec meet je inderdaad met je voedingsstoffen, dus a&b, de toevoegingen of extra's meet je niet mee, die voeg je dus toe nadat je e.c op peil is.
          Maar moet je daar niet mee opletten want PK13/14 is ook een soort voeding en dan heb je nog producten als green sensation waar ook een bepaalde dosis NPK inzit dus ik redeneer alles wat aanvult op de ec moet meegemeten worden..
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

thanks CIAze

maar hoe moet ik mijn cocos meten dan, graag uit leg

en hoe bedoel je 10% tot 30% drainen afhankelijk van me kraanwater mijn kraanwater is ec 0.4

hier paar foto's, ze staan nu in bloeifase 1, week 2

ook 1 van een rode steel die ik heb, ik heb even probs gehad met de inblazer, maar heb hem nu eindelijk op peil, temp is nu,
            min: 20 graden
            max: 27 graden
            Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
              Maar moet je daar niet mee opletten want PK13/14 is ook een soort voeding en dan heb je nog producten als green sensation waar ook een bepaalde dosis NPK inzit dus ik redeneer alles wat aanvult op de ec moet meegemeten worden..
              Ik denk ook zoals Fifi. Je kletst toch alles ineen en maakt dan dat die ec-waarde overeen komt met de ec die aangeraden wordt (of liefst iets minder). Maar als je een ec van bv 1.9 gaat maken met enkel A en B, en daarop nog eens boosters en dergelijk gaat toevoegen dan gaat het toch ver boven die 1.9 uit?

Comment

dat klopt wel wat jullie zeggen... toch is je basis voeding maatgevend voor je ec schema, een hogere e.c. zeker op cocos is niet direct schadelijk indien de ph op peil is, de plant kan op die manier dus opnemen wat nodig is, overvoeding komt eigenlijk slecht voor wanneer de wortels niet zodanig ontwikkeld zijn dit aan te kunnen. De toevoeging van allerlei boosters zijn vaak ook niet overeenkomstig met de voedingsschemaa's hierbij is dus zaak zelf goed op te letten en weten wat je waarvoor gebruikt.

pk 13/14 is een toevoeging om de plant de nodige bloeistoffen te geven dit als extra bovenop de standaard voeding om bloei extra te stimuleren... deze extra stoffen worden niet meegemeten in initiele e.c meting daar indien je dat wel zou doen er een tekort aan de overige stoffen zou kunnen ontstaan en een overschot aan p & K

maar nogmaals dat is zoals ik het doe/interpreteer etc etc....

ben geen gebruiker van allerlei boosters , houd het gewoon simpel en dat bevalt mij uitstekend...

Comment

Comment

maar kan iemand mij vertellen hoe ik mijn cocos
                    kan meten ???

Comment

Je drainwater opvangen is een optie, en daar dan de ec-waarde van meten. Het is niet 100% precies maar het zal je al een goed idee geven.

Comment

Yow omerta kweet nie als je veel wijzer gaat worden maar hier eens kijken in dit topic . http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...cos-t3396.html
                        kijken bij coco's meet methode .

Grtzzz
                        Last edited by replay; 23 December 2009, 16:55.

Comment

thanks replay

Comment

Graag gedaan .

Grtzzz

Comment

dus als ik een drain heb van 20% is goed

en hoef ik mijn cocos toch niet te spoelen

gr omerta