Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ant's Eerste Kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ant's Eerste Kast

    Korting op 420shop
    Beste Mensen!

    Alvast bedankt voor het kijken hierzo bij mijn eerste kast!

    Admin, het andere topic mag verwijdert worden [Klikkert], ik bouw het hier helemaal opnieuw op, en alle vragen die ik heb kan ik hier ook stellen! Thanx!

    Edit:
    Heb zojuist alle plaatjes op imageshack geworpen. Hopelijk doen ze het!

    Ik heb zojuist mijn eerste kast gemaakt, met het doel om mijn eigen wiet voorraad te maken en zo naar eigen smaak aan te passen.

    Maar goed, eerste prioriteit!
    De kast!

    Dat werd nog lastig, want veel ruimte heb ik niet (ik ben nog thuiswonend), en vast en zeker dat ik m'n kast niet groter kon maken (en mocht ) dan (L)90cm x (B)80cm x (D)70cm.

    Niet erg groot. Dit had ik berekent, en nagelezen op dit forum (Hulde! ) en ben er zo achter gekomen dat ik een micro-kweek ruimte ging maken. Het idee van mijn kast op papier gezet, en me voornamelijk ingelezen hier. Informatie opgedaan van hoe en wat het beste was.

    Tot de conclusie gekomen dat het voor mij met TL of spaarlampen het beste zou zijn. In mijn omgeving zitten ook wel een paar mensen met kweekruimtes, maar hun kweken onder HPS van 400 W (dus al wat verder gevorderd) maar ook hun ruimtes zijn 3 meter hoog... Dus ja, daar kan ik sowieso al niet echt tegenop, maar misschien komt dat nog.
    En daarbij is dat mij teveel energie verbruik voor wat ik verrook .
    Dus een beetje rondgevraagd over hoe en wat, maar kreeg al meteen t advies om een HPS lamp te kopen, of om er gewoon maar niet aan te beginnen, 'want het wordt toch niets'.

    Nou om dit verhaal hier maar af te kappen, ik ben begonnen!
    Ik heb al een aardige kast staan (vind ik zelf dan), en dit heeft me tot nu toe niet veel gekost, omdat ik het hout en de verlichting gratis heb gehad!).

    Foto's zeggen meer als 1000 woorden:


    De kast! Zoals jullie zien wordt het een kweek onder TL.
    Het hout van de kast heb ik gekregen, dus in een weekend heb ik hem in de kast met een zelfgemaakt bouwplannetje in elkaar gezet.
    Erg leuk, is wat anders geworden als ik dacht, aangezien de planken niet in een keer geheel konden dekken (de planken waren 70cm breed en een meter of 3 lang...).
    Nou ja, al met al, de kast is af, alleen er moet nog een deur in.

    Voor de ventilatie heb ik een badkamer ventilator gekocht:



    Gemonteerd en wel.

    Deze zit inmiddels ingebouwd, maar zoals sommigen misschien al gelezen hebben, blaast deze 180 M3/h... Mijn kast is iets groter als 0,50 M/3... Dus dat is iets te hard... Dat is nog een probleem.

    Om even door te gaan: De lamp heb ik inmiddels opgehangen.
    Ik had dit eerst geprobeerd met kettingen, maar dit werkte voor geen meter, de lamp hing niet mooi recht, en was moeilijk te verstellen...
    Van een vriend kreeg ik een tip om met de lamp met planken dragers op te hangen. Zo gezegd, zo gedaan.

    Planken dragers op de lamp gemonteerd.


    Perfect! De lamp hangt mooi recht en is goed te verstellen zonder veel moeite, ik kan iedereen dit aanraden. Het kostte me ong. 7,5 euro, 1 staalboor a 6mm, 6 boutjes en borgmoertjes, en 3 schroeven.

    Nog een foto met licht:

    Zoals je ziet liggen er nog 3 armaturen in, deze wil ik nog gaan ophangen aan de wanden, tenminste 2, maar ik zit over 4 na te denken. 2 aan elke kant, ook in hoogte verstelbaar. Suggesties welkom!

    Kosten so far...

    De kast:
    Het hout was gratis (Bedankt Jer!) Schroeven had mijn vader nog en mocht ik gebruiken, evenals de decoupeerzaag en cirkelzaag.

    Alleen houtlijm moeten kopen: €12,95 Natuurlijk extra grote pot

    De ventilatie:
    De badkamerventilator voor de geruime prijs van €12,50 op de kop kunnen tikken, maar ik zit nu te twijfelen of PC ventilatoren met een regelaar niet handiger zal zijn... Iemand tips of suggesties?

    De verlichting:Ophanging verlichting:
    Hier heb ik geld weggegooid, helaas, aan de kettingen en haken.
    Dit komt neer op: €7,-
    Het planken drager systeem kostte me:
    Rails: €1,99 voor 2 rails.
    Dragers: €2,19 p/s.

    Totaalplaatje:
    €56,59. Dat valt best mee vind ik zelf!

    En dat was het tot nu toe. Verlengsnoer had ik nog liggen, evenals alle schroeven, moertjes, boutjes en ringetjes en andere dingen die ik vergeten ben.

    Nu wil ik jullie vragen of jullie op- of aanmerkingen hebben op mijn opstelling, tips, tricks, suggesties of andere opmerkingen. Post ze gerust, ik wil graag feedback ontvangen.

    Daarnaast heb ik nog een vraag over de ventilatie:
    Is het misschien beter om de kanaalventilator te vervangen door een Pc ventilator van 100 mm of 120mm met een regelaar?
    Ik zou zelf namelijk geen idee hebben hoe ik de kanaalventilator zou kunnen regelen. De specs van de ventilator: 220-240V/28W.

    Van het weekend heb ik weer geld en hopelijk kan ik een duidelijke beslissing maken over de ventilatie. Ik hou jullie op de hoogte.

    Bedankt voor het lezen!
    En ik ben jullie allen zeer dankbaar voor de informatie op dit forum, hier heb ik al veel van geleerd op het gebied van kweken en het kweken op Tl licht en spaarlicht!

    Greetz!

    Renze
    Last edited by Ant; 21 January 2010, 18:46. Reden: Link Edit
    Te Huur!

    Suggesties ook welkom.

    #2
    Re: Ant's Eerste Kast

    Foto's zeggen meer, maar ik zie (nog) niks....
    Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
    Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

    Comment


      #3
      Re: Ant's Eerste Kast

      Ok apart... Ik heb ze bij mijn attachements gezet? Ik zie ze namelijk wel... Kan het daar aan liggen?
      Te Huur!

      Suggesties ook welkom.

      Comment


        #4
        Re: Ant's Eerste Kast

        Hmm... Misschien was ik net even te vroeg. Maar nu zie ik nog niks. Heb je ze ingevoegd?
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

        Comment


          #5
          Re: Ant's Eerste Kast

          Ik zie ook geen foto's.. Vreemd..

          Ik heb in mijn kastje nu 4x 18w TL en 2x 80mm pc-fans zitten en mijn temperatuur zit nu met licht aan rond de 25 graden. Dus met grotere pc-fans zul je geen probleem met te hoge temperaturen krijgen.
          Ik zelf zou voor de badkamerventilator gaan, omdat je dan voldoende afzuig capaciteit hebt om een koolstoffilter te plaatsen. Dan hebben je ouders (en eventueel je buren) ook geen last van mogelijke geurtjes. Dat ben ik zelf ook nog van plan, dus als je toch besluit om pc-fans te kopen en je wilt van de badkamer ventilator af, houd ik me aanbevolen

          Grtz,

          Skafe

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Ant's Eerste Kast

              Goedemorgen!

              Bedankt voor alle reacties, vanmiddag ga ik de plaatjes via Imageshack hier hosten. Hopelijk werkt dat wel.

              @skafe:
              Bedankt voor de tip, daarbij moet ik wel zeggen dat ik hem dan nog even houd.

              @Time2GrowNow:
              Ik ben nu wel al zo ver met mijn kast, ingericht en wel op Tl, dat ik het nu niet meer ga omgooien, omdat ik zelf best benieuwd ben hoe de Tl kweek gaat. Ik wil graag aan vrienden laten zien dat je op Tl kan kweken, want ze geloven er niet zo in..
              Desondanks, thanks voor de tip!

              De ventilator blijft denk ik nog even, nog even uitzoeken hoe ik hem kan 'dimmen'... Iemand suggesties?
              Ik ga handmatig water geven, voeding ga ik wel doen, maar zo min mogelijk. Ik weet eigenlijk nog niet zo veel van voeding, dus ik ga me binnenkort even inlezen. Of je moet tips etc hebben, mag altijd!

              Ik heb gelezen wat Scroggen is, is zeker leuk, maar ik wil daar nog even mee wachten, eerst een 'gewone' kweek.

              Greetz, en voor de mensen die ook moeten werken, werkse!

              Ant
              Te Huur!

              Suggesties ook welkom.

              Comment


                #8
                Re: Ant's Eerste Kast

                Foto's geupdate met nieuwe links! Hopelijk werken ze!

                In de tussentijd weinig gedaan...
                Ik heb gekeken hoe ik de Tl-armaturen zo danig kan ophangen dat ik ze ook in de hoogte mee kan laten gaan. Maar ik heel weinig ruimte aan de zijkant om een ophangsysteem te maken. Ik zit na te denken over touw/staalkabel o.i.d...
                Wordt nog lekker brainstormen!

                Ik hou jullie up to date!

                Greetz

                Renze
                Te Huur!

                Suggesties ook welkom.

                Comment


                  #9
                  Re: Ant's Eerste Kast

                  OI!Ant
                  Veel geluk met je microkweek,mooie foto's,waarom geen vast armatuur en verhoog je je planten niet,simpel enkele latjes tegen de zijkant en een verstelbare vloer.

                  GRoeten

                  Comment


                    #10
                    Re: Ant's Eerste Kast

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjille View Post
                    OI!Ant
                    Veel geluk met je microkweek,mooie foto's,waarom geen vast armatuur en verhoog je je planten niet,simpel enkele latjes tegen de zijkant en een verstelbare vloer.

                    GRoeten
                    Hahaha supergeniaal!
                    Je hebt helemaal gelijk, ik neem gewoon te veel hijsen van onze geliefde Mary Jane...

                    Voor de volgende kast. Maar goed nu hangt 't al zo, en zo wordt de kast verder ingericht.

                    Gister met een vriend aan een idee gewerkt om nog 4 lampen op te hangen, hier ga ik vanmiddag aan beginnen, en in t weekend is het wel af.
                    Soon: More photo's!

                    Greetz!

                    Fijn weekend alvast!

                    Renze
                    Te Huur!

                    Suggesties ook welkom.

                    Comment


                      #11
                      Kosten so far:Totaalplaatje!
                      Te Huur!

                      Suggesties ook welkom.

                      Comment


                        #12
                        Re: Ant's Eerste Kast

                        Ziet er goed uit, waar heb je die kwh meter gekocht?
                        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Ant's Eerste Kast

                            Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N View Post
                            Ziet er goed uit, waar heb je die kwh meter gekocht?
                            Bij de gamma a €13,99.
                            Heb vanmorgen nieuwe gehaald, die doet t wel .


                            Ik heb mazzel gehad met het licht en het hout! Dat scheelt inderdaad een hoop.

                            Vandaag sprak ik toevallig een vriend en ik had het over mn kast, zegt hij dat hij nog een HPS Lamp heeft liggen!
                            Krijg em voor weinig, komt er sowieso! Of ik hem in dit stadium nog ophang? Nee, naar alle waarschijnlijkheid niet... Eerst zien wat die Tl balken gaan doen.

                            Thanks voor alle positieve reacties!
                            Van de week weer updeet!!

                            Greetz!

                            Ant
                            Last edited by Ant; 25 January 2010, 17:23.
                            Te Huur!

                            Suggesties ook welkom.

                            Comment


                              #15
                              Re: Ant's Eerste Kast

                              Wederom een goedendag!

                              Vandaag mijn Fancontroller binnengekregen, volgens de vele reviews zou deze toch het beste zijn, voor de moderate gebruiker.
                              Ik was daarom ook zeer beniewd, en ik kan je vertellen dat ik er tot nu toe wel over te spreken ben.
                              Foto!

                              Een erg simpel dingetje, heeft mij €11,95 gekost, zoals al eerder genoemd.
                              Voor de mensen die ook zoiets zoeken, de naam is: AeroCool Easywatch.

                              Heb deze al uitgeprobeert, dat is nog niet helemaal gelukt, aangezien hij de toeren van de fan niet oppakt... Heel apart, zeker omdat de fans van hetzelfde merk zijn... Komt wel goed, moet alleen even goed naar gekeken worden. Nu geen zin in.
                              Voor de rest is het ding voor de prijs echt super! Regelt de fans automatisch als de temperatuur omhoog schiet (als hij de toeren kan uitlezen dan) en er zitten 3 temperatuur sensoren bij, die best gevoelig zijn.
                              Zodra ik hem goed werkend heb, post ik een How To hierover, tevens ook over hoe ik de fans ga aansluiten, want dat wordt zeer wss een PC voeding. Maar ik zal zien.

                              Nog een puntje is dat ik een deur heb, tenminste, de plank die de deur moet worden. Hoe ik deze precies ga ophangen weet ik nog niet precies.

                              Laatste update:
                              Ik kreeg gister een onverwacht kado van een vriend...



                              600 Watt!!!!
                              Daarop kan ik alleen maar zingen:
                              Simon bedankt !! Simon Bedankt !! Simon , Simon , Simon Bedankt !

                              Kortom, bedankt Klei !

                              Helaas ben ik nu blut, omdat ik schijnbaar geen stagevergoeding krijg... Godv... Poep!
                              Moet ik dus even achteraan.

                              Dit was t voor vanavond,

                              Allen een fijne avond, spreek jullie lator!

                              Greetz,

                              Ant
                              Last edited by Ant; 27 January 2010, 20:37. Reden: Faulty Smileys
                              Te Huur!

                              Suggesties ook welkom.

                              Comment

                              Bezig...
                              X