Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Microkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

SuperSlick uit man erg netjes, dat is vind ik altijd leuk om te zien: mensen die goed te tijd nemen om hun kast te ontwerpen/maken. Puik werk
    Ik ben momenteel ook bezig met een Scrog-Grow en ik moet je zeggen dat ik het erg leuk vind. Zo ben je ook nog eens veel met je plantjes bezig en dat wilt iedereen toch?
    Ik vraag mij wel af of je fans de temperatuur kunnen hanteren want 2 kleine pc fans Vs. 150Watt hps wordt nog een groot gevecht, helemaal als je nog een koolstoffilter wilt plaatsen , de zuigkracht wordt dan ong. 30% minder. Ik heb afgelopen week zelf ook een koolstoffilter gemaakt en het werkt echt Perfect. Mocht je het wat vinden stuur me een pm , dan kan ik je het een en ander vertellen over mijn design.

Succes met je kweek en ik zal het zeker in de gaten houden

Peace

Pc
    Pc Grow - http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/f84/pc-grow-eerste-kweek-el-monstre-2x-t9718.html

Comment

Re: 1e Microkweek

Het is wat lastig te zien 31.4 graden en 42% LV. Op dit moment staan de zaailingen er nog niet in dus ik verwacht dat de LV nog wel gaat stijgen. het probleem zit hem in de temperatuur. Ik maak gebruik van 2 'grote' 12x12cm pc fans. Het is duidelijk dat ze het zo niet redden om de temp. te drukken tot max 28graden.. Ik hoop dat het plaatsen van een kleine ventilator meehelpt!

Naarmate de LV daalt stijgt de temp. Zolang ik dit niet onder controle heb gaat de lamp uit denkik. Ik heb nog nooit eerder een kweek gehad dus weet ook niet hoe heet het de komende uren kan gaan worden in de kast (een rookmelder is ook geen overbodige luxe hehe)

Ik zal een lijst maken met kosten. komt in de volgende update

Smoke it!
      Attached Files

Comment

Oke een overzichtje. Alle 0,00 euri'zzz had ik al of heb ik gratis verkregen.

Assimilation Light System 150w hps Complete - 1x € 69,00
        Tijdschakelaar - 1x € 03,00
        Spanningsbeveilliger - 1x € 00,00
        Hychrometer analoog - 1x € 00,00
        12v bijv. Nokia lader - 2x € 00,00€ 20,00
        Radiatorisolatie - 4rol € 16,00
        Reflecterende tape - 1x € 03,50
        Tochtstrip - 5m € 07,00
        Kleine tafelventilator - 1x € 05,00
        USB Webcam - 1x € 00,00€ 01,50
        Sproud pads- 10x € 01,50
        Thermo/hygrometer digitaal - 1x € 15,95
        Big Bang feminised (Greenhouse) - 5x € 15,00
        Pot 11l - 2x € 0,00

Smoke it!
        Last edited by D0RDT; 7 February 2010, 01:09.

Comment

Het probleem van de sauna verschijnselen (op lv na ) lijkt zover nu te zeggen te zijn opgelost heb de afwerking vd pc fans (1e filteroppervlakte) anders gedaan. op het moment stijgt het LV (gestaag maar het stijgt!) temp. loopt op het moment heel rustig op. Ik houd de stijging goed in de gaten. hopelijk blijft de temp nu stabiel tussen de 25-28 graden. Ik heb goede hoop! ^^

Smoke it!
          Last edited by D0RDT; 7 February 2010, 13:09.

Comment

Acid, the drug that changed our world.

Comment

Yawww

Lavalamp. Het is met zaailingen idd minder belangrijk je LV hoog te hebben. Met stekken is het een heel ander verhaal. Stekken hebben nog geen worstelstelsel dus die moeten het doen via de bladeren e.d in het begin Bij zaad groeien er meestal al worteltjes voordat t zaadje boven de grond uitkomt.

Ik laat bewust de zaailingen in een ruimte met redelijk hoge LV. dit zodat de zaailingen in het begin (icm worstelstimulans na een paar dagen) een goede basis aanmaken qua wortels . Liever wat extra in het begin. Kan zowiezo geen kwaad ^^

Correct me if i'm wrong!

Smoke it!

Comment

en toen??

Comment

en toen ging het hele verhaal verder onder deze topic ^^

Comment

Bezig...
                  X