Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n eerste kweekruimte :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

M'n eerste kweekruimte :)

Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

Ik heb me deze week bezig gehouden met het maken van m'n eerste kweekruimte. Afmetingen van de ruimte zijn 100 breed x 61 diep x 150 hoog. Doordat ik niks bruikbaars had liggen zat er niks anders op dan zelf een ruimte te maken. In principe had ik nog iets hoger kunnen gaan, maar vond dit wel genoeg

Helaas had ik ook geen 12 volt adapter meer liggen en heb ik voor 10 euro een universele adapter bij karwei gehaald.
    De lampen die ik gebruik zijn 2x23w philips par38 downlighter spaarlampen kleurcode 827.

Ik moet nu alleen nog de puntjes op de i zetten. Daarmee bedoel ik dat ik maandag meer radiatorfolie moet gaan kopen Verder moet er nog een buis vanaf het ventilatorgat richting het raam naar buiten.

Over een klein poosje wil ik er dan 2 plantjes in gaan kweken. Denk dat dat wel moet gaan lukken ^^

Groetjes!

Foto's:

Op de foto hieronder heb ik nog geen radiatorfolie aangebracht vandaar dat het licht aan alle kanten naar buiten komt

Last edited by roy88; 7 February 2010, 14:20.

Re: M'n eerste kweekruimte

Mooi kastje man ! is dat MDF ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ja, en ik weet wat je nu gaat zeggen . MDF zitten giftige stoffen in of het explodeert als er teveel water bij komt, nietwaar ? Maar goed het was redelijk goedkoop in tegenstelling tot anders hout.

Thanks btw

Comment

Ziet er al netjes uit! Ik weet niet of je echt problemen gaat krijgen met MDF. Je hoord inderdaad wel de verhalen en ik heb ook wel hokjes 'gone bad gezien Goed in de gaten houden maar daarmee vertel ik je niets nieuws

keep it up!

Smoke it!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roy88 View Post
          Ja, en ik weet wat je nu gaat zeggen . MDF zitten giftige stoffen in of het explodeert als er teveel water bij komt, nietwaar ? Maar goed het was redelijk goedkoop in tegenstelling tot anders hout.
          Nee hoor, was gewoon een vraag want ik kon het niet goed zien op je foto.
          Ik heb geen slechte ervaringen met MDF, wel het een en ander van horen zeggen, maar goed : da's van horen zeggen

Ik doe het altijd wel een beetje bewerken, da's er door het meubeltjes maken zo in gesleten. Waar moet je dan aan denken : zaagsnedes en zijkanten dichtplamuren (met lakplamuur, dat MDF-spul werkt K**), 2x gronden, en gaatjes voorboren.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

mooie kastje zo weggestoken in dat hoekje.
            ALs je een handige harry bent kan je toch in elk huisje wel een plaatsje vinden voor je kweekje.
            Mooie voorbeeld van een doe het zelf kastje.
            ALs je een kweekje doe zal ik je wel volgen.
            Zou toch wat hoger geweest zijn je moet rekenen dat van je 150 maar 100 overschiet om je plant te laten groeien maar ja das al redelijk hoog.
            Succes met je nieuw kastje.

Comment

Bedankt

Maar goed ik hoef ook geen mega oogst. 't is puur voor eigen (medicinaal) gebruik.
              Ik denk trouwens niet dat ik een kweekverslag ga houden, eerst maar is zien voor mezelf of de plantjes het een beetje naar hun zin hebben ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roy88 View Post
                Ik denk trouwens niet dat ik een kweekverslag ga houden, eerst maar is zien voor mezelf of de plantjes het een beetje naar hun zin hebben ^^
                Jammer, tis wel een handige manier om je leerproces handjes en voetjes te geven. Zo'n anoniem online kweekverslag is ook leerzaam en leuk voor anderen...

enniewee, heel veel succes en plezier gewenst !

Comment

mm alright ill think about it..

Comment

Super mooi gedaan! Echt top! Ik heb ook MDF gebruikt en geen problemen mee gehad
                    Only dead fish follow the stream

Comment

Het verhaal dat MDF giftig zou zijn WAS vroeger waar.
                      Heeft iets te maken met de lijm of vernis die ze (de fabrikanten) toen gebruikten.
                      Deze is echter tegenwoordig verboden (je wil toch geen gif in de buurt van je kindjes )
                      en MDF is sindsdien veilig voor gebruik.
                      Sla me dood exacte jaartal weet ik niet meer, just ask google.
                      Maar in principe is MDF veilig...
                      als je maar in rekenschap neemt dat MDF en water niet zo goed samengaan en voor verzakte bodems kan zorgen

Verder veel succes met je kweek

Comment

Bedankt

Maar niet te vergeten dat de hele cabine is voorzien van radiatorfolie. Dus als ik water mors komt het daar eerst op terecht

Ik heb vanochtend een testje gehouden met wat leftovers van het MDF hout met water. En er moet wel echt behoorlijk wat water bij komen voordat er iets veranderd.

Qua licht heb ik wel een probleempje. Het radiatorfolie schijnt heel iets door...
                        Je moet er wel flink met de lamp op schijnen voordat je iets ziet, maar toch.
                        Maar om er nou nog een extra laag (5 rol) overheen te nieten daar heb ik niet zo'n trek in. Probeer het daarom eerst zo. Als de plant dan niet wil bloeien, toch maar die extra laag.

Comment

Als het licht doorlaat is meerdere lagen over elkaar hangen geen goed idee
                          je gaat er geen rendement van hebben, want het weerkaatste licht gaat niet meer terug door je folie
                          daar is het te zwak voor

Comment

Mocht het echt problematisch worden kan je altijd nog van dat zwart-wit folie erop nieten. Kost maar een fractie van radiatorfolie

Comment

oh mooi gemaakt
                              ziet er heel goed uit
                              as it was in the beginning,
                              so shall it be in the end
                              -BM-

Comment

Bezig...
                              X