Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbouwing van een tv-kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verbouwing van een tv-kast

    Korting op 420shop
    Lang leven van de kingsize platte tv's. Door er een aan te schaffen hield ik een tv-kast over. En omdat hij niet echt mooi is en in de weg staat ben ik begonnen om hem te verbouwen tot een lekkere kast met spaarlamp verlichting.

    De spellen die ik heb aangeschaft / had liggen om hem te maken zijn:

    1 spaarlampet van 200 watt, 9000 lumen, Bloei
    2 x radiatorfolie
    1 rol ondervloer voor laminaat
    4 meter ketting
    1 zakje haakjes
    1 zakje tierips
    Zilvergrijze, breed tape
    9 meter afzuigslang
    Niet pistool met een berg nietjes ( erg handig, geloof me)
    Schroeven
    Lucht toevoerventilator (Plieger, 100 m3 per uur, 14 watt)
    Stekker en snoer
    Verlengsnoer ( 3500 watt)
    Timer
    Anti lekzijl van waterbed.
    Potten, aarde ( moet nog gehaald)
    Zaden, 3 low ryder #2 gefeminiseerd, 3 low ryder gefeminiseerd ( komen morgen binnen)
    http://www.dutch-headshop.nl/seedsho...en-c-1_65.html


    24-02-2010
    Ben ondertussen na een paar uurtjes best opgeschoten ( zie alle foto's hieronder), heb de kast leeg gemaakt van planken en heb hem geissoleerd en met radiator folie bekleed ( met mijn nieuwe vriend de nietmachine). Ondertussen heb ik ook de gaten gemaakt voor de luchtafvoer en toevoer. Ik heb het hout van de planken gebruikt om het anti-lekzijl te spannen op de bodem ( anders gaat het hout op de bodem misschien rotten). Laminaat tegen de achtewand aan gelegd en vast geschroefd. Verder heb ik vandaag nog een snoer en stekker aan de ventilator gemaakt en hoop morgen de lamp en de ventilator te bevestigen.

    Nu even relaxen

    Later meer.

    Groet Progressive


    25-02-2010

    Vandaag niet zo heel veel aan de kast gedaan. Heb de ventilator ingebouwd en die draait keurig stil. Verder heb ik vandaag de zaadjes binnen gekregen en dat is bij dutch-headshop binnen 24 uur met goede service. Kreeg zels nog even een pakje uitdruktips om te proberen en een aansteker. Verder vandaag 4x 11 liter potten gekocht en light- grow aarde. Ga morgen de zaadjes laten kiemen en heb al een warm donker plekje gevonden van 21 graden. Verder hoop ik dat morgen de lamp binnen komt.

    Groet

    26-02-2010

    Nou kwam eindelijk de lamp binnen en wat denk je. Stuk, als het goed is komt er morgen een nieuwe binnen. De gehele kast is nu klaar en wacht dus alleen nog op verlichting en het jonge spruit. Morgen ga ik de zaden proberen te laten kiemen. Hoe dat zal verlopen zal ik onder een ander hoofdstuk van deze site laten vallen. En nu maar weer wachten op de lamp en dan zal ik het eindresultaat laten zien.

    Progressive

    27-02-2010

    Vandaag geen lamp binnen gekomen. Verder dus niets er aan gedaan en hoop dat het maandag afkomt zodat we eindelijk kunnen gaan draaien.

    Groet

    1-03-2010

    En vandaag nog steeds geen lamp geariveerd. Jammer, Jammer

    Progressive

    2-03-2010

    Vandaag eindelijk weer een pakketje voor me waar ik op zat te wachten. Open maken..... En wat denk je Weer de lamp stuk..... Wat en klootviolen die TNT. Weer retour gestuurd en weer wachten op een nieuwe. De leverancier heeft me dit keer beloofd de lamp zo in te pakken dat er een olifant op kan staan. Ben benieuwd en ga nu maar weer 2 dagen wachten. Heb wel ondertussen de kap opgehangen en de zaden tussen nat keukenrol gelegd. Meer hierover zal ik posten onder een andere topic.


    20100302_001..jpg 20100302_003..jpg 20100302_004..jpg



    06-03-2010

    Nou vandaag is het zover, de lamp is niet gekomen dus zelf maar wezen halen.Totaal 3 uur in de auto gezeten om de vrouwtjes te plezieren. Ondertussen waren de zaadjes die ik de ik tussen de natte lappen had gezet al ontkiemd en heb ik ze in de aarde gezet. Gelukkig was het vandaag zonnig en heb ik ze lekker erin gezet. De kast is nu klaar en de dames staan erin. Het verdere verloop zal ik ergens anders op dit forum posten.

    P1070981..jpgP1070982..jpg


    Groetjes Progressive
    Attached Files
    Last edited by Progressive; 6 March 2010, 20:14.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Verbouwing van een tv-kast

      Hey Progressive,

      Mooi kastje. Wou dat ik me een King Size Platte TV kon veroorloven
      ben benieuwd naar die lampen, zie je niet zo vaak.
      Mag ik vragen waar je die gekocht heb? zijn moeilijk te googelen.

      Greetz, Smurf

      EDIT: Heb wat gevonden, wel wat aan de prijzige kant...
      Last edited by Wiet Smurf; 25 March 2010, 11:38.

      Comment


        #4
        Re: Verbouwing van een tv-kast

        Thanks guys,

        De lamp is inderdaad niet goedkoop. Je kunt ze krijgen bij www.ericverlichting.nl Het opsturen was een probleem vanwege de postmannen, maar je kan het proberen.

        Greetz

        Comment

        Bezig...
        X