Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouw keukenkastje kweekruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

gaat goed niet ga zo door man strak hoor

Comment

Attached Files
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Ongeduldig als ik ben, toch maar gaan fimmen.
        Althans een poging tot, kan net zo goed wezen dat ik haar gewoon heb getopt..
        Hier wat foto's, voor de "before" foto's zie post #15.
        03062010241.jpg03062010238.jpg03062010237.jpg03062010239.jpg
        Waar gokken jullie op, is ze getopt of gefimt ?
        Trouwens ook leuk de eerste zevenvingerige bladeren te zien!

Denk er trouwens ook over na om preventief tegen varenrouwmug te behandelen.
        Ik heb namelijk op mn balkon een plantenbak staan die vol zit met die beesten.
        (Als ik dan mn dames preventief behandel neem ik uiteraard ook de bak op het balkon mee!)

Edit:
        Net nog even in het kastje gekeken, denk dat het toppen is geworden en het fimmen dus is mislukt.
        Het lijkt erop dat ik te veel heb weggehaald (voor fimmen), maar goed, laten we haar even 2 dagen geven..
        Last edited by kroket; 3 June 2010, 22:54.

Comment

Aangezien de druivenplant op het balkon vol zit met varenrouwmug heb ik vandaag de potten in het kweekkastje preventief behandeld. De andere planten in huis en op het balkon heb ik uiteraard ook behandeld.
          Ik heb gekozen voor de meest goedkope behandelmethode, welke de chemische bestrijding betreft.
          Welk merk of wat dan ook weet ik niet, zat in een mooi merk/tekst-loos zakje,
          het komt in ieder geval bij de growshop weg, dus het zal wel goed zitten.

Verder heb ik de pasta in mijn pH-meter laten bijvullen en een schoonmaak-kalibreer setje opgehaald.
          Voorlopig kan ik de pH-waarde dus weer correct opmeten. Iets waar ik de laatste tijd mn twijfels over trok.

Comment

3 dagen terug geprobeerd de lsd-dame te fimmen, inmiddels mag het overduidelijk wezen dat ik haar niet heb gefimmt, maar getopt.
            Bij de volgende poging zal ik dus iets minder van de groeischeut weghalen.

Vandaag heb ik een poging gedaan te beginnen met scroggen,
            echter tevergeefs, ik denk dat ik nog even moet wachten totdat de vertakkingen wat langer zijn.

Verder ontwikkeld de lsd dame zich nog steeds in rap tempo.
            Ze begint mooi vol te worden, heerlijk te ruiken en ze scheurt zelfs uit haar stammetje!
            Inmiddels is ongeveer de tijd aangebroken dat ik groeivoeding aan het water moet toevoegen.
            Ik heb dus weer een vers voedingsvat met water gevuld,
            als dit morgen op temperatuur is zal ik de groeivoeding toevoegen en de pH-waarde corrigeren.
            07062010243.jpg07062010251.jpg07062010263.jpg07062010254.jpg07062010253.jpg07062010252.jpg07062010256.jpg07062010255.jpg

De white widows beginnen inmiddels ook op te komen, eindelijk zeg!
            Ik ben blij dat ze zijn aangetrokken, maar baal van de opgelopen achterstand.
            Maar goed, ze zijn inmiddels wel bezig internodes aan te maken,
            en net zoals de lsd-dame lijken de internodes heel dicht op elkaar te komen
            Voorlopig zal ik de WW's alleen nog pH-gecorrigeerd water met wortelstimulator geven.
            07062010262.jpg07062010260.jpg07062010259.jpg07062010257.jpg

De verlichting heb ik nog steeds niet hoger hoeven hangen.
            De afstand tussen lampen en hoogste blad is op dit moment 2-3 cm.
            Met een beetje geluk kan ik tijdens de hele groei ongeveer op deze hoogte blijven,
            en als dat lukt... Hoop ik lekkere lange buds te krijgen
            07062010267.jpg

Tips, commentaar, ... Alles is welkom!

Comment

Gaat veel te goedom commentaar te hebben

Comment

11062010276.jpg11062010274.jpg11062010273.jpg11062010286.jpg11062010285.jpg11062010275.jpg

Verder ben/mocht ik ook bezig met de ww's, zij waren inmiddels al bij hun 4e of zelfs 5e internode , het zit allemaal zo dicht op elkaar! In ieder geval maar besloten beide dames te toppen.

Ondanks dat de ontwikkeling inmiddels goed op gang begint te komen, vind ik de ww's er niet mooi uit zien.
                De blaadjes krullen aan de rand lichtjes omhoog, en bij sommige bladeren is het puntje geel/bruin (in ieder geval dood..)
                Aangezien ze zo'n slechte start hadden, gaf ik ze aan het begin enkel kraanwater,
                na een week ben ik afgezuurd (pH 6,2) kraanwater met wortelstimulator gaan geven waar ze inmiddels een week aan zitten.
                De lsd-dame kreeg dezelfde voeding maar reageerde hier wel heel positief op.

Misschien kunnen jullie mij vertellen wat er fout gaat?
                11062010278.jpg11062010277.jpg11062010279.jpg
                11062010281.jpg11062010280.jpg11062010282.jpg

De volgende twee foto's zijn van na het toppen, ook hierop kun je zien dat de blaadjes er niet geweldig uit zien.
                11062010284.jpg11062010283.jpg
                Last edited by kroket; 12 June 2010, 14:34.

Comment

Inmiddels heb ik me via de chat laten vertellen dat de ww's er wel heel gezond uit zien.
                  Hier maak ik me dus geen zorgen meer om en ga lekker door zoals ik bezig ben.
                  Zoals ik gisteren al zei zou ik bij de volgende plantjes het SCROG-net in eerder stadium aanbrengen.
                  Hoogst tijd dus om de ww's ook te voorzien van een rooster.
                  Dit keer, met de hulp van mn vriendin was het binnen 10 minuutjes gepiept en kon ik naderhand nog steeds lachen.
                  12062010292.jpg12062010291.jpg

Het was me al wel eerder op gevallen, maar gisteravond heb ik er toch maar even foto's van geschoten.
                  De plantjes lijken af en toe te "zweten", dit hoopt zich dan op, op de bladeren die tegen de onderkant van andere bladeren groeien.
                  Best wel scherp van smaak , vind het er in ieder geval grappig uit zien.
                  11062010289.jpg11062010287.jpg

Verder vandaag nog even de stad in gedoken, hier heb ik blokjes opgehaald die de geur neutraliseren.
                  Heb er een tientje voor betaald en voorlopig lijken ze het werk goed te doen.
                  Uiteindelijk wil ik natuurlijk wel over op een koolstoffilter, maar heb nog geen goede keuze kunnen maken.
                  12062010290.jpg

Tips, commentaar, enzovoort, alles is welkom!

En mocht een modje dit lezen, zou dit topic wellicht verplaatst kunnen worden naar kweekverslagen
                  en de titel veranderd kunnen worden in "Lsd en ww's SCROG in keukenkastje".
                  Lijkt mij inmiddels een beter passende titel en plaats op het forum.

Comment

Nice kroketje.Maar is dat afgezuurde water echt zo belangrijk??Ik geef gewoon kraantjeswater.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thelos View Post
                      Gouden tip voor mensen waar het water een veel te hoge ph heeft , gewoon een zakje groene tee bijvoegen . de gallotannine (looizuur) in de groene thee zorgt dat de ph waarde zakt tot 6.0 exact. Mijn plant was bijna doodgegaan doordat mijn water dat ik gaf een waarde van 7.4 had waardoor mijn plant nauwelijks voedingsstoffen opnam. Ik weet niet meer wie, maar een goede samaritaan op dit forum gaf me die tip en het heeft wonderen gedaan

grtz thelos
                      De pH waarde kan je opvragen bij je waterbedrijf.

Comment

er zijn wel degelijk mensen hier op het forum die met citroenzuur en groene tee afzuren.. en blijkbaar werkt dat wel ^^
                        Don't panic! It's organic!

Comment

Het is weer een weekje terug, dus weer tijd voor een kleine update.

De LSD dame groeit stevig door en is goed op weg het hele scherm te vullen.
                          Inmiddels beginnen de eerste vertakkingen ook goed op gang te komen.
                          Ook heb ik al enkele lichtgroene/gelige bladeren weggeknipt,
                          deze zaten onderaan en stierven af omdat ze niet meer genoeg licht kregen.
                          22062010327.jpg22062010328.jpg22062010329.jpg

De WW's is weer een heel ander verhaal.
                          Zoals al wel bekend was hebben zij een heel zwaar begin gehad.
                          Ook is het toppen bij beide WW's fout gegaan, maar hier kom ik dadelijk op terug.

Inmiddels mag ik wel met zekerheid zeggen dat 1 WW er weer goed bovenop is gekomen.
                          Bij deze WW resulteerde het toppen in 1 hoofdtop, de plant groeide dan dus ook gewoon door in de hoogte.
                          Na haar 1 node verder terug getopt te hebben was ook dit probleem opgelost (17-6-2010).
                          17062010316.jpg17062010317.jpg

Vandaag de dag groeit deze WW net als de LSD dame in hoog tempo.
                          Sinds een dag of 2 geef ik haar nu dus extra voeding en wordt ze ge-srog-ed.
                          22062010331.jpg22062010332.jpg

De tweede WW is en komt haar slechte begin waarschijnlijk niet meer te boven.
                          Zij toonde een week na het toppen nauwelijks tekenen van groei en kijkend naar hoe de wond zich langzaam en lelijk herstelde,
                          heb ik de keuze gemaakt om haar nieuwe hoofdtoppen nog een beetje bij te trimmen.
                          Helaas scheurde het stengeltje hierdoor in (waar ik pas de volgende dag achter kwam) en heb ik ook haar een node verder terug moeten toppen. (17-6-2010 en 18-6-2010.)
                          17062010319.jpg18062010324.jpg

Inmiddels lijkt ook de tweede WW haar groei mondjes maat op te pakken, maar voorlopig krijgt ze nog alleen kraanwater omdat haar bladstelen me nog vertellen dat ze een te veel aan voeding heeft.

Of dit ook daadwerkelijk ook een teken van te veel voeding is nog even de vraag bij mij.
                          Helaas heb ik namelijk moeten constateren dat ze last heeft van dwerggroei!!
                          Wel laat ik haar wel gewoon doorgroeien onder het motto "alle kleine beetjes helpen".
                          22062010330.jpg22062010333.jpg22062010334.jpg22062010335.jpg
                          Last edited by kroket; 22 June 2010, 15:40.

Comment

En vandaag heb ik mn eerste bladeren met 9 vingers ontdekt.
                            Madam lsd heeft het dus goed naar haar zin, hopelijk nemen de anderen een voorbeeld aan haar.
                            23062010336.jpg

25-6, nog een kleine update:
                            Wormenmest aan de aarde toegevoegd. Dit heb ik er bovenop gelegd en een beetje door de toplaag heen gemengd.
                            Omdat het niet heel veel is voedt ik nog wel bij met terra vega, dit op halve dosering.
                            Mochten de bladstelen me toch vertellen dat ik teveel voeding geef, ga ik over op kraanwater.
                            Last edited by kroket; 25 June 2010, 18:08.

Comment

Zooooooo.. weer even een paar uur aan de plantjes besteed.
                              Het is leuk werk dat SCROG-en, maar je moet er wel tijd voor hebben, zelfs al met 3 plantjes!

De WW's komen nou ook lekker, zelfs mevrouwtje dwerg groeit nog aardig mee.
                              Vreemd genoeg is de afstand tussen de nodes bij de ww's is wel langer als die van de lsd.
                              Op de foto's van de ww's zie je nog wat gele bladeren, deze zijn inmiddels al verwijderd.
                              (Foto's zijn wel minder scherp als normaal, ik denk dat er wat vocht achter de lens zit.)
                              27062010345.jpg27062010344.jpg

Mevrouw LSD groeit ondertussen snel door en is bijna aan het einde van het net.
                              Ze gaat erg lekker, en als elke vertakking ook daadwerkelijk een top wordt............. Smullen!
                              27062010342.jpg27062010341.jpg

Nu ze bijna aan het einde van de groei is begint het wel enorm te kriebelen om ze in de bloei te zetten.
                              Ondertussen is mn baby-cactus al wel lekker aan het bloeien, maar laten we die maar niet gaan roken..
                              25062010340.jpg

Ook heb ik mezelf moeten betrappen op het geven van te weinig water. Ik denk dat door het warmere weer de aarde veel sneller opdroogt.
                              Gisteren hingen de bladeren van alle plantjes wat meer en begonnen plots aardig wat bladeren geel te worden.
                              Na gisteren beide potten ongeveer 1 liter (!!!) water te hebben gegeven en vandaag nog een halve liter (!!!) stonden alle bladeren weer vier omhoog en beginnen zelfs de gele bladeren weer kleur terug te krijgen.
                              Gelukkig ben ik er dus nog op het nippertje bij geweest! Helemaal als je na gaat dat de potten maar 4,7 liter zijn.

Denken jullie dat ik al een beetje moet gaan spelen met de lampen om de plant tot voorbloei aan te zetten?
                              Ik zie namelijk nog geen enkel teken van voorbloei en kan me voorstellen dat dit aan mn spectrum ligt.
                              Momenteel draai ik met; 2 maal SL 6500K 1300 lumen en 2 maal TL 4000K 1000 lumen.
                              Ik heb nog liggen; 2 maal SL 2700K 1550 lumen en 2 maal TL 2700K 1000 lumen.
                              Wat raden jullie mij aan:
                              - Onder dezelfde omstandigheden door blijven gaan (tijdens de groei)?
                              - Lampen wisselen om voorbloei op te wekken* (welke SL/TL)?
                              * Zal dit verder ook invloed hebben op de afstand tussen de nodes?

28-6 verlichting aangepast:
                              Vandaag 1 van de 6500K spaarlampen vervangen voor een spaarlamp van 2700K.
                              Ik hoop hiermee het gewenste effect te krijgen en de planten dus aan te zetten tot voorbloei.
                              Mochten jullie het niet helemaal eens zijn met deze actie hoor ik het graag!

Verder is al het commentaar is welkom!
                              Last edited by kroket; 28 June 2010, 18:06. Reden: Mini update

Comment

GLUP ongedierte?!?!

29062010348.jpg

Bij nader onderzoek bleek het maar om 1 vliegje te gaan die waarschijnlijk mn kast in is gevlogen om even lekker te stonen.
                                Ik trof hem/haar namelijk op de rug aan, gelukkig kon het vliegje na reanimatie weer gewoon verder vliegen

Of euh.. Moet ik me toch zorgen gaan maken om mn plantjes?
                                Weet niet wat voor vliegje het is, lijkt me een gewoon fruitvliegje of mugje..?
                                (Vliegje ligt wel op z'n vleugels op de foto.)
                                Last edited by kroket; 29 June 2010, 20:42.

Comment

Bezig...
                                X