Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouw keukenkastje kweekruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

Dat is inderdaad het grote nadeel.
    Je medium is toch vervolgens ook gevoeliger voor de slechte organismen aangezien er geen goede meer aanwezig zijn om deze te bestrijden.?
    Wellicht dat stomen wel een idee is wanneer men de bodem vervolgens gelijk opwaardeert met (goede) micro-organismen.
    De vraag is dan weer of hier echter producten van zijn, ik vindt namelijk enkel producten die een positieve uitwerking hebben op de (al aanwezige) micro-organismen.

Daarnaast ben ik niet zo bang dat zich in mijn coco-bricks wortelduizendpoten hebben genesteld.
    Deze bricks zijn zwaar geperst en bevatten in feite geen vocht, niet bepaald een omgeving waarin de WDP zich nestelt.
    Waar ik wel bang voor ben is dat ze in mijn kamerplanten zitten en ik het op deze manier weer naar mijn kastje kan brengen.
    Vandaar ook dat ik nog steeds opzoek ben naar een bestrijdingsmiddel voor de kamerplanten en/of een preventief middel voor in mn kastje..

Ik heb nog wel contact gehad met Aptus over de soil attack maar vind hun antwoord nogal vaag/ruim.
    Zie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...470#post181470
    Tevens hadden ze het bij de Growshop nog over "neem" maar hiervan is (nog) geen werking bekent tegen de WDP en het zou dus experimenteel zijn.

Wel heb ik inmiddels al mijn kamerplant-potten ook met house clean gereinigd en alle bollen (narcissen en amaryllis) uit huis verwijderd.
    Het lijkt erop dat het deze kweek even afwachten wordt; wel beestjes of geen beestjes..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
      Vermoedelijk zet ik in de nieuwe ronde zelfs maar 2 planten neer.
      Afgelopen 2 kweken heb ik namelijk duidelijk gemerkt dat de planten elkaar graag overgroeien wanneer ze met meer dan 2 zijn.
      De kleinste leveren vervolgens maar een luttele 5-10 gram op terwijl de grotere planten met wat meer substraat een hogere opbrengst konden hebben.

Hey kroket denk dat je hier helemaal juist mee zit, zat gisteren avond nog eens goed te kijken naar mijn twee plantjes in 1 bak en inderdaad 1 daarvan overheerst die andere echt behoorlijk ook in het aantal toppjes,dikte van stam enz. Terwijl de andere plant die alleen staat echt niet onder doet voor de andere twee.. Ga en volgende ronde ook maar twee planten zetten. Denk ook dat het preventief bestrijden een goed idee is, en ga je daarin ook even volgen best wel nieuwschierig na.

in elk geval weer veel succes met kiemen en de volgende ronde!

Comment

Nou, het LSD zaadje is helemaal in de warre..
        Denk je dat ze bovenkomt, komt er een worteltje boven
        01032011739.jpg
        Heb de zaden met het puntje naar boven en het kratertje naar onderen in de aarde gestopt..
        Aan de hand van: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...m-experimentje
        Beide zaden heb ik iets meer als een halve centimeter diep in de aarde gedrukt, en toch... weird..

Wat zal ik doen, laten begaan of voorzichtig uitgraven en omdraaien?

Comment

ik ben geen expert maar wat ik zou doen is met een lepeltje het zaadje er weer voorzichtig uithalen en opnieuw erin doen,
          weet niet of het een speciaal zaadje is, maar ik zie een zaadje als een kind dus ik behandel hem voorzichtig
          Long time ago, Back on track.

Comment

Bedankt voor je antwoord..
            Ga zo het zaadje voorzichtig uitgraven en 180 graden draaien, eens kijken wat er van komt..
            Zaadje/soort zelf is niet bijzonder, deze kan ik zo weer krijgen, echter is de prijs ervan wel bijzonder (hoog), €8,95 per stuk
            Jullie zullen dus wel snappen dat ik alles op alles wil zetten dat ene zaadje te redden..
            Mocht het vooralsnog niks worden gaat de lsd de prullenbak in en komt er een white widow voor in de plaats..

Edit:
            Heel voorzichtig omgedraaid, op hoop van zegen..
            Last edited by kroket; 1 March 2011, 19:28.

Comment

Zo even een kleine update hier.
              Naar mijn mening duurt het afbloeien onder TL/SL langer als bij een HPS.
              Na wat zoeken vond ik iemand die met ledjes aan het kweken was, het afbloeien duurde bij hem eerder erg lang.
              Dit heeft hij destijds opgelost door het plaatsen van ver-rode leds (650nm).

Aangezien het bij hem heeft geholpen leek het mij de moeite waard hetzelfde te proberen.
              Om mijn bloei-spectrum "aan te vullen" heb ik nu 2 ver-rode leds van 650nm toegevoegd.
              Verder heb ik nog een UV-a ledje van 400nm toegevoegd voor de fotomorfogenese.
              (In het kastje hingen al 2x SL 23W 2700K, 2x TL 15W 2700K, 2x TL 15W 4000K.)

Deze ronde ben ik begonnen met 2x Nadia Regina, 2x Diesel Rooster, 2x Rooster mix.
              Deze hebben eerst een week onder 20 uur licht, 4 uur donker gestaan, hierna ben ik overgegaan op 12/12.
              Sindsdien zijn we ongeveer weer twee weken verder en beide Rooster mix plantjes waren kerels dus zijn weg. De vrouwen beginnen vandaag de dag ook hun eerste haren te laten zien dus ik begin dan ook met het tellen van de bloeiweken.
              (Overigens heb ik 1 zaadje van Diesel rooster pas in de grond gedaan toen de lampen op 12/12 stonden om te testen wat beter bij mijn kweekruimte past; dwarfen of toch 7 dagen voorgroeien, nu maar hopen dat het wel een vrouwtje wordt!)
              Hier wat foto's:

Mijn led-driver met aan/uit-schakelaar.
              IMG_1455.jpg

Een ver-rood ledje en het UV-a ledje.
              IMG_1463.jpgIMG_1462.jpg

De eerste haren.
              IMG_1464.jpgIMG_1465.jpgIMG_1466.jpg

En nog even twee overzichtsfoto's. Het kleintje loopt dus een ruime week achter en laat natuurlijk nog niks zien. Ze staat normaal wel op een bakje zodat ook zij lekker dicht op de lampen staat, voor de foto is het bakje even weggehaald.
              IMG_1467.jpgIMG_1468.jpg

Helaas heb ik van mezelf enkel de gegevens van 1 kweek tot mijn beschikking, hierbij duurde het afbloeien 10 weken.
              Over een paar weken zullen we weten of het toevoegen van de ledjes heeft gewerkt.

Comment

mooi dat je weer bezig bent! soortjes zeggen me neit veel, houd dit weer nauwlettend in de gaten! heb zelf ook wat gespeeld met leds eens zien wat het je gaat brengen,

zou het genoeg zijn 3 extra leds??

greetzz

Comment

Comment

Gisteren was het de beurt aan de diesel rooster.
                    Na ruim 7 weken was ze helemaal uitgebloeid!
                    IMG_1503.jpg

De 2 Nadia regina's moeten nog een kleine week.

Naar mijn mening mag ik dus veilig stellen dat de leds hebben geholpen
                    Voorgaande kweek deed ik er immers nog 10 weken over eer ik de boel kon kappen.

Comment

hey die kroket! mooi dat je een goed resultaat met je led test hebt behaalt. zelf bezig aan een nieuw kastje even wat hoger en dat wil toch eens gaan bloeien onder hps.

hoop dat die andere twee dames je ook nog een lekker rokertje mogen opbrengen!

Comment

Heeft die ene losse led wel echt een toegevoegde waarde naast die tl-buisjes?

Comment

7 tot 8 weken tegenover ruim 10 weken vindt ik wel wat uitmaken ja

Comment

Last edited by QnQ; 1 February 2012, 00:19.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                            X