Foto's!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Micro kast in wording
Collapse
X
-
Temperatuur met variac op 150V blijft bij 200W zo rond de 27,8 graden hangen. Afzuiging is mooi stil en hoor alleen de lucht. LV 50 maar zonder iets.
Ondanks tochtstrips heb ik nog wat minimale licht lekken zichtbaar aan buitenzijde, maar dat is met 200W aan Piano scharnieren zijn makkelijker af te dichten.
De Davin doet keurig zijn werk en ben er eindelijk achter wat het Kachelcontact doet, namelijk inschakelen als de lamp uit gaat en niet continue aan zoals gedacht.
Aanvulling, driver wordt niet heel warm, kabels blijven koud. Zal morgen eens de thermokoppel tussen de cobhouder schroeven en kijken wat de cob temperatuur is. Maar man wat een licht... heb er maar een zonnebril bij gelegd.
Last edited by groot; 13 October 2017, 22:44.
- Likes 1
Comment
-
Dankjewel.
Zonder verlichting meet ik 0.04lux in de kast. Dat lijkt mij al aardig dicht maar ik moet goed mijn best doen. Mocht ik nog puntjes zien dan ga ik verduisteringsstof halen die ik aan de binnenzijde ga zetten.
Vanmiddag het systeem in werking gezet om te meten wat ik straks kan verwachten. Ik heb vier dingen gemeten, waarvan LV eigenlijk niks zegt nu.- Lux op 100cm afstand
- Temperatuur tussen koelblok en cob houder
- Temperatuur naast lichtsensor
- Luchtvochtigheid
Setting 1:
Variac 150V (linear zonder verliezen is dat 325m3/225m3 bij 30% verlies)
Adapter COB koeling 12V
Na 90 minuten zijn de meetwaarden:
Meetwaarden 1:- Lux: 35550
- Temp cob houder: 34.5gradC
- Temp naast lichtsensor: 27.6
- LV 50
Setting 2:
Variac 125V (linear zonder verliezen is dat 270m3/190m3 bij 30% verlies)
Na 15 minuten zijn de meetwaarden:- Lux: 35470
- Temp cob houder: 35.7gradC
- Temp naast lichtsensor: 28.1
- LV 50
Setting 1 lijken mij ideale temperaturen met voldoende speelruimte om mee verder te gaan.
Kortom hier kan ik mijn bouwverslag voor nu wel mee sluiten. Nu verder met het uitzoeken van
twee strains om mee te beginnen. Alleen nog 11 liter potten scoren of zelf knutselen van worteldoek.
Ik start met Plagron combinatie LightMix en basis groei bloei voeding Terra, direct na ontkiemen in 11 liter potten.
Comment
-
Nu de kast in gebruik is een eenvoudige aanpassing. Als het donker wordt zie ik op een aantal plekken licht. Nu heb ik in de kast gemeten en is het minimaal wat aan licht naar binnen komt maar met de lamp lekker aan, heb ik flink wat lichtlekken rondom scharnieren en sluitingen. Dit ondanks tochtstrips en kit.
s'Avonds is dat niet heel stealth van die lichtgevende kieren en ook niet lucht/geur dicht. Om dit op te lossen begonnen aan kapjes.
Nu een eerste prototype printen van een kapje. Dat rond het scharnier en op de deuren gaat afdichten. Voor de sluiting boven en onder eenzelfde kapje.
Maar de conclusie is dus piano scharnieren om een eenvoudige afdichting te krijgen.
Comment
Comment