Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweekkast (0,25 m2)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kweekkast (0,25 m2)

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Alle tips en adviezen komen hier van het forum, dus dat werkt perfect. Als het zo meteen met de eerste kweek ook zo lekker loopt, ben ik helemaal tevreden. Loopt het niet zoals verwacht, dan hoop ik zeker op jullie steun om het tot een goed einde te brengen.

Comment

De kast is af en draait op een prachtige temperatuur van 25 graden met lampen aan en 21 graden met lampen uit. De luchtvochtigheid moet (zeker in het begin) wel gestimuleerd blijven, maar de propagator gaat daar zeker bij helpen voor de babytjes. En... de zaadjes zijn vandaag eindelijk binnen gekomen. In een uitermate discrete verpakking de Black & White mix (2 x WW, 3 x White Rhino) en vergezeld van een Green House Seed Co. Grow DVD kunnen we nu eindelijk aan de slag. Het kweekverslag van deze allereerste kweek in bovengenoemde ruimte is te volgen op deze locatie.

Dit betekent dat ik deze post alleen nog update in het geval van vragen en of modificaties aan de micro kweekruimte.

Comment

Modificatie-tijd! Tijdens de eerste kweek

Comment

Probleem!Oplossing!
          Voor deze filter heb ik een Ikea afzuigkap filter gekocht van 25 x 20, voor het luttele bedrag van 9.95. Van plastic een mal uitgesneden die 4 centimeter groter is dan de filter. Hieruit een vierkant gesneden, zodat een rand van 6 centimeter over blijft. Het deel wat je er uit haalt wordt de bovenkant. De metalen houders die bij de filter erbij zat over de mal heen gelegd en vast getaped, hierdoor heeft het filter extra ondersteuning.

IMG_0533.JPG IMG_0534.JPG IMG_0535.JPG

Van een stuk afzuigbuis de onderstel helft open gemaakt, zodat hier optimaal lucht door heen kan stromen. Dit deel komt op de filter te liggen. Het gemakkelijkst is even de foto te bekijken. Met tape heb ik deze vast gezet zodat het even wat gemakkelijker werken is. Nu snijd je uit het plastic de zijkanten, in mijn geval een hoogte van 16 centimeter aangehouden. Even goed afmeten met de lengte / breedte van de onderkant en de lengte / breedte van de bovenkant. Zo komen ze mooi schuin te lopen en sluiten ze fantastisch aan. Met tape de zijkanten vastzetten en het rondje voor de buis uit de zijkant van de box halen. Afzuigslang er doorheen wurmen en netjes sealen zodat hier geen valse lucht door aangetrokken wordt.

IMG_0536.jpg IMG_0537.JPG IMG_0538.JPG

Alle randen goed intapen zodat hij nergens valse lucht aan kan zuigen (de box gaat immers voor de onderdruk zorgen zodat de lucht goed door de filter heen wordt getrokken). Bovenkantje er op en aftapen. Ik heb zelf nog twee haakjes gemaakt zodat ik hem aan de bovenkant van mijn kastje kon installeren. Aansluiten op de ventilator (een badkamerventilator in mijn geval) en draaien maar!

IMG_0540.JPG IMG_0541.JPG

Goed... ik hoop dat ik nu weer heerlijk zuivere lucht in de kamer heb, en de geur van wiet alleen beperkt blijft tot het kastje.

Comment

mooie filter man , ben benieuwd of die ikea filter het voldoende gaat doen aangezien ik er zelf ook nog een moet hebben en ik et goedkoop wil houden
            keep it up man
            Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

Comment

Ben ik ook wel benieuwd naar of deze filter goed gaat werken! dat is het enige onderdeel dat ik nog mis in mijn microkastje.

Comment

Nice, ben ik ook van plan om te doen. Laat mij weten of het werkt.

Grtz

Comment

- Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Het is filterdoek met actieve kool er in, ongeveer 2 centimeter dik. De geur is iets minder geworden, maar nog niet zoveel minder dat je het buiten de kast niet meer ruikt (helaas). Ik twijfel nog een beetje of ik een dikke filtersysteem er in moet leggen (iets duurder), met 5 centimeter actieve kool er in. Het zijn filtersystemen voor een recirculatiesysteem, dus wel bedoeld om de geur er uit te halen.

Comment

vooreerst leuk kastje, heerlijk geschreven topic.

ik las je topic omdat ik ook met een micro voorgroeiruimte wil beginnen vandaar de vraag:
                      is het ondertussen al wat geworden met je afzuigsysteem?

succes verder.

Comment

Bezig...
                      X