Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poging 2 Nieuw kastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Poging 2 Nieuw kastje

    Korting op 420shop
    Hoi

    Na mijn vorig experiment met mijn oude computer dat compleet mislukt is heb ik besloten mijzelf een 2e kans te geven .

    Dit is/word mijn nieuwe kastje : CIMG4135.jpg
    afmetingen : (lxbxh) 52x70x70


    Dit zijn de spullen die ik tot nu toe op voorraad heb
    CIMG4127.jpg
    Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

    #2
    Re: Poging 2 Nieuw kastje

    Het eerste wat ik dacht Leuk! ook hartstikke gaaf van dat computergestuurde fan systeem. gaat een op de computer aangesloten temperatuur meter daar ook een rol in spelen?
    wat ook kan voor de verlichting is er een 150/250Watt HPS in gooien (okee mag ook zachtjes). die doen het in de bloei goed en een hogen lumen/Watt verhouding.
    voor de lucht bevochtiger kan je ook 2 keer per dag (of minder) een (hand)doek neer leggen scheelt je weer wat geld.
    mocht je toch voor iets elektrisch kiezen kijk dan of je samen met je broer iets automatisch kan bedenken voor de lucht bevochtiging. misschien wel zo dat de afzuiging en de luchtvochtigheid geheel automatisch gedaan zou kunnen werken. mocht dit nog leuk uitpakken ga ik je zoizo volgen.
    ik ben maar nog het begin...

    Comment


      #3
      Re: Poging 2 Nieuw kastje

      ah leuk een serieuze poging. ik volg.

      Comment


        #4
        Re: Poging 2 Nieuw kastje

        Leuke setup. Het bevochtigen van zo'n kleine ruimte gaat uitstekend met een vochtige theedoek, hou daar zelf een ruimte die 2 x zo groot is prima mee op orde.

        @Joosie, is een hps lamp geschikt voor een hokje van 70 cm hoog? Een 250 watt moet zo'n 25 cm boven de top van de plant uitkomen, daar nog de hoogte van de lampenkap af halen en de pothoogte, dan hou je volgens mij niet zoveel ruimte meer over. Ik zou eerder voor de spaarlamp of tl-balk optie gaan voor een dergelijk hokje.

        Comment


          #5
          Re: Poging 2 Nieuw kastje

          150 Watt hoeft maak 15 cm... 250 was idd een beetje overdreven... maar 150 zou zeker kunnen. daarvan ben ik overtuigt. scheelt maar 10 cm als je met TL werkt. die 10 centimeter kan er echt wel van af.
          ik ben maar nog het begin...

          Comment


            #6
            Re: Poging 2 Nieuw kastje

            Updatetje

            Zaadje is binnen Mocht even duren want wietzaadjes.nl was mijn huisnummer kwijt
            IMAG0290.jpg



            en en en en een ander lampje
            IMAG0289.jpgIMAG0291.jpg

            reply's are welcome
            Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

            Comment


              #7
              Re: Poging 2 Nieuw kastje

              En nog een updatetje

              Zo is mijn kastje nu : IMAG0293.jpgIMAG0292.jpg dits even tijdelijk

              Wat nog gedaan moet worden : 1deurtje, beide zijkanten en de bovenkant bekleden met reflectie materiaal
              afzuiging perfectioneren
              inlaat verzorgen
              potten/aarde aanschaffen

              En dan ist bin klaar vur die starte jaaaah
              Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

              Comment


                #8
                Re: Poging 2 Nieuw kastje

                wanneer komt je broer dan?? ben echt benieuwd of jullie een automatisch temp./LV systeem kunnen maken. zou echt ziek gaaf zijn!

                is je kastje compleet licht en lucht dicht??
                ik ben maar nog het begin...

                Comment


                  #9
                  Re: Poging 2 Nieuw kastje

                  Wanneer me broer me komt helpen weet ik nog niet maar de materiaal die ervoor nodig heb kan ik pas over 2 weken aanschaffen , en nope hijs nog niet lucht & licht dicht , k ben nu rustig aan het reflectie materiaal aan het aanbrengen aangezien ik tog nog wel tijd heb voordat mijn systeem volledig draaiende is maar geen zorgen alles komt goed .

                  zometeen ff sticky roken en rustig nadenken over mijn volgende stap

                  suffie thalas
                  Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                  Comment


                    #10
                    Re: Poging 2 Nieuw kastje

                    Dat computergestuurde fan systeem wil ik wel eens bekijken .
                    Leuk kastje , komt er licht binnen of uit ?
                    Dit is offtopic maar waarom denkt iedereen meestal onmiddelijk aan een kastje voor te kweken ?
                    Waarom geen frigo ? Is al volledig lichtdicht , wit vanbinnen en je vind ze zo gratis als ze niet meer werken
                    think outside the box
                    greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: Poging 2 Nieuw kastje

                      Haha zon frigo lijkt me ook wel stoer als ik eerlijk ben , maar goed ik ben hier al aan begonnen dus ga et eerst afmaken voordat ik ergens anders aan begin
                      Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                      Comment


                        #12
                        Re: Poging 2 Nieuw kastje

                        Waar Blijft da computergestuurd fan systeem ?
                        Walk the talk ?

                        Comment


                          #13
                          Re: Poging 2 Nieuw kastje

                          Hoe ist nou met je tweede experiment Rik ?
                          Die lamp zou ik even vastmaken met een haakje ofzo, het is wel de bedoeling dat-ie horizontaal onder de kap hangt.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Poging 2 Nieuw kastje

                            Oorspronkelijk geplaatst door moriskeuh View Post
                            Waar Blijft da computergestuurd fan systeem ?
                            Walk the talk ?
                            dus... niet boos worden maar dat computergestuurde is nog niet egt van de grond , mn broer komt maar niet dus ... maar k hoop dat ie volgende maand is tijd voor me heeft mss moet ik maar als kerstcadeau aan em vragen maar goed xD

                            Ik heb nu in de tussentijd maar even verder gegaan met analoog aansturen xD

                            Nieuwe lamp ook , ik zal zo even wat foto's maken en uploaden.

                            Het pc aangestuurde systeem gaat er zeker komen mag mss even duren.

                            P.s. het Barneys farm zaadje heeft het niet gehaald ...
                            Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                            Comment


                              #15
                              Re: Poging 2 Nieuw kastje

                              Goed hier wat foto's van het kastje hoe die er nu bij staat :

                              IMAG0319.jpgIMAG0322.jpgIMAG0311.jpg
                              Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                              Comment

                              Bezig...
                              X