Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek hokje bouwen help gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kweek hokje bouwen help gevraagd

Korting op 420shop
    Hoi ik was eigelijk van plan om een kast tegaan maken van 120/120/200
    maar er komen mij teveel mensen bij mij dus dit valt nog al op
    zodoende wil een gaan maken met de maten 150breed / 80 diep / 100 hoog
    maar wat voor lampen kan ik hier het beste in doen HPS lamp / tl of raden jullie mij
    wat anders aan en wat voor afzuiging en zou wel willen kweken met K2

Re: kweek hokje bouwen help gevraagd

Mmm... 1,2 m2, maar rechthoekig in plaats van vierkant, zou je aan 2 x 250 watt moeten denken, mede gezien de beperkte hoogte die je hebt. Het alternatief is TL of SL verlichting, maar dan moet je er dusdanig veel in zetten, dat ik denk dat je toch beter voor de hps kan gaan.

Comment

wordt het dan niet te warm in de kast met 2x 250 watt

Comment

de Temp kan je regelen door een deftige aan en afzuiging van lucht wat toch ook wel van belang is en aangezien je veel volk over de vloer krijgt kan je dan ook maar ineens voor een koolstoffilter opteren ivm met de geur van de planten

Comment

hoe zit het met je budget? ben je van plan veel of weinig uit te geven?
          ik ben maar nog het begin...

Comment

In ieder geval een goede koolstoffilter. Hier staan ze nog niet eens in de bloei en nu al ruik je het door een groot deel van het huis. Dus als je niet wilt dat anderen ervan op de hoogte zijn is dat een essentieel onderdeel.

Comment

mijn budget is ongeveer een 300 euro alleen onderdelen dacht dat ik hier mee een heel eind kwam en zekerss doe ik er een goede koolstoffilter er tussen.

Comment

in 'n kast van 150 x 70 ( in plaats van 150 x 80 ) zou je fijn alles vol kunnen hangen met tl's eventueel
                2 of 3 cooltubes met 150 of 250 watt HPS lampje maar dan worden de kosten weer wat hoger omdat er VSA's bij moeten.

keuze genoeg
                maar zorg eerst maar eens dat de kast gebouwd is
                dan pas kunnen we verder kijken hoe verder te gaan

grtz angel777
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik zou iig zeker niet voor 2x 250 watt HPS kiezen. Je kan dan beter 1x 400watt nemen. Dat scheelt je een heel armatuur aanschaffen en extra bulbs vervangen.
                  Daarnaast denk ik dat uberhaupt voor een kleine microkweek thuis een 400watt HPS een overkill is.

Comment

Reken erop dat je kastje sowieso niet in dezelfde kamer kan staan als waar je visite zit.
                    Dat gaan ze zeker horen/zien. Je kunt moeilijk 24/7 muziek aan laten om het geluid van de afzuiger te maskeren denk ik.

Met 400W belicht je 1.50m lengte niet effectief, en daar heb je niet genoeg hoogte voor. Dan zul je moeten denken aan TL, of 2-3 keer 250W HPS.
                    Met die hoogte, of laagte, zul je in ieder geval flink moeten afzuigen.

(huh? waarom komt mijn bericht bovenaan?)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxican View Post
                      Ik zou iig zeker niet voor 2x 250 watt HPS kiezen. Je kan dan beter 1x 400watt nemen. Dat scheelt je een heel armatuur aanschaffen en extra bulbs vervangen.
                      Daarnaast denk ik dat uberhaupt voor een kleine microkweek thuis een 400watt HPS een overkill is.
                      1,5 meter breedte effectief bestrijken op basis van 1 meter hoogte, dat red je echt niet met 1 lampje. Vandaar ook dat je 2 kleine lampjes nodig hebt, de 150 (lastiger te krijgen zo schijnt) of 250 watts. Overigens is het natuurlijk niet echt een microkweekje met 1,2 m2.

Comment

Een 150 watt HPS heb ik zonder enige problemen kunnen krijgen. Deze werkt bij mij in m'n micro kast van 60x60x80.
                        Ik heb geen cooltube maar wel een goede algehele afzuiging. De lamp hangt ongeveer 15cm van de planten af. Onder de lamp heb ik een kleine comp fan hangen. Verder heb ik geen idee hoe het precies zit met het aantal lampen dat je moet hebben.
                        Een 150 watt HPS set. Dus met VSA en Kap naar keuze kostte mij 57 euro.
                        De 250 watt HPS kost 55 euro. Dus jah, financieel moet het uitkomen.

succes met de bouw

Comment

Waarom begin je niet eerst met 1x 250w je hebt ruimte genoeg? Heb je het een beetje onder de knie, luchtvochtigheid, temp, voeden.
                          Neem je er een 2e 250w bij.... Zo bespaar je ook nog wat op de kosten.
                          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Bezig...
                          X