Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke verlichting?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke verlichting?

Korting op 420shop
    Gegroet allen, ik ben hier dus nieuw.
    Maar na veel te hebben gelezen lijkt het mij leuk om zelf eens aan de gang te gaan met een micro kastje.

De kast heb ik inmiddels af. Deze is 80 hoog. opp. 60x60cm

Nu vroeg ik mij af wat de beste verlichting hiervoor is.

Ik heb veel gelezen over de hogedruk lampen en nu lijkt me dat wel een goede lamp. Maar hoeveel watt is het beste hiervoor. Ook ivm de temp. En natuurlijk de afstand van de plant.
    Of moet ik toch gaan denken aan spaarlampen? Of beide?
    Is het nog aan te raden om bij de lampen kleinere fans te installeren?

Dit kastje moet gewoon goed zijn en ik wil geen half werk. Dus ik ga dan ook zoveel mogelijk gebruik maken van dit forum!
    Ik heb voor de ventilatie het volgende in gedachten.
    2 x 8cm fans ingaande lucht. Met licht labyrint.
    2 x 12cm fans voor uitgaande. De uitgaande lucht wordt in een aangebouwde compartiment met actief koolstoffilter geblazen.

Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Ook zal ik zodra het vorm begint te krijgen foto's plaatsen.

Groeten

Re: Welke verlichting?

Hey Dazz,

Voor het afbloeien kun je een 150 of 250 watt hps nemen, je zou voor de groei TL of spaarlampen kunnen gebruiken.
    ( je blaast de lucht door je filter, klopt he)
    Ik zou i.p.v. 2 x 12 cm pc fan een 100 of 125mm, 220V inline (douce fan, ook leverbaar in 12 & 24 volt) gebruiken en deze direct op het filter plaatsen( niet koud op elkaar ivm contact geluid), zo heb je het minste druk verlies... de fan kan je met een simpele dimmer goed dimmen.

Groetjes

Comment

Ivm temp problemen zou ik gaan voor TL/FLUO met elektronische ballast VSA. Misschien dat een kleine HPS ook werkt als je goed afzuigt maar je hebt dan snel kans op een droog klimaat.

Indicas uit zaad gelijk op 12/12 in SOG of als je weinig zaadjes hebt voorgroeien en scroggen.

Comment

Hey hoi,

@jizzle
        De lucht wilde ik door het filter heen blazen. Ipv aanzuigen. Dit omdat de constructie dan makkelijker is en ik meer ruimte over hou in het kastje zelf.

Ik heb op de site van growcenter noord ook een 250 watt HPS set gezien.
        Is dit dan misschien niet beter dan een TL ivm lichtsterkte?

Comment

Gelet op de hoogte van je kweekkast ben je aangewezen op tl of spaarlampen. Als je toch voor hps kiest dan is 70 watt het maximum vermogen.

Comment

Inmiddels heb ik een 10cm douche fan gehaald.
            Originele Toerental regelaars zijn wel heel duur zeg. 50 euro. En lampdimmer gaat niet werken.
            Iemand een handige tip?

De kast zit ook al in elkaar. En nu maar verven.

@Xtreme

Thnx, daar kan ik zeker wat mee.

Comment

Je kaapt met een 250 watt hps lamp zo'n 20 cm extra ruimte van je planten af in vergelijking met TL of SL. Je kunt beter je wattage maximeren in die laatste categorie, bijv. 9 x 23 watt SL. Je hebt immers een goede afzuiging en die lampen kunnen / moeten vlak boven je planten hangen ipv 25 cm erboven.

Comment

Ja graag gedaan hoor. ;p

Comment

Ivm de ruimte is het dus handig om voor de spaarlamp te gaan..

Ik wil natuurlijk een zo'n goed mogelijk resultaat in m'n (kleine) kastje.

Maar heeft iemand een linkje of een merk/type voor me waar ik naar moet kijken.
                  Ik heb al wat gelezen over een "Tornado" lamp van Philips.
                  Maar hoe zit het dan met de groei en bloei periode? Nog extra of ander licht nodig? Of combineren?

Groet

Comment

Bezig...
                  X