Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek met 2 x 120w LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e kweek met 2 x 120w LED

Korting op 420shop
    Hallo allemaal. Na een beetje rondneuzen ben ik lid geworden op deze forum , erg interessant allemaal!

LED blijkt erg in te zijn. Ik heb zelf een kast gebouwd van 50x200x150
    met 2 x 120w LED lampen en 30planten. Ik heb ze in een bak gedaan ipv aparte potten. Ik kwam er maar niet uit met d potten dus alles gewoon lekker bij elkaar, gezellig.. 30dames

Omdat het mijn eerste kweek is wilde ik het met stekkies doen ipv van vanaf zaad. Ik heb 30 bubbeltjes.

Ik heb de groeitijd gezet op 18.5/5.5h en wil deze morgen even bijzetten naar 24/0h. Kan iemand mij daar iets over vertellen?

Het wordt ook redelijk koud bij mij, dus ik heb er een kleine kacheltje bijgezet.

De lampen hangen ong 45cm boven de planten. Ik twijfel of het nog lager kan?!

Hier een foto, .. enne ik heb een probleem met mijn waterpomp, moet denk ik een andere gebruieken omdat ik vandaag handmatig plantjes water meost geven.. een gaat sneller dan anders

Dag 1 van de bloei, planten zijn tssen 7 en 10cm hoog.
    kastpot.jpg
    Last edited by monty; 1 December 2010, 02:08.

Re: 1e kweek met 12w LED

Ziet er leip uit. Hoop dat het wat wordt!

Comment

Ziet er heel mooi uit die opstelling! Led ben ik niet zo mee vertrouwd maar probeer dat de laatste tijd wat bij te werken door wat kweekjes te volgen. Dus zo ook die van jou
      En zoveel bubblegummers man! Heel mooi soortje!

Ivm lamphoogte: contacteer Pietweed of Poffertjesporem, die zijn daar goed in

Kan zijn omdat je pompje te krachtig werkt of dat je buisjes verstopt zitten dat hij wat slecht watergeeft.

Wat je lichtperiode betreft kan ik veel gerichter raad geven: ik raad 18u licht en 6u donker aan wat de groei betreft. Voor de simpele reden dat je plant in zekere zin nood heeft aan een donkere periode (tip: zoek op het forum de thread 'Auxine' op, gemaakt door 'Jona'). Daarnaast is ook de 'schok' bij overschakeling naar bloei (12u licht, 12u donker) niet zo groot en reduceer je de stress voor je plant ook tot een minimum. Tenzij je met je temperatuur problemen krijgt (wat mensen draaien 24/0 om hun temperatuur hoog genoeg te houden, naar mijn mening uitstel van executie want op een dag moet je ze toch op 12/12 gooien en heb je toch problemen ).

Greetzzz

Jona

Comment

blaadjes hangen wel naar beneden,
        maar toch veel succes!
        ben benieuwd achter led grow
        <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
        <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayMan View Post
          met 2 x 120w LED lampen en 30planten.
          titel typo?

Altijd leuk deze led kweekverslagen tezien!
          blijft kicke die lichtkleur.

May the (grow)force be with you

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freubel View Post
            titel typo?

Altijd leuk deze led kweekverslagen tezien!
            blijft kicke die lichtkleur.

May the (grow)force be with you
            ja ik weet niet waar de nul gebleven is, t is zeker niet meer onderweg.

blaadjes hangen wel ja, maar ik had even op ze gespoten, was te droog ge worden. Betje gek dat de kleur zo rood is en de planten gewoon paars eruit zien haha

Comment

Re: 1e kweek met 2 x 120w LED

30 plantjes en 240 watt prachtigals je 10 gram per plantje pakt ben je al spekkoper.

Comment

suc6 met je led kweekje, ik kijk stiekem mee.

Zelf heb ik ook 2 (speciale) LED armaturen waarbij ik het kleurenspectrum kan regelen.

Ik hoop echter wel voor je dat je niet die UFO LED lampjes hebt van LED-it-Grow, das bagger.

Standaard LED zal lekker gaan in de groei maar ik verwacht dat je problemen gaat krijgen wanneer ze in de bloei gaan.

Desalniettemin een interessant topic, suc6!

Comment

Lampen UIT, foto trekken -> zal veel duidelijker zijn dan die disco daarbinnen
                  Zo kan je er maar heel weinig uit afleiden. Indien ze wat meer bladeren hebben komt dat meestal omdat ze wat beter/vroeger hebben aangeslaan. Zolang je maar geen verkleuring op de bladeren hebt komt het goed. Even een mooi fototje met flash nemen zal ons dus al heel wat meer tonen

Greetzzz

Comment

g 3, helaas een vervelende mededeling.. eigenlijk weet ik niet precies wat het is, gaat de plant door of droalweer daogt t alleen een beetje uit, of is t ziek?
                    Bekijk de foto en graag hier info of evt tips over. Maar er is wel duidelijk een verschil na ong in totaal 28uur licht sinds de 1e foto op dag 1.

dag 03.jpgdroog.jpgIMG00376-20101202-1537.jpg

Comment

Er is iets mis met je voeding, (foto 2)Kan kalium te kort zijn (remt de verdamping in het blad en de cellen verbranden) moeilijk vast te stellen.

Symptomen lijken erop, misschien een expert 'in da house' op JD, mijn kennis is beperkt.

edit:
                      Zit nog eens te kijken, denk combi van diverse tekorten in de voeding, kalium, zwavel, ijzer
                      Last edited by freubel; 2 December 2010, 18:58.

Comment

ik geef ze wortel en groei voeding van canna, kraanwater met ph- naar rond de 5.8 en ec was rond de 0.8, het was wel vreemd omdat ik t idee had dat ik meer voeding erin pleurde dan de verpakking aangaf om de ec hoger te krijgen

verder weet ik t zelf ook niet, gisteren was de top van de bak ook iets aan de "te" vochtige" kant, vandaag geen voeding, en het is lekker vochtig in de kast.

Comment

grond problemen ? zou 1 plant eruit halen, wortel omgeving zorgvuldig schoonmaken en andere grond proberen en HEEL veel tlc geven

Comment

je moet minimale voeding toepassen met LED. je krijgt als snel overbevoeding wanneer je normale waardes hanteerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door borklots View Post
                              je moet minimale voeding toepassen met LED. je krijgt als snel overbevoeding wanneer je normale waardes hanteerd
                              ik snap mijn waarschuwing effe niet
                              Last edited by JayMan; 2 December 2010, 22:39.

Comment

Bezig...
                              X