Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek met 2 x 120w LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e kweek met 2 x 120w LED

Mensen, ik heb een van mijn problemen gedeeltelijk kunnen oplossen.. meer voeidng (EC2.8) helpt idd bij LED en het is stukken warmer nu tijdens de "nacht" voor de dames, namelijk 16graden.. vergeleken met 14graden voorheen.

Hierbij foto van dag 5, je ziet dat de planten aanzienlijk groter zijn in de breedte maar de hoogte wil maar niet komen, heeft iemand ervaring met bubbelgums? ze zijn ong 10cm gemiddeld hoog en 16 to 18cm breed.

Mijn laatste vraag.. als je naar de fotos kijkt, t lijkt net alsof ze gaan bleoen, maar t ergste is dat t n mannetje lijkt :o

iemand??

dag 05.jpgtwijfe.jpgtwijfel1.jpg

Comment

ik zie geen mannetje hoor.bubbelgum groeit inderdaad niet zo snel.en word bij een niet te lange voorgroei hooguit 70 cm.ik heb ze zelf een keer 135 cm hoog gekregen

Comment

haha idd geen mannetje, maar t is mijn aller eerste kweek dus moet echt van alles leren, en dat ook met led. rechter lamp groeien de dames langzaam, kwam er vandaag achter dat de lamp niet schoon was echt balen, maar ik heb ze op ong 33cm gezet en goed schoongemaakt. Hopelijk komt t goed.

Hier nog fotos van groei fase 2, langzaam licht naar 12/12 werken, zit nu op 14/10.

dag 06.jpgIMG00432-20101207-1848.jpg

Comment

is niet kut bedoeld maar met 2 keer 400 watt erboven en 500 cub afzuiger zou je er makkelijk 5 ons vanaf kunnen trekken.is gewoon zonde om te zien 30 planten met maar 240 watt.ik vind ze er wel nog steeds mooi bij staan.ken je er niet nog 2 keer 120 watt bijhangen?gewoon aan de kerstman vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
            is niet kut bedoeld maar met 2 keer 400 watt erboven en 500 cub afzuiger zou je er makkelijk 5 ons vanaf kunnen trekken.is gewoon zonde om te zien 30 planten met maar 240 watt.ik vind ze er wel nog steeds mooi bij staan.ken je er niet nog 2 keer 120 watt bijhangen?gewoon aan de kerstman vragen.
            5ons? haha
            wet je wat de grap is, ik heb een slimme meter thuis, maar vind t gewoon leuk als hobby om dit eens gedaan te hebben. Anders had ik gewoon 3x 400watt gedaan, krijg je gewoon betere kwalieteit!
            maar de "electronic grandma" bij mij thuis doe de das om al die gekkigheid

Comment

dat is niet zo slim zo,n meter in huis

Comment

Alweer dag 10. De dames zijn flink gegroeid, al lijkt het niet zo op de foto. Ze zijn nu ongeveer 13 a 15cm hoog vergeleken met de 7cm gemm. 10 dagen geleden. Ze krijgen ook steeds meer dorst, van 1L per dag naar 1.5L. Zondag wil ik overschakelen naar bloei, hoewel ze dames overal al mooie bloemen vormen. En gelukkig is de temp snachts niet kouden dan 17.5 graden.

Ik zalmorgen weer even fotos uploaden.

Kan ik met Bubbelgum vanaf 15cm overschakelen naar bloei?

Comment

Hierbij foto van dag 1 en dag 11, nog steeds in vegitatie na 6dagen groei

dag 01.jpgdag 11.jpg

Comment

ze gaan lekker, verbaasd met toch wel een beetje!

keep on going!!
                    sigpic

Comment

IMG00483-20101212-2002.jpgIMG00482-20101212-2001.jpg

beetje vage foto mensen, maar dit is groei dag 12 met 6e dag op 13/11 wat ik ook aan ga houden voor de bleoi. Misschien morgen overschakelen naar bleoi, gemiddelde plant is 15cm met uitzondering van 2.

Comment

tering die gaan hardzier er mooi uit daar

Comment

Paar vragen komen bij me op:
                          Welke led soort gebruik je ? en waarom
                          Gebruik je dezelfde ledjes voor groei en bloei ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freubel View Post
                            Paar vragen komen bij me op:
                            Welke led soort gebruik je ? en waarom
                            Gebruik je dezelfde ledjes voor groei en bloei ?
                            Ik gebruik de 120W box met 8:1 spectrum. Waarom? Omdat ik na onderzoeken toch maar liever bij 2 kleuren blijf dan 3 (+oranje) of 4 (+oranje 610nm en 6.5k wit). De dames moeten wel flink wennen aan je lamp. Eerst op 60cm hoogte, 3 dagen en dan naar 35cm hogte. Ze hebben 6 dagen in de groei gezeten, 18h/6h en dan verschiving naar 13h/11h. En ik zou t niet in een keer van 18 naar 13h gaan.
                            Ik ga ze ook bij de bloei gewoon op 13/11 zetten ipv 12/12h. Waarom? Nou omdat de planten vanaf 8h rust moeten nemen. En 11h rust is optimaal, hoop ik. Maar dit is mijn allereerste kweek, heb verdergeen ervaring met kweken ofzo.

Ik wil ze morgen overschakelen naar de bleoi, tenzij iemand zegt van nog langer of dit is wel goed zo.

Iedereen zegt 1 week veggie en 8 weken bloei, ik wil een beetje spelen om te zien hoe ik 7 oogsten per jaar kan krijgen.

een ding is zeker, hoe meer planten per lamp, hoe beter de resultaat! Iedereen doet 4 a 6 planten op een lamp. Dat raadt alles en iedereen (fabrikant+kwekers) af! Meer planten=meer oogst bij led.

IMG00480-20101212-2000.jpgIMG00484-20101212-2005.jpgIMG00485-20101212-2007.jpg

mijn vraag aan mensen met kweekervaring.. op naar de bloei of nog even veggie?
                            Last edited by JayMan; 13 December 2010, 12:20.

Comment

hoeveel internodes hebben de dames? hoe hoog is je hokkie?
                              sigpic

Comment

hey
                                Het gaat lekker daar,kijk met je mee.
                                grzz
                                Gzz

Comment

Bezig...
                                X