Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek met 2 x 120w LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e kweek met 2 x 120w LED

in de bloei natuurlijkmet 10 gram per plantje ben je al spekkoper.langer voorgroeien is echt niet nodig.

Comment

ik sta met openmond te kijken jayman ziet er mooi uit
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

maar dit is groei dag 12 met 6e dag op 13/11 wat ik ook aan ga houden voor de bleoi. Misschien morgen overschakelen naar bleoi
        Ik ga ze ook bij de bloei gewoon op 13/11 zetten ipv 12/12h. Waarom? Nou omdat de planten vanaf 8h rust moeten nemen. En 11h rust is optimaal, hoop ik. Maar dit is mijn allereerste kweek, heb verdergeen ervaring met kweken ofzo.
        Planten slapen, of rusten niet in de donker periode planten werken 24 uur per dag. overdag is er fotosinthese (assimilatie) en ademhaling (dissimilatie). In de donker fase is er enkel geen assimilatie maar de dissimilatie (verbranden van de overdag opgeslagen energie, dus groei). Planten hebben dus niet zoals men vaak meent een rust periode nodig.

Je plant gaat de bloei in als ze voldoende en lang genoeg onder invloed is van het een phytochrome bloeihormoon. Dit hormoon wort inactief onder invloed van licht en wort in het donker weer omgezet naar de actieve vorm. deze omzetting neemt twee uur in beslag, vervolgens moet de plant nog 10 uur voldoende kwantiteit bloeihormoon ervaren om in bloei te komen en te blijven.

Jouw lichtschema is weinig zinvol. Je mist waardevolle licht uren in de groei je groeit dus nu met minimaale lichturen (lees energie). Je planten ervaren net niet voldoende nacht om goed in bloei te komen maar voor groei staan ze ook op minimaal licht. als je nu naar twaalf twaalf gaat pas dan ervaart ze voldoende kwantiteit bloeihormoon. een plant gaat pas de zichtbare bloei in nadat ze voldoende tijd deze kwantiteit bloeihormoon heeft ervaren. doorgaans is deze tijd tussen de 10 en 20 dagen, alnaargelang leeftijd van de plant en strain.

Comment

schakelen qua eten bedoelde ik.

in bloei met 10gram per plant? huh?

Mijn hok vanaf de potgrond is nog 140cm hoor. Aantal internodes weet ik niet precies, bij de ene is t 5 bij ander weer 8

Ik heb bodem van 51x198cm en wil graag 18cm potten straks erin plaatsen ipv een grote bodem. Is de 18cm pot nou de afmeting van hele pot of alleen de binnenkant? Want je hebt de randen etc. (Ja mensen, ik heb werkelijk geen verstand over die dingen). Of moet ik de bodem it elkaar halen en nog 3cmverbreden? Wat is nl veel werk

Thanks Monty, ik denk dat ik dan na dag6voorgroei+dag9veggie naar 12/12 omschakel. Dus nog 2nachtjes De planten worden n echt groot voor mijn hok om nog steeds in de groei fase te zitten.

Thanks Mito, maar hoezo open mond?

Comment

je heb 30 mooie plantjesmaar als je er meer dan 10 gram droge wiet per plant afhaalt dan draai je meer dan een gram per watt.dat is wel heel erg veel voor de eerste keer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
              je heb 30 mooie plantjesmaar als je er meer dan 10 gram droge wiet per plant afhaalt dan draai je meer dan een gram per watt.dat is wel heel erg veel voor de eerste keer.
              240gram? Ik denk dat t toch wel lukt hoor. Ik weet t niet maar heb er echt wel n goed gevoel darover

Bij led is t toch meer 3 gram per watt? Dat is pas n moeilijke opgaven

Comment

heb zelf nog geen kweek verslag gezien van led boven en behoorlijk aantal stekken.wel boven zaadplanten met verschillende bloeityden,en dat kwam toch echt niet in de buurt van een goeie hps kweek.wat hebben de mensen die je die lamp hebben verkocht dan gezecht over de opbrengst van je 120 watt lamp?wel vind ik je ruimte goed ingedeeld en doordacht,dus wie weet

Comment

lampen gaan aan en ik doe mijn kast open en.. fcking hell.. ze gaan nu echt hard! stuk groter dan gisteren! Maar het lijkt wel alsof ze geen dorst meer hebben!

Ik wil ze vanaf morgen in de bloei gooien, heb ik alleen een vraag. een maat van mij zei dat hij zijn planten vroeger toen hij boerderijen vol gooiede, gewoon een paar dagen uit liet. Voor t schakelen naar bleoei zaten de planten 3 dagen in t donker.
                  Heeft iemand daar ervaring mee?
                  Want ik zit te denken om de planten morgen geen licht te geven, dus een dag helemaal in t donker. daar gaan ze van schrikken en sneller en harder bloeien zei hij, maar ik weet nou niet precies hoe t zit. Weet iemand daar mij iets over te vertellen?

hier nog wat fotos.

IMG00498-20101214-1910.jpgdag 14.jpg

Comment

ze gaan inderdaad schrikken ,doe je beter niet...
                    Als je plant schrikt gaat ie veel eerder trager gaan voor een paar dagen + je geeft lichtstres vergroot je je kansen op herma's
                    Gewoon 12/12 ,...je kan je planten niet rapper in de bloei laten schieten.

Comment

Buiten is het toch ook nooit een paar dagen donker? Probeer gewoon de natuur na te bootsen. Dan zit je altijd goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayMan View Post

Bij led is t toch meer 3 gram per watt? Dat is pas n moeilijke opgaven
                        Wie heeft jou dat wijsgemaakt??????????
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Zal misschien rond de Sinterklaasperiode geweest zijn, toen gaven ze overal gratis grammen weg

1g/W zowel onder HPS als onder LED lijkt me een deftig -moeilijk haalbaar- maximum. Daarbij reken ik niet op de kweekjes uit Soft Secrets die toch gepimpt zijn wat opbrengst betreft .
                          3g/W = forget it

Comment

soft secret?

nou ja ik ga iig voor 240gram en zie wel hoe t loopt

Comment

100g schat ik bij deze
                              Last edited by Jona; 15 December 2010, 14:50. Reden: aanpassing

Comment

zoals het er nu bijstaat gaa ik voor de 260 ze zijn lekker breed en niet te hoog.gaat helemaal goedkomen.

Comment

Bezig...
                                X