Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek met 2 x 120w LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e kweek met 2 x 120w LED

@ reactie van sommige leden is wel erg gevoellig.. vooral als t op led oogst af komt

Die reactie heeft niets met gevoeligheid te maken, maar berust op ervaringsregels en gezond verstand. Zelfs een ervaren rot als Dokkie komt niet verder dan 1 gram. Er zijn subsidiepotten voor proeven in de landbouwsector, waarop nauwelijks een beroep wordt gedaan. Zo lang het fotonen/micromol rendement van de leds dat van de HPS niet overstijgt zal de opbrengst navenant zijn. Op een ander merk benzine met een zelfde octaangehalte rijdt een auto ook niet 3 keer zo ver of 3 keer zo hard. Je hebt gewoonweg met natuurkundige wetten te maken.

Comment

ik moet extreme gelijk geven jayman. ik weet niet wie je het verhaal heeft verteld van die 3 gram per watt? ik kweek ook met led en nog wat extra spaarlampen en met mijn totale 249 watt, hoop ik met een eerste kweek rond de 120 gram te zitten. dat is ongeveer halve gram per watt en ook een rendement waar beginnende hps kwekers ongeveer vanuit gaan. LED is leuk spul er zit een hoop toekomst in maar er moet nog zo veel gebeuren voordat het nog beter wordt. anyway wel succes met je kweek want ziet er allemaal goed uit man

Comment

Aan het PAR-lichtrendement van HPS-lampen kan technisch niets meer verbeterd worden. Bij leds neemt het rendement jaarlijks nog steeds met zo'n 20 % toe. Dus over 4 jaar zal het rendement van de leds ongeveer verdubbeld zijn. Door voortschrijdend inzicht in de kleurtemperatuur in onderlinge samenhang met een verbeterd rendement zullen de leds in de nabije toekomst waarschijnlijk de HPS-lampen gaan verdringen. Bij massale produktie zullen de leds ook goedkoper gaan worden.

Comment

en? al nieuws?
          sigpic

Comment

het groeien gaat goed maar dat wisten we al.

Comment

led kaput?
              sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoke_mR. View Post
                led kaput?
                Haha nee niks is kaput! Sorry heb het druk gehad en ook nog eens weinig online

De dames zijn ongeveer 30 cm hoog, een is 35cm. Het stikt van kleine toppen

We gaan de laatste fase in, uitgroeien van toppen, afrijpen en voila. Ik kon het er niet bij laten, moest een van de toppen maar eens aanvoelen met de hand. It's stickyyyy! De toppen en rondombladeren krijgen allemaal kristallen en de geur.. ja wie het vaker doet weet t al.

Temperatuur is ook verbeterd! Van 15graden in de nacht nu tussen 20 en 21 graden en 26 als de lampen aan zijn.
                Er zijn veel dingen verbeterd, maar de planten zijn niet erg hoog geworden helaas. De volgende keer langere voorgroei dan 6 dagen in ieder geval, de rest komt vanzelf

Overigens zei iemand iets over spaarlampen?! Ik wil de volgende keer misschien een 65w bloeilamp erbij, wat is een 65w alleen om mee te kweken? Of misschien in plaats van 2 led 1 spaarlamp in wattage t zelfde met alleen spaarlampen?
                Wat stelt 3002 spaarlamp eigenlijk voor?
                Mijn grootste issue is dan dat de kast niet bereder kan dan 50 a 55cm zoals nu, vandaar ook lange leds dus.

Anyways, hier nog een aantal fotos van gisteren. Dit weekend komen er nog meer bij.

top1.jpgtop.jpg

Comment

geloof je het zelf nog wel?weer een kut led verslag.maar een uitzondering ben je niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                    geloof je het zelf nog wel?weer een kut led verslag.maar een uitzondering ben je niet.
                    LOL tumble...het is nog niet klaar/zover... laten we nog ff geduld hebben! ik hoop zo dat jayman ons verbaasd! grinnn....
                    sigpic

Comment

pictures1.jpg5.jpg4.jpg3.jpg6.jpg2.jpg

Comment

zien er healthy uit en ook is die led verlichting psychedelisch
                        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

hallo ik wiil met 1x 120W led beginnen met 6 planten is dat genoeg dan??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anillio View Post
                            hallo ik wiil met 1x 120W led beginnen met 6 planten is dat genoeg dan??
                            Hoi,

Hoe groot is je kast? Ik heb 15planten onder een 120w gehad.
                            6 planten in een rij van 2x3 en dan 10cm vanaf de plant hangen..

Helaas is het door de kou niet zo goed gelukt.

Ik heb 575gram wiet, nat met stengels.. wil iemand raden hoeveel dat wordt droog?

Comment

Ik heb 575gram wiet, nat met stengels.. wil iemand raden hoeveel dat wordt droog?

De foto's doen me niet echt aan binnenwiet denken, maar meer aan buitenwiet met een slechte nazomer. In het topic: "Wie heeft de mooiste top" kun je zien hoe de toppen van vakkundig gekweekte wiet er uit zien. Ik vermoed dat je niet verder komt dan 50 tot 60 gram droog. Maar je geeft zelf al aan dat het niet goed gelukt is. De volgende keer meer succes toegewenst.

Comment

wacht met spanning af op het resultaat

Comment

Bezig...
                                X