Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TL buizen hoeveel :S

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

TL buizen hoeveel :S

Korting op 420shop
    Hallo iedereen ik heb een kast gebouwd is nog niet klaar maar het begint ergens op te lijken Nouw heb ik een vraag ik heb nu een tl armatuur met 2 18w tl's er in. Zijn dit er genoeg het gaat me echt puur om het plezier van het kweken. alleen krijg ik nog een beetje toppen als ik met dit wattage kweek. van me ouders mag ik niet meer lampen in verband met stroomkosten zeggen ze

Re: TL buizen hoeveel

ben bang dat een beetje te weinig gaat zijn.

Comment

2 x 18 wat tl geeft 2700 lumen licht.

cannabis vraagt echter 7000-10,000 lumens en denk eraan;

De lichtopbrengst in lumen neemt af met het kwadraad van de afstand!

Comment

Best hang je er nog 2 bij. Dan kun je wel een plantje kweken, maar veel top zal er niet vanaf komen.
        Stroomkosten..ach, dus je ouders halen ook altijd alle stekkers uit de muur als een apparaat niet gebruikt wordt ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hallo Monty ik heb hier op het forum een kweekverslag gelezen dat lid gebruikte 2 keer 8w Tl en dit gaat goed. Trouwens sorry voor de late reacties problemen met pc

Comment

Zal zeker een plantje groeien onder twee tl buizen van 18 wat dat bestrijd ik niet en je zal haar ook nog in de bloei krijgen eronder en tot een oogst kunnen brengen. Echter een cannabis plant is nogal lichtminnend, en zal met zo weinig lichtdruk op zoek blijven gaan naar bruikbaar licht en dus erg veel in lengte groei investeren en plaats van blad aanmaak. De plant "denk" namelijk dat ze overschaduwd word door buurplanten en daarom zo weinig zonlicht ontvangt en probeert dan door in lengtegroei te investeren om zo boven de haar overschaduwende plant te komen. Verder is het zo dat TL licht reeds na 40 cm totaal onbruikbaar is geworden voor je plantje. tl licht neemt aan intensiteit kwadratisch af naargelang de afstaand vermeerderd. Dus als je onder twee x 18 wat tl een oogstje wil draaien dan zou ik zeer voor een kleine soort kiezen in een scrog of LST. Meer licht leidt tot een hogere CO2-fixatie en dus een hogere opbrengst.

Comment

Dankje Monty voor de bruikbare reactie. Ik ga denk voor de LST methode. Ik heb ook gelezen dat je met deze methode de opbrengst omhoog kan halen correct me when im rong Tevens in mijn kast heb ik nog geen ventilatie aangebracht aangezien de temp continu op 27 blijft staan. Is een afzuiging echt nodig??

Comment

Ik raad u aan om toch voor ventilatie te zorgen. Plantjes leven en hebben verse lucht nodig!
                greetz

Comment

Heey,

Ik vind het wel leuk als andere mensen met tl aan de gang gaan

Hierboven de link naar mijn kweekverslag. misschien nog wat bruikbare info.

Succes!

Ciao tj
                  "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

ok bedankt mensen voor de tips ben deer weer blij mee vind het altijd leuk als andere helpen met de problemen en vragen waar ik meer zit en trouwens super forum dit !

Comment

Hoe groot is de ruimte dan?

Ik heb ook over TL nagedacht.
                      Mijn kastje is 60x60x80. En heb uiteindelijk toch voor hps gekozen. Tot nu toe ben ik daar erg tevreden over. Ook omdat de temp met actieve in en uitlaat perfect te regelen is.

Comment

Bezig...
                      X