Ok interesant. Ik ben een echte leek als het hier om gaat waarom is dit beter dan zo'n ledpanel of quantumboards? Door de spreiding of puur door de verdeling van de individuele leds. Ben erg mager hier meer over te weten te komen.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mars ts600
Collapse
X
-
is erg persoonlijk hoe je er tegen aan kijkt. quantumboards zijn makkelijker in gebruik, ophangen stekker erin en gaan.
Enige nadeel met een quantumboard is dat je deze hoger boven het gewas moet hangen omdat de leds dicht op elkaar gegroepeerd zitten en je anders niet de gehele oppervlakte gelijkwaardig verlicht. Dit hoger hangen van de lichtbron geeft altijd wat verlies naar de wanden en de afstand tot het gewas. En heb je een laag tentje dan heb je minder hoogte over voor je plantjes.
Dat is ook gelijk het voordeel van strips deze spreiden het licht beter over de ruimte en daardoor kan de lamp dichter op het gewas en heb je minder verliezen.
strips zijn ook te krijgen in andere kleuren. Met 3000K kun je prima bloeien en er onder groeien gaat ook prima maar geeft wel iets meer strek dan wanneer je gaat groeien onder 5000K-6500K
Comment
-
Ik gebruik deze strips zelf ook, heb er onlangs nog weer een nieuw armatuur mee gebouwd. bevalt mij erg goed.
Samsung heeft strips tot 5000K, als je hier onder gaat groeien krijg je bijna net zulk compacte planten als wanneer je een 6500k TL buis zou gebruiken.
Er is zeker wel een manier om in te schalen hoog hoog je je armatuur boven je gewas moet/ kunt hangen kijk eens naar de stralingshoek vd leds deze is op de strips van Samsung 120graden, teken dat eens uit op papier. Heb even een foto gejat vanuit een andere hobby om het hopelijk wat te verduidelijken.
lichtspreiding.jpg
Comment
-
ik ben wat beters tegengekomen. Uhh moet nog maar blijken trouwens. Voor de leden die hier mee hebben gelezen het nieuwe in intresant vinden hier het nieuwe draadje https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...arspectra-p100
Comment
-
Sheisse weer te lang gewacht, vanmiddag was de ts 600 nog op voorraad maar nu is hij blijkbaar wereldwijd uitverkocht. Op de mars site dan sheisse sheisse
Screenshot_20200825-194917.png
Comment
-
Kijk eens op alibaba ipv aliexpress.
Meiju en Kingbrite zijn goede shops. Ik heb een quantum led bar versie gekocht en het contact verliep via whatsapp. Altijd antwoord. Mooie lamp voor het geld.
De quantum boards presteren bijna net zo goed als de originele van HLG tegen een fractie van de prijs.
Vaak kun je ook kiezen tussen een chinese led driver of 1 van meanwell, altijd voor de laatste gaan.
Comment
Comment