Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plan: Belichting 1 Plant.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Plan: Belichting 1 Plant.

Korting op 420shop

Re: Plan: Belichting 1 Plant.

ik zelf denk dat 116watt voor een plantje wel genoeg is op indoorgarden.eu heb je ook een plug and grow van 125watt,
    zelf ben ik niet zo goed met elektra, dus ik kan je daar niet mee helpen
    ga je volgen als je begint, misschien nog wat foto's zou leuk zijn,
    ben ook een beginnende kweker,

groetjes

Keza
    Long time ago, Back on track.

Comment

Last edited by monty; 9 January 2011, 19:54.

Comment

Ik ga volgende week ofzo er aan beginne , eerst beetje stuff verzamele ,
        ik zoek nog iets reflecterend

ik zou dan mss tog kiezen voor maar 4 lampen voor minder werk in warmte voor in zo'n ruimte ,
        zelf vind ik de "growbox" wel nice , hij zit helemaal verborgen in een plek dat je echt niet verwacht en
        maakt nauwelijks lawaai of lichthinder

Iemand suggesties voor reflectie materiaal?

Comment

In mijn eigen kastje heb ik de matte kant van aluminium folie(al-folie) gebruikt en dat met behangselplak aan de binnen kant van mijn kast geplakt(kast uit-elkaar halen geeft een mooi resultaat).
          Als je iets van tape op het al-folie plakt en het er vervolgens weer afhaalt dan neem je vrijwel altijd een deel van je al-folie mee.
          en daarbij komt ook nog is dat een witte wand het licht beter weerkaatst.

Je wilt het licht zo evenwichtig mogelijk over je planten verdelen dus je wilt dat het zo diffuus mogelijk is en een normale witte muur doet dit het beste.

Ik weet niet of ik het helemaal juist heb, maar ik hoor het van veel mensen en het klinkt logisch.

Al vraag ik me af wat er gebeurd als je de kleur afsteld op de kleuren van het reactief vermogen van de planten, dus de golflengtes waar bij fotosynthese optimaal plaats vind.

Even snel gekeken en op Grasscity(link) heb ik wat gevonden en is ook nog is vrij recent.
          Beta-Carontene, Chlorophyll a, chlorophull b, Phycoerythrin en Phycocyanin

Comment

De kabel kan het wel aan. Maar toch raad ik je aan om een 1,25 of 2,5 te nemen, zal in prijs niet schrikbarend verschillen maar veilgheid boven alles als je het mij vraagt. Ook handig als je nog wil uitbreiden in de toekomst.

vr groet maffy,

Comment

Comment

Die isolatie folie kan je gewoon bij de bouwmarkt halen, als je daar om verwarmings folie vraagt weten ze wel wat je bedoelt.
                Kleinere hoeveel heden zijn inderdaad wat moeilijker aan te komen, ik heb het gebruikt om me grondbak te isoleren en had een rol van 5m2 bij de gamma gehaald was wel de laatste die er toen was.

Greetz Hookah

Comment

Comment

Gewoon even vragen bij een medewerker, want anders bestellen ze het gewoon voor je.

Comment

weet ik wel maar de hoeveelheid is te groot ik had het al gevraagd om zo'n 2-3fzo te krijge maar lukt niet:/

Comment

Dat is minder, misschien is er ergens in de buurt wel een kachel winkel. Daar zal je wel een vierkante meter of 2 zo los kunnen "krijgen" van ze.

Comment

Andere bouwmarkt proberen, ik heb het destijds per meter gekocht bij de Big Boss btw.......

Comment

Heey wat betreft die 125watt plug and grow, die heb ik ook. 2 zelfs. (beide voor bloei)
                            Ideaal voor het kweken in kleine ruimtes. Deze worden net zo warm als een gewone spaarlamp.
                            Lumen output is 8100lumen. van deze 125 watt'er. Eigenlijk moet je voor je plant wel streven naar minimaal 10.000Lumen.
                            Je zou er een paar Phillips Tornado lampjes bij kunnen hangen. Deze heb je in 23watt en hebben een output van 1550Lumen.
                            Voordelen zijn dat je je licht goed kunt verdelen. 125watt in het midden en 4x 23watt tornado's bij de hoeken.
                            Nadelen zijn echter dat deze phillips tornado lampjes te verkrijgen zijn met een kleur temperatuur van 2700k of 4000k.
                            De 2700K zijn goed geschikt voor de bloei fase maar niet voor de groei. Voor de plug and grow lamp geldt zoals je vast wel gezien hebt ook dat je er een voor de groei en voor de bloei nodig hebt.
                            6500k groei en 2700k bloei. Ping, Ping Ik zou je aanraden om je plantje 3 weken te laten groeien onder 3 tl lampjes van 18w ofzo en dan koud licht. (Phillips Cool White)
                            Bloeien dan met de Plug and grow 2700k en 4 Phillips tornado lampjes ook 2700K.
                            Je zou ook de 125w 6500k voor de groei kunnen kopen. Deze met Reflector geeft zeker voldoende licht voor de groei-fase van 1 plant. Echter zelf zou ik groeien onder de 3 tl's aangezien die goedkoper zijn in aanschaf.
                            Wel een dingetje wat betreft het kweken met spaar- en tl-lampen. Deze geven heel weinig diepte licht. Zorg er dan ook voor dat de lampen altijd 3 tot maximaal10CM boven de plant hangen.
                            Hoe dichter bij hoe beter. natuurlijk niet tegen de lamp.
                            Je kunt mijn "spaarlamp kweekverslag" ook eens bekijken. Bij mij is het natuurlijk op een iets grotere schaal, maar om er een idee van te krijgen. 3e week bloei nu.
                            Verder op het forum mega veel vergelijkbare kweekjes te vinden.
                            Ik zou zeggen; kijk lekker even rond

Succes met je kweekje, ik zie er wel een verslagje van verschijnen toch

Ciao TJ
                            "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Het probleem is dus dat ik niet via internet kan bestellen ik zou niet willen dat vader zich ineens afvraagt waarom een plug and grow lamp toekomt? thaha
                              idd de lamp is eigenlijk echt perfect voor mij met een beetje knutselwerk hang ik de 2 tornado's er naast met 2700K en heb ik een gezond spectrum .
                              Kan niemand dit bestellen en ik kom het afhalen ? regio west-vlaandere :p
                              ge krijgt er nog 5€ bovenop thaha
                              Ik heb trouwens een Quick one autoflower feminised van RQS, jullie alvast bekend denk ik?
                              thx voor de reacties

Comment

Bezig...
                              X