Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Commentaar microkastje 50x60x90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Commentaar microkastje 50x60x90

Korting op 420shop
    Hey iedereen !
    Ik ben 4 dagen geleden begonnen aan mijn eerste micro kweekkastje.
    Voorlopig is het genoeg (volledig in orde voor groei, lampen enc. voor bloei volgen nog).
    Heb zelf een kastje gebouwd van 50x60x90 cm, luchtdicht gemaakt in laagjes ( tape,siliconen kit) bekleed met verwarmingdsfolie.
    Deze zorgt voo de issolatie en reflectie.
    Linksboven een 12v computerfan van 10x10cm met een zelfgemaakte koolstof filter.(Grote geperforeerde bloempot met kussenvulsel, en daarin een kleinere geperforeerde bloempot met panty en opgevult met koolstof).
    Rechts beneden had ik 2 12v Computerfans, eentje van 10x10cm en eentje van 5x5cm).
    Maar vermits ik heb gelezen dat om tocht te voorkomen de uitlaat groter moet zijn dan de invoer heb ik de 10x10cm fan dichtgetapet en afgesloten.
    Voor de groei heb ik 2 18w 59cm TL buizen van Phillips Cool White 840.
    Aangesloten op een gewone Brico Timer

Denken jullie dat het goed zit ivm de lucht, licht, ruimte enz ?

Fotos volgen

Voor het water, heb ik zo kleine druppelsysteempjes gekocht met een fles water.
    Vermits ik nog niet goed uit de ph normen enz.. uit ben ga ik voorlopig gewoon kraantjes water geven.
    We hebben wel een waterverzachter staan ? Kan dit kwaad ?
    Staan 6 potten maar wil uiteindelijk maar 1 plantje.Ga gewoon de sterkste er uit halen. Is genoeg voor zelfgebruik.
    _MG_2313[1].jpg_MG_2307[1].jpg_MG_2305[1].jpg_MG_2301[1].jpg_MG_2312[1].jpg_MG_2293[1].jpg
    Last edited by ceBep; 11 January 2011, 00:00. Reden: dubbel post, gelieve de "Bewrk Bericht"functie te gebruiken a.u.b. bij toevoegingen

Re: Commentaar microkastje 50x60x90

Ziet er wel leuk uit.
    ik zou die tl wel naast elkaar hangen.

Succes

Ciao TJ
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Wou ik doen maar ze zijn eigenlijk te groot voor het kastje dus kan enkel diagonaal. Bedankt !

Comment

Gaat prima lukken joh!

Comment

Ben benieuwd.
          Micro knutselaars zijn natuurlijk de beste! haha
          Ik ga je volgen!

Comment

• Re: Commentaar microkastje 50x60x90

Ik ben zelf ook nog maar een starter, maar een paar dingen vallen mij hier wel op:

- Ik zou toch nog 1 fan in de kast plaatsen voor een beetje extra luchtcirculatie, want zoals die bak nu tegen je inlaat staat, gaat dit je airflow allesbehalve gunstig uitkomen.
              - Die montage achteraan van die voeding e.d zou ik toch nog eens goed bekijken en herwerken, want zoals ze nu 'vastgeplakt' is, vind ik het nogal onveilig/onhandig. Het is beter om alles buiten de kast te houden, maar probeer dit allemaal mooi af te werken.
              - De montage van jouw lampen is wel jammer. Eerst en vooral zou ik die dunne draadjes vervangen door iets stevigers. Al was het maar ijzerdraad of elektriciteitskabels, het zal een pak beter zijn als nu. Als 1 van die lampen naar beneden kletst, is het ferm balen.

Tegelijkertijd zou ik ook eens kijken of het niet mogelijk is van die TL uit elkaar te halen en toch diagonaal in de kast te hangen, want nu is je belichting niet echt optimaal, laat staan voldoende voor een paar planten. Als je die diagonaal plaatst, kan je er eventueel nog een spaarlamp of 2 bijhangen.

Nuja, ik ben ook nog maar een beginner, maar het is beter om het van in het begin goed en correct te doen, dan 4 maand te sukkelen en eventueel problemen te veroorzaken!
            Last edited by QnQ; 11 July 2019, 10:26. Reden: Als je al je posts verwijderd zet ik ze terug en kun je ophoepelen

Comment

Als je het zo gaat laten staan, gaan je kiempjes hard beginnen stretchen, je moet echt u lampen naast elkaar hangen,
              desnoods maak je je een want los en verbreed je je zijkant een aantal cm ( veel zal het niet zijn, want je tl is 60 cm), maar dit zo laten hangen, over elkaar,
              komt niet goed, dat zie je zelf toch ook. Ze hangen er veel te hoog boven, tl moet tussen 5 en 10 cm van je plant hangen. Als ik op de fotos zie, hangt je laagste tl
              nauwelijks op 20 cm van je toekomstige kiempjes, de bovenste tl is bij wijze van spreken waardeloos en als je ze niet naast elkaar hangt, kun je die evengoed verwijderen.
              Ik zie het niet goed op de foto, maar als er nog een soort van bescherming voor de tl buis hangt, is het verstandiger, denk ik, om die te verwijderen. Moest je ze naast elkaar
              krijgen, je tl-buisjes, kun je er ineens 2 bijhangen, want licht = gewicht
              Iig succes verder
              Smokin' Ace

Comment

Hey, ! alle hulp is welkom !
                Ik zal de invoer een beetje vergroten en testen i.v.m lucht.vocht.
                Heb ondertussen stalen kabeltjes voor de lampen. Ik zal ze ook proberen in kruis te hangen, dit is toch wat je wil ? zal een beetje prutsen moet wel lukken.
                Heb ook een 400w bloeilamp hps. De TLetjes zijn enkel voor groei. Zou dit te weinig zijn ? heb er nog niet veel verstand van, wat denk jij ?

Alvast bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xDama View Post
                  Ik ben zelf ook nog maar een starter, maar een paar dingen vallen mij hier wel op:

- Ik zou toch nog 1 fan in de kast plaatsen voor een beetje extra luchtcirculatie, want zoals die bak nu tegen je inlaat staat, gaat dit je airflow allesbehalve gunstig uitkomen.
                  - Die montage achteraan van die voeding e.d zou ik toch nog eens goed bekijken en herwerken, want zoals ze nu 'vastgeplakt' is, vind ik het nogal onveilig/onhandig. Het is beter om alles buiten de kast te houden, maar probeer dit allemaal mooi af te werken.
                  - De montage van jouw lampen is wel jammer. Eerst en vooral zou ik die dunne draadjes vervangen door iets stevigers. Al was het maar ijzerdraad of elektriciteitskabels, het zal een pak beter zijn als nu. Als 1 van die lampen naar beneden kletst, is het ferm balen.

Tegelijkertijd zou ik ook eens kijken of het niet mogelijk is van die TL uit elkaar te halen en toch diagonaal in de kast te hangen, want nu is je belichting niet echt optimaal, laat staan voldoende voor een paar planten. Als je die diagonaal plaatst, kan je er eventueel nog een spaarlamp of 2 bijhangen.

Nuja, ik ben ook nog maar een beginner, maar het is beter om het van in het begin goed en correct te doen, dan 4 maand te sukkelen en eventueel problemen te veroorzaken!
                  Heb ondertussen stalen kabeltjes voor de lampen. Ik zal ze ook proberen in kruis te hangen, dit is toch wat je wil ? zal een beetje prutsen moet wel lukken.
                  Heb ook een 400w bloeilamp hps. De TLetjes zijn enkel voor groei. Zou dit te weinig zijn ? heb er nog niet veel verstand van, wat denk jij ?

Alvast bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smokin' Ace View Post
                    Als je het zo gaat laten staan, gaan je kiempjes hard beginnen stretchen, je moet echt u lampen naast elkaar hangen,
                    desnoods maak je je een want los en verbreed je je zijkant een aantal cm ( veel zal het niet zijn, want je tl is 60 cm), maar dit zo laten hangen, over elkaar,
                    komt niet goed, dat zie je zelf toch ook. Ze hangen er veel te hoog boven, tl moet tussen 5 en 10 cm van je plant hangen. Als ik op de fotos zie, hangt je laagste tl
                    nauwelijks op 20 cm van je toekomstige kiempjes, de bovenste tl is bij wijze van spreken waardeloos en als je ze niet naast elkaar hangt, kun je die evengoed verwijderen.
                    Ik zie het niet goed op de foto, maar als er nog een soort van bescherming voor de tl buis hangt, is het verstandiger, denk ik, om die te verwijderen. Moest je ze naast elkaar
                    krijgen, je tl-buisjes, kun je er ineens 2 bijhangen, want licht = gewicht
                    Iig succes verder
                    Smokin' Ace
                    Ga direct eens proberen ! Bedankt voor de hulp

Comment

Is 400W niet teveel voor je kastje? Als ik het goed voorheb, moet een 400W lamp ongeveer 40cm boven je plantjes hangen... Hou je nog maar 50cm over voor de bakken en de planten.
                      Om van eventuele temperatuurproblemen nog niet te spreken, je uitlaat gaat dit waarschijnlijk niet aankunnen
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

Comment

ik zou voor een 250w gaan ipv 400w.

1, minder te koelen
                        2, 250w hang je op 20/25 cm en een 400w op 40 cm van je plant

en volgens mij is een 250w idieaal voor een ruimte van 60x60 dus dan zou 400w een beetje overkill zijn
                        en met 250w kan je ook een goed resultaat halen, helemaal met een ScroG
                        In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benhosten View Post

Alvast bedankt !
                          Ow, ik ben eventjes de bal aan het misslaan. Ik bedoelde evenwijdig, dus naast elkaar.

En zoals reeds aangehaald denk ik dat een 400W HPS voor zo'n setup niet haalbaar is. Voor zoiets zou ik enkel voor een combinatie van SL en TL gaan, zeker als het de eerst keer is.
                          Last edited by QnQ; 11 July 2019, 10:27. Reden: verwijderde post teruggezet

Comment

Gewoon 400watt aan spaarlampen
                            Geen problemen met warmte en geen problemen met de hoogte. Wat wil je nog meer
                            Ik kweek zelf ook met spaarlampen.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Ciao TJ
                            "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

Comment

Bezig...
                            X