Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope spaarlampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedkope spaarlampen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik weet niet of dit al bij jullie bekend is, maar ik heb vandaag, naar mijn weten, goede spaarlampen bij de action weten te bemachtigen.
    Het gaat hier om deze spaarlampen:

    Merk: Sylvania
    Wattage: 20W
    Kleur: 827/2700K
    Lm: 1200

    En natuurlijk ook een belangrijke factor:

    Prijs: 1,29

    Het gaat hierbij dan om het model ''Tornado''.
    Bij dit merk zie ik echter op het bonnetje staan ''spiraal''.

    Naar mijn weten is dit een goede spaarlamp, misschien dat iemand met meer verstand hier nog iets over kan zeggen?

    #2
    Re: Goedkope spaarlampen

    Kloppen die 1200Lumen wel?
    Ik zou dan gaan voor een 5* 20W tornado's
    Moet een leuke kweek zijn

    Comment


      #3
      Re: Goedkope spaarlampen

      ik heb dezelfde lampen gekocht om voor te groeien, maar nog niet getest !
      ik ben benieuwd,

      chrs
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #4
        Re: Goedkope spaarlampen

        Ik denk dat deze lampjes wat te vergelijken zijn met de Philips Tornado. Voldoende voor een microkweekje, maar per plant zou ik toch minstens 2 lampen voorzien. Als je er meer wil hangen is dat geen probleem, maar zorg wel voor genoeg ventilatie. Hoe meer watts, hoe meer grams.

        Even een voorbeeldje van een kweek met gelijk model van lamp. Al zijn er wel wat kleine verschillen (philips, 3 watts meer). Hierover moet je je geen zorgen maken.

        Comment


          #5
          Re: Goedkope spaarlampen

          @ Popos: Als het goed is kloppen die lumen gewoon, tenminste het staat wel op de verpakking


          Ik heb totaal 4 lampen gekocht en heb nu 3 fittingen gemonteerd, er komt waarschijnlijk 1 of 2 plantjes in mijn kastje.
          Ik zit helaas wel te kijken met de hoogte, deze is namelijk maar 45 cm.

          Comment


            #6
            Re: Goedkope spaarlampen

            Hoogte is echt veel te klein denk ik.

            Comment


              #7
              Re: Goedkope spaarlampen

              ik weet het, ik ga denk ik op een of andere manier nog een kastje eronder maken zodat ik mijn potjes de bodem in kan laten zakken.

              Comment


                #8
                Re: Goedkope spaarlampen

                Ja deze is inderdaad te klein zou tan toch minimum een ruimte van 60cm nemen , en zet zo VEEL mogelijk in de zon geloof me die kanjer is gratis en helpt je plantjes serieus groeie man!

                Comment


                  #9
                  Re: Goedkope spaarlampen

                  Ja, dat klopt. maar ik wil ze eerst goed laten voorgroeien, en daarna meteen voorgoed buiten zetten zonder ze savonds binnen te zetten. En dit kastje was gewoon voor een testkweekje.

                  Comment


                    #10
                    Re: Goedkope spaarlampen

                    Als voorgroei kastje kun je iets soorgelijks prima gebruiken. Spaarlampen werken dan prima daarvoor. Let er wel op dat je planten niet gaan 'stretchen'. (Dan worden ze heel lang en blijven ze heel dun). Als je ze dan buiten zet, zonder evt. ondersteuning, waaien ze om en dan is het afgelopen met ze

                    Zet ze daarom dicht genoeg bij de spaarlampen. Paar CM ertussen. Ook weer niet al te dicht, dan zullen ze verbranden
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Re: Goedkope spaarlampen

                      Ze staan nu ongeveer 2-3 cm van de lampen af, zo zijn ze zelf gegroeit. Ze zijn niet teveel gaan strekken naar mijn idee, anders pot ik ze over naar een andere pot en zet ik ze meteen dieper. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de lampen, aangezien ik toch een iets meer ''oranje'' kleur had verwacht.

                      Comment


                        #12
                        Re: Goedkope spaarlampen

                        tip: energiebespaarshop
                        ik heb 24 watters gevonden met 1450lm zo uit mijn hoofd gezegt.. had er 4 besteld en was inclusief verzondkosten 21 euro kwijt (het zijn osram lampen btw)

                        Comment

                        Bezig...
                        X