Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Secret Jardin For Twenty 100 kweektent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Secret Jardin For Twenty 100 kweektent

Korting op 420shop
    Ik zag dat er een mini/micro kweektent beschikbaar is van Secret Jardin namelijk de "Secret Jardin For Twenty 100". Deze is ook nog eens vriendelijk geprijsd (450-500 euro) en ​heeft de volgende afmetingen: 60cm x 40cm x 116cm​. Ik zie hem onder andere te koop staan bij NoMercy.

De website van SJ zegt hetvolgende over de verlichting: Its intensive full-spectrum lighting – a combination of powerful summer-like with some spring-like lighting – makes the For Twenty 100 perfect for growing tall plants, from cutting & seedling up to the harvest of fruits & flowers.
    De led lamp is 100 Watt en de kweektent komt optioneel met warmte matje (e24,95) en carbon filter (e26,50). De afzuiging is 100m3/h.

Aangezien ik een voorliefde heb voor sativa (dominante) planten loop ik altijd in de knel met de minigrow one en als deze SJ qua verlichting/afzuiging/filter even goed zo niet beter is als de MGB zou ik zeker overwegen om een MGB te vervangen door deze tent.

Volgens mij is dit een redelijk nieuwe tent maar heeft iemand er ervaring mee of iets over gelezen. Wat zijn jullie meningen over deze tent? Zou het een goede vevanging zijn voor de MGB?

Nog een paar voordelen tov de MGB, je kunt de lamp qua hoogte verstellen. De tent is ook wat breder zodat je er eventueel 1 of 2 kleine lucht ontvochtiger in kunt zetten (scheelt weer stroom kosten tov een grote luchtonvochiger voor de ruimte waar de MGBs staan nu).

Specifications: Secret Jardin For Twenty 100

· Name: FS1000
    · Weight: 8.5 kg
    · Grow tent dimensions: 60x40x116 (lxwxh)
    · LED Light: 5x COP20FS
    · LED power: 100 watts
    · LED efficiency: 2.85 umol/J
    · LED distance: Min 15cm (depending on crop)
    · Growing surface: 60x40cm
    · Voltage: 200 - 240 Volts
    · Hz: 50/60 Hz
    · Plug Type: C type EU plug 230v
    · Power consumption KIT: Max 140 watts
    · SJ Extractor: 150 m3/h
    · Circulation fan: 2x Secret Jardin MF120 Monkey Fan 24 Volt | Clip-on fan
    · Heat mat: optional
    · Carbon filter 100m3: optional

Features:

· Double Door (Transparent & Mylar/Fabric)
    · Patented Cosmorrow LED Lighting 24V
    · Low power consumption Circulation fan 24V
    · Light-tight Passive Inlet
    · Stainless Steel Rods & Grilles Light Timer & Dimmer 24V Temperature controlled Extractor 24V (OPTION: Active Carbon Anti-Odour Filter)
    · 90% Reflective 300d Oxford Fabric

Secret Jardin For Twenty 100 Complete kweekset - For Twenty 100 is een elegant ontworpen kweekset waarmee je je eigen groenten, fruit, kruiden en bloemen kunt ...

2024-FS100-PHOTO-IN-KITCHEN-ANGLE-scaled.jpg
    Last edited by stef273; 3 dagen geleden.

De mgb heeft 500 gram actieve kool en de SJ 450 gram. De mgb heeft 2 fans qua afzuiging en de SJ 1 fan.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Mooi setje hoor en ook een stukje ruimer, dat zal vast prettiger werken dan onze mini kastjes. 😊

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dat denk ik @Babz

Ik heb zelf ook naast de minigrow een secret jardin. Kweektent met alles behalve de verlichting van dit merk. (Heb zelf de 60x60x159 met 100Watt viparspectra cs1000)
    Heel makkelijk aan te passen en goed kliksysteem voor aansluitingen van de af en aanvoer van verse lucht
    Afzuiger werkt super met de thermostaat warmtemat vind ik wel een vereiste voor de donkere uurtjes omdat een tent wel sneller afkoelt dan de minigrow..
    Zal echt een verademing zijn om je planten te verzorgen en trainen in vergelijking met de mgb.
    Je hoeft minder op de hoogte te letten al zal je met de 100 watt in deze afmeting tent lekker korte nodes krijgen.
    in vergelijking van een tent met de minigrow zou ik zeggen de minigrow is meer een hobby/uitdaging hoe zo veel mogelijk van 1 plant te halen maar blijf je meer sturen en lst toe passen om het passen te houden.
    De tent is makkelijker werken en waarschijnlijk ook minder gewoon omdat de ruimte er wel is.
    je komt qua wattage iets hoger uit maar de opbrengst maakt dat wel goed. De tent kan je altijd makkelijk upgraden of aanpassen naar eigen wens.

De tent is voor de opbrengst en de minigrow voor de hobby bij mij dan.
    Ik heb ook nog een tentje erbij van 45x45x120 voor ontkiemen en voorgroeien op een verwarmde propagator waar ik dan ook weer de compostthee in kan brouwen

Mijn tent en minigrow staan zo altijd in op bloei 12x12

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Klinkt goed Grow Co! Aardige collectie heb je

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Pfff altijd als ik een hobby vind raak ik mezelf kwijt hahaha
      Maar zoals ik het nu heb trek ik nog steeds minder stroom als 20 jaar geleden met HPS lampen
      Last edited by Grow Co; 2 dagen geleden.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Klinkt bekend Grow Co! Ik verlies me ook altijd in m'n hobbies. En die wisselen om de paar jaar

Leuk maar wel aan de prijs.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ah ik dacht dat het wel redelijk goedkoop was haha. Zeker vergeleken met een nieuwe mgb.
      Ik las al op dit forum dat SJ een van de beste tenten maakt. Ik vond het formaat van dit tentje ook erg mooi, die verkopen ze niet los geloof ik.
      Wat vind je van de verlichting en afzuiging/filter?

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ik heb met de cosmorow 100Watt 1 oogst gedraaid
      Gelijk met de minigrow
      In beide Royal gorilla van royal queen seeds
      Opbrengst kan ik niet vergelijken omdat in de minigrow toprot ontdekte en toen gelijk heb geoogst met maar een klein beetje trichomen melkachtig. Gedroogd toch 68 gram
      Maar in het tentje met cosmorow was alles wel goed gegaan en bracht droog 88 gram knetter harde toppen op.
      Ik had wel 2 fullspectrum strips vervangen voor 1x ir en 1x uv

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Ja voor zo'n MGB zet je al een redelijke mega tent of kan je ook enkele mini setupjes van samenstellen.
      Maar ze zijn wel strak! Hoewel ze gaan nog niet hard genoeg waar is de Palissander afwerking? Voor te matchen met de Eames zetel en de speakers in de loft.. (tgeeft zowat die vibe ) High-End Inconspicuous

dp90 is 98 cm hoog, kost nu ook al 100+ , rits half kapot na 2 jaar, deze ziet r beter uit maar ik vind dure prijs kwaliteit zo ff, mars is helft goedkoper en dubbel zo sterk. wel geen proptenten. op zijn goedkoopst is mijn set nu, 80 tent, 80 lamp, 60 afzuiging. homebox wss ook geen afmetingen voor dit, nog duurder maar ziet r 10 x steviger uit..
    Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      en uiteindelijk zijn ze niet slecht he, eerst vond ik het goed om zelf te kunnen kiezen waar aan en afvoer lucht komt, maar ze leverden 1 set mee in de prijs. 2 e gat was alweer 4 onderdelen apart kopen. design is mooi en uiteindelijk is het een goed merk. alleen gaat mijn rits nog een klein tikkeltje verder mag ik ze wegsmijten . zie foto hieronder.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dit is dat filtertje Wesley pipes https://www.nomercyshop.nl/index.php...roduct_id=2011

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      thx, dat valt goed mee, ik zat een model hoger te kijken . 110 dan samen met afzuiger, maar idd maar 26 voor filter. met mijn runtz dame ga ik dit ook nodig hebben en wss volgende maand ook aanschaffen.

Budbox heeft een 75/75/100 tentje.

Comment

Denk wel dat het dit tentje wordt. Qua formaat is het niet te groot (lees vrouw vriendelijk) en past het precies op de plek waar ik hem wil hebben.
      Last edited by stef273; 2 dagen geleden.

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Hoe is dat licht in die tent? want die cosmorrow strips waren zo één voeding deel voor 1 of 2 strips.. zit daar een andere bij of moet je twee of drie stekkers insteken?

het is zelfs een fout van hen zie ik nu...net waar het overlap scheurdde de rits.

17317808300118073877004351288811.jpg

ook lichte ritsjes ivm andere.

1731780959379844544055599724858.jpg verder was het de enige en de beste bij zelf zoeken indertijd naar een stekkententje /mini growbox. de rits is uiteindelijk nu kapot door te weinig weggesneden materiaal op die plek . dus voor hetzelfde geld was er niks mis mee.
      Ganja always does the trick.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Balen hoor! Kun je geen garantie meer claimen?

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        is al te oud maar mss bij sj zelf ik ga idd es polsen, thx !

Hou er wel rekening mee dat je het filter los aan moet schaffen als ik het goed heb.

Heb deze ook overwogen half jaar geleden, wat me aanspreekt is alles op 24v geeft wat veiliger gevoel en 1 stekker in het stopcontact.

Mocht ik ooit weer kweken neem ik zo'n setje. Net wat meer ruimte.

Enkele voordelen die ik zie tegen over de mgb

- geen verandering van licht als je hem open doet
      - geen blurple licht
      - je kunt kijken zonder het klimaat te verstoren
      - je zou de lamp kunnen vervangen voor wat je wilt/past
      - totaal opruimbaar
      - de uitblaas blaast niet tegen je muur zo de ingang weer in zoals bij mgb
      - onderdelen makkelijk te vervangen
      - aanschafprijs
      - oppervlakte.

En wellicht nog meer.
      Last edited by Heyz; 2 dagen geleden.
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Klopt idd Heyz, dat filtertje kost 26,95 (voor 100m3). Maar idd, dit "kastje" is net ff maatje groter

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        stef273 ja zie dat no mercy het als optie erbij heeft een filtertje mee te bestellen. Toendertijd weet niet precies waar ik hem gezien heb maar toen moest je die nog apart bestellen van de sj website.

Ben benieuwd naar de eerste rondes in deze tent. Ik houd hem in de gaten in ieder geval.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja je kunt het filtertje daar idd gelijk mee bestellen.
        Het grote voordeel van de mgb is dat het voornamelijk stealth is en evt id woonkamer geplaatst kan worden. En het kleine formaat kan voor sommigen ook een groot voordeel zijn natuurlijk

Fenderbender, er zit een soort verdeel stekker die alle strips van stroom voorziet zoals zo:
      IMG_1221.jpg
      Attached Files

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Ah oké, das al iets properder.. het licht lijkt met toch het jammerste component van de tent, want als je apart rekent zo 5 bars en voeding kan je toch al iets degelijker paneel en driver voor krijgen.. maja ze verkopen het tentje niet apart zie ik. De tent en afzuiging vind ik wel cool.

• roy
        roy commented
        Editing a comment
        Alles zit in de verdeelstekker wat ervoor zorgt dat je maar 1 stekker voor alles hebt. Alleen als je de verwarmingsmat erbij neemt hert je 1 power 1x20W stekker nodig.

Wat vinden jullie van de verwarmingsmat, is dit wel nodig? Ik heb er eentje getest en het is maar 20W en doet niet zo heel veel.
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks voor de tip! Met zo'n mat krijgt de plant warme voetjes maar ik wil eerder de temperatuur van de tent zelf te reguleren ivm toprot.
        Maar ik hou 'm zeker in gedachten!

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Jij wil een thermoforge T3
        Zoek maar is op bij youtube

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Wel een vet ding inderdaad! Maar ik ga het toch proberen met 1 of 2 tube heaters van 45w, die stuur ik aan in combinatie met een zwave (aan/uit) schakelaar in combinatie met home assistent en een thermostaat dat in de tent hangt. Is ff wat goedkoper en neemt wat minder ruimte in beslag in de tent . Het enige wat ik moet aanschaffen is de tube heater van 33 euro, De rest heb ik al. Ik probeer het eerst met 1 en koop er eentje bij mocht het niet genoeg zijn.

Ik heb de warmte mat van jou Roy.
      Als je hem op een thermostaat aansluit werkt hij wel en verwarmt hij de tent met een paar graden.
      Maar als je hem 2 dagen los zonder thermostaat aan laat staan lijkt t wel of hij thermisch uitvalt
      Als je de stekker er ff eruit haalt voor 10 sec dan reset hij en verwarmt hij weer. Maar vind m niet betrouwbaar.
      Is geen topkwaliteit zeg maar. Wat niet aan jou ligt. Voor alle duidelijkheid.​
      Dus degene die je had was niet kapot?

Kan het dan misschien zijn dat de verwarmingsmat in de twenty 100 tent zo aangesloten kan worden dat hij niet uitslaat?
      Last edited by roy; 1 dag geleden.
      No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ja op een thermostaat aangesloten zou t moeten werken.
    Bezig...
    X