Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van multimediakast naar kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van multimediakast naar kweekkast

    Korting op 420shop
    Van multimediakast van kweekkast.

    De bouw van mijn kweekkast.1) Dit is het eindresultaat met planten:
    Deze planten hebben echter weinig waarde tot me, dit is meer om de kast wat te leren kennen. De zaden vond ik bij aankoop van weed onderaan de zak. Geen idee dus wat het is. Ik ben in het bezit van Atomical Haze & Pandora zaden die er ingaan eens ik weet hoe de kast draait met deze lichten en de aarde enzovoort...



    2) Opsomming van wat er zoal ingegaan is van materiaal:3) Je mag niet vergeten, dat wanneer je hieraan begint je ook nog behoorlijk wat materiaal zal nodig hebben om dit in mekaar te knutselen.

    Zo heb ik een zaag, een cirkel-passer-boor, elektriciteitsdraad, suikerklontjes, vijzen, en nog allerhande gepruts moeten kopen omdat ik het gewoon niet liggen had. Je mag deze kosten zeker niet vergeten. Daar heb ik me wat aan mispakt. Ik denk dat ik nu rond de 500€ zit en dat is meer dan genoeg. Maar als ik kijk naar andere kastjes dan vind ik deze toch iets properder afgewerkt en goedkoper dan bijvoorbeeld de superlocker die toch wel $1295 kost. Ook heb ik enkele zaken gekocht waarvan ik dacht er wat met te zijn maar uiteindelijk bleek van niet. De kosten kunnen dus oplopen, vergis je niet. Of lees echt verschillende sites eerst alvorens je eraan begint. Daarom dat ik deze post maak; om mede-noobs duidelijk te maken wat er allemaal bij komt kijken. Niet alles is nodig wat in deze kast zit, maar ze werkt toch verdomd goed!

    4) Foto's:



































    Groeten, Stealth.
    Last edited by Stealth; 28 August 2011, 21:21. Reden: Foutje in de titel :p
    ***

    #2
    Re: Van multimediakast naar kweekkast.

    Oorspronkelijk geplaatst door Stealth View Post
    Zo heb ik een zaag, een cirkel-passer-boor, elektriciteitsdraad, suikerklontjes, vijzen, en nog allerhande gepruts moeten kopen omdat ik het gewoon niet liggen had.
    de investering is het waard geweest zou ik denken > mooi project hoor!
    Last edited by Jointjedraaien; 25 August 2011, 23:03. Reden: Titel aangepast
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Van multimediakast naar kweekkast.

      Dankjewel moreweed.
      Ik sta open voor commentaar of verbeteringen.
      Dit is echt wel mijn allereeste ervaring, dus alle hulp is welkom.
      Last edited by Jointjedraaien; 25 August 2011, 23:03.
      ***

      Comment


        #4
        Re: Van multimediakast naar kweekkast

        Mooi knutselwerk, goed gedaan!

        Comment


          #5
          Re: Van multimediakast naar kweekkast

          Zeer mooi bouwverslag en een erg leuk gemaakte microkast. Heel veel succes er mee.

          Comment


            #6
            Re: Van multimediakast naar kweekkast

            Oi.
            Bedankt voor de complimenten!
            Voelt goed te weten dat ik nog niet zo fout bezig ben.

            Hier kun je alvast de eerste test van de kast volgen:
            http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/18718-1e-kast-try-out
            Groeten, S!
            ***

            Comment


              #7
              Re: Van multimediakast naar kweekkast

              complimenten voor je kast..geweldig ding! Gr

              Comment


                #8
                Re: Van multimediakast naar kweekkast

                Misschien een stomme opmerking maar gaat je plant niet teveel transpireren door die tl-lamp? Die beschijnt nu natuurlijk ook de onderkant van je bladeren waar de huidmondjes zitten.
                Hebben die tornado lampen bepaalde voordelen ten opzichte van Tneon? Ik zie namelijk dat de tornado's veel meer gebruikt worden en niet alleen bij kasten waar een 2x36w Tneon al niet zou passen.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                Comment


                  #9
                  Re: Van multimediakast naar kweekkast

                  Mooi verslag! Zeer mooie kast!

                  @cleargreen,
                  Tneon is duurder. Dat is volgens mij de reden. Ik heb ook de voorkeur voor Tneon.

                  Gr Q

                  Comment


                    #10
                    Re: Van multimediakast naar kweekkast

                    Quote Cleargreen: Misschien een stomme opmerking maar gaat je plant niet teveel transpireren door die tl-lamp?

                    Wat bedoel je hiermee?

                    Voor ik hieraan begon was ik min of meer gefascineerd door de youtube filmpjes over pc groeikasten.
                    Leek mij een beestig idee, alleen vind ik pc's net iets te klein.
                    Vandaar komen de tornado lampen. Die zie je vaak zitten in die pc groeikasten.
                    ***

                    Comment


                      #11
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                      Comment


                        #12
                        Re: Van multimediakast naar kweekkast

                        Nu ik erop let past de plant zich hiervoor aan, het valt op dat meeste bladeren wegdraaien van de TL. Enkel de bovenste blijven normaal hangen, omdat ze de kans niet echt krijgen van zich te bewegen. Maar de onderste zie je met de bovenkant naar het licht toe wijzen.
                        ***

                        Comment

                        Bezig...
                        X