Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek-spaarlamp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweek-spaarlamp

Korting op 420shop
    Ik ben op zoek naar een kweek spaarlamp, zon tornado ding of iets dergelijks.

Welke kunnen jullie mij aanraden?

Groetjes
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Re: Kweek-spaarlamp

Met de search-functie kun je helemaal niets vinden als je 'spaarlamp' in typt ?

Als je een topic aanmaakt, kijk dan eerst:
    - of je vraag / topic nog niet bestaat (Search Functie)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

zoek en gij zult vinden!
      na 2sec zoeken http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Welke-Tornado
      tadaaaaa
      dan ga je naar de bouwmarkt en haal je dr een paar

succes
      Last edited by skunkert; 9 December 2011, 10:28.

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Plug en grow 125w...

Comment

Is die beter dan de lamp die ik nu heb? (gewone c1000 spaarlamp)
            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Dan vergelijk je het wattage, de kleur en het aantal lumen, en dan weet je alles.
              Ja, dat moet je wel ff opzoeken dan.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ - het heeft een maandje geduurd maar ik ben wakker.

Gelukkig en gezond 2012 allemaal

nu het zakelijke, de lamp die ik nu heb? (gewone c1000 spaarlamp)

Ik ben pas 1 dag lid (geloof ik) maar weten jullie nog niets over Lumen en Kelvin ?
                Wordt toch tijd dan voor wat extra's
                groetjes
                cenker

Comment

oke maak ik het je nog 1 keer makkelijk poepzak. Ga naar de BOUWMARKT koop daar minimaal 3 phillips tornado`s 23watt 1550lumen kleur 865 voor de groei en 827 voor de bloei.

dan komt het deze keer wel goed.

nou niet zeggen dat ze te duur zijn want drie keer voor niets kweken is veel duurder..... (denk aan die mooie zaadjes die je had gekregen!!)

bedoel het niet rot, gun je alleen een kweek die beter verloopt als je andere.

Comment

formudo bouwmarkt online philips tornado 32 w zijn de beste.Heb er zelf 5 voor 1 plant en het werkt alleen moet je op de tempratuur letten dat het niet te koud is .

Comment

euhm, kijk is uit naar een deftige kweek spaarlamp dan, want de tornado's zijn ook niet je van het.
                      als je er meerdere gaat hangen wat zowiezo zal zijn dan ga je beter ineens voor een deftige spaarlamp zoals van plug&grow.
                      te verkrijgen in wattages van 125-200-250 , mss 75 ook nog ma ben niet zeker.
                      deze lampen zijn meer afgestemd qua spectrum op planten groeien en bloeien dan de tornados die voor het menselijk oog bedoeld zijn.

grtn

Comment

wat is het nut van een spaarlamp als je er minder afhaald ??
                        One Smoke a Day , Keeps the Doctor Away

Comment

Het nut van een spaarlamp:
                          -minder warmteontwikkeling zodat je ze dichter op de planten kan zetten (+-10cm).
                          -is ook compacter qua afmetingen zodat het in kleinere ruimtes kan geplaats worden
                          -ze gaan langer mee en verbruiken minder in vergelijking met hps/...

Mits de juiste aanpak kan je goede resultaten boeken met een spaarlamp!

Comment

Ik begrijp echt niet wat je met "verbruiken minder in vergelijking met hps/" bedoelt.
                            Als je 600 watt aan spaarlampen ophangt dan leveren die ongeveer 30.000 lumen.
                            Als je dat vergelijkt met een 600 watt HPS met een opbrengst van ongeveer 85.000 lumen gebruiken spaarlampen toch veel meer in relatie tot het rendement? De lichtefficiency van spaarlampen is immers ruim 60 % lager dan die van HPS-lampen. Om tot het zelfde aantal lumen te komen moet je 17.000 watt aan spaarlampen ophangen. Dus spaarlampen zijn veel minder rendabel dan HPS-lampen. Of anders verwoord: bij het zelfde aantal lumen gebruiken spaarlampen meer dan het dubbele aan enrgie in vergelijking met HPS-lampen.
                            En compacter zijn ze ook al niet: probeer maar eens in de ruimte die een 600 watt HPS-lamp met kap innneemt zo'n 85 spaarlampen van 20 watt op te hangen.
                            Last edited by Xtreme; 8 March 2012, 16:16.

Comment

ow, my bad ik zwijg

Comment

Bezig...
                              X