Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelfbouw project,

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zelfbouw project,

    Korting op 420shop
    Welkom allen.
    Het verhaal erom heen. Ik heb als basis mijn huidige keukenkastje gebruikt(zie bijlage foto) . Daar nog eens grondig na gekeken na een aantal kweekjes. Nu loop ik telkens weer tegen de zelfde problemen aan. Zoals te weinig hoogte,koude nachten, door het zeer compacte ontwerp met 5 spaarlampen en 2 tl`s blijft er weinig ruimte over om de warmte bij de lampen weg te ventileren. En nog wel wat ontwerp fouten zoals alu folietape lijkt leuk helpt minder dan ik eigenlijk zou willen wordt heel erg snel dof en verliest dan ook veel reflectie.




    Hey allen, welkom bij de bouw van mijn nieuwe kweek kast!

    Alvast de kast,
    IMG_20111225_225647.jpgIMG_20111225_225839.jpg

    Heb er al een begin aan gemaakt zoals jullie al kunnen zien. De binnen maten 62x40x100. Dit is dat ook voor mij echt de max maat mogelijk i.v.m ruimte. Hij wordt in totaal nog zon 30-40cm hoger.(zie bijlage) met wat paint skills heb ik al wat bij getekend hoe ik denk dat het gaat worden. De extra hoogte word gebruikt om m`n koolstof filter weg te werken en een elektra gedeelte voor alle schakel en voeding componenten wil deze ruimte ook ventileren met een kleine pc fan.
    Verder gaan we afzuigen met een 140m3 pc fan geregeld met een fancontrol. Inblazen met een 140mm pc fan. Zit erover te denken deze in de bodem te plaatsen.
    Ook ga ik wat aan de koude nachten doen er komt dus een mini kachel in 10x7x14cm(500w).
    De verlichting voor de groei gaat 2x 55w pl-l lampen worden. Bij toeval paar armaturen kunnen bemachtigen.. en om het nu eens goed te doen moet er nog een Hps komen voor de bloei maar weet nog niet hoeveel watt..

    Zo nu eerst wel weer genoeg geluld. Hoor graag tips of opmerkingen,116827_0.jpgIMAG0112.jpgaangepast.jpg

    #2
    Re: zelfbouw project,

    zo vandaag weer even wat geklust, alvast weer een aantal latjes gemaakt waar het deurtje tegen aanvalt. En alvast een doorvoer gezaagd voor de afzuiging.

    niet zo spannend en nog niet echt weer een foto waard deze komen als er weer wat veranderd is.

    maar ben nu dus nog aan het twijvelen hoeveel watt hps erin te hangen, hoor hier graag jullie mening over!

    Comment


      #3
      Re: zelfbouw project,

      Denk dat je daar beter geen hps in kunt hangen, hou het beter bij tl en spaarlampen, vanwege je hoogte.
      1.m heb ik begrepen en daar moet ook je pot nog af, dan heb je met spaarlampen of tl net genoeg ruimte denk ik

      Comment


        #4
        Re: zelfbouw project,

        dat er een hps in komt dat is zeker! alleen nog uit dokteren welk wattage..

        even uitgaande van een 150w
        100cm minus

        pot 15cm
        lamp 15cm
        afstand tot de lamp 15cm

        houd ik ruim 50cm over in een scrog moet dit volgenmij goed te doen zijn...

        wat denken jullie ervan??

        Comment


          #5
          Re: zelfbouw project,

          Moet kunnen maffert.

          Comment


            #6
            Re: zelfbouw project,

            zelfs geen scrog nodig volgens mij
            1 week 18 uur en 10 dagen afbouwend naar 14 uur onder 2x80W duo-fluor en de rest van de tijd onder 250w
            geen enkele hoger dan 50 centimeter bij mij ,wel in 'opener' hoekje in kamer
            constant onder hps groeien ze wel sneller
            dus dat gaat je zeker lukken

            als temperatuur een probleem zou worden kun je ook rechtstreeks op de lamp ventileren
            levensduur gaat flink achteruit van lamp maar warmte ook

            grtz

            Comment


              #7
              Re: zelfbouw project,

              thanks voor de reacties!!
              dat leek me al gelukig ben ik niet enige die zo denkt.

              maar zou een 250w voor 62x40x100 niet beetje overkill zijn??

              wil het nu iig het wel een keer eens goed aanpakken, en ook fatsoenlijke harde toppen hebben! en als het met een 250w goed te doen is dan heb ik dat natuurlijk liever dan een 150watter. want licht is gewicht. ben dus hard op zoek naar vergelijke bare kweek verslagen met hokjes van ongever het zelfde formaat met 150w of 250w hps erin..

              Comment


                #8
                Re: zelfbouw project,

                Zo vandaag even weer wat geknutseld aan het hokkie,

                Zoals eerder al had genoemd had ik de doorvoer voor de fan naar het filter al geboord. Door het gat heb ik nu een aluminum door voer geplaatst die verloopt van 150naar 100mm. Het gat zelf heb ik 125mm gemaakt zodat als het nodig mocht zijn ik snel kan wisselen naar een 125mm badkamer fan. maar voorals nog gaan we gewoon de pc fan gebruiken en deze achter een fancontroller(http://www.scythe-usa.com/product/ac...01_detail.html) welke mooi te regelen valt.


                filter hok.jpgbinnenkant.jpgbovenbouw.jpgcompleet.jpg

                heb ondertussen ook deels de boven bouw erop gezet zodat straks het filter mooi weg valt. wil als dakje er nog een geperforreerde aluminum plaat boven op schroeven. Nu is ook zichtbaar waar het elektra gedeelte in gebouwd gaat worden. deze ruimte wordt toegangkelijk met een soort van deurtje/klep of iets dergelijks.

                en nog even een fototje van mijn pll(tneon) armaturen waar ik zelf nog een reflector op ga maken komende uit een tl armatuur. De twee groei lampen(kleur 865) zijn onderussen ook binnen.
                Pll armaturen.jpg

                en ben bewust nog niet met een inlaat bezig geweest omdat ik nog niet percies weet hoe ik die wil gaan maken actief of pasief en waar is nog wel de grootste vraag...

                zo dit was het weer voor deze keer. hoor graag wat jullie ervan vinden en ook meedenken mag!

                Comment


                  #9
                  Re: zelfbouw project,

                  mooi strak kastje,niet veel verstand van micro kweek,weet wel dat een 150 watt hps eeen oppervlakte van 50 bij 50 verlicht.

                  Comment


                    #10
                    Re: zelfbouw project,

                    Dankje! en wordt ook nog eens gedaan met afval hout!

                    yup hoorde al van meer dat de 150w hps 50x50 belicht denk ook dat dit wel een goede keuze voor mij zal zijn 40x60. Daar gaat ook nog eens 10cm af voor het kacheltje dus blijft er zon kweek opvl. van 40x50 over.

                    vandaag nog wat aan het elektra gedaan. relais geplaatst, en bedraad met 2,5mm netjes adereindhulsjes erop, gelijk een las doosje erbij gezet, dubble wcd(stopcontact).

                    morgen veder met het elektra en de wat latjes voor het deurtje, komen er ook gelijk weer ff fotos.

                    Comment


                      #11
                      Re: zelfbouw project,

                      Hey allen,

                      Vandaag heb ik wat aan de pll(tneon) armaturen gedaan deze was zonder reflector. Nu had ik nog wat tl bakken 2x 36w liggen en heb hier de reflector uit gehaald. Deze bewerkt met een blikschaar en op de armaturen gemaakt dmv pompnagels.

                      1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg


                      ziet er goed uit toch? greetzz

                      Comment


                        #12
                        Re: zelfbouw project,

                        kijk dat is mooi,een oplossing die geen geld kost

                        Comment


                          #13
                          Re: zelfbouw project,

                          thanks!

                          als zo werkt is het mij best, scheelt weer eurotje 25 en heb er weer wat klus plezier van gehad.

                          Comment


                            #14
                            Re: zelfbouw project,

                            Ik zou ook voor een 150 watter gaan. Ik ga zelf binnenkort aan een minimax-ballast van 150 watt.

                            Comment


                              #15
                              Re: zelfbouw project,

                              zo eindelijk weer eens aan mijn hokkie kunnen werken.

                              ditmaal de de pc fan voor de afzuiging aan de de pijp gemonteerd.

                              fan1 (2).jpgfan1.jpg

                              even getest en draait goed zonder brom of fluit. schiet nu eindelijk beetje op nog wat kit werk zaamheden, wat tocht band om de deur mooi licht/lucht dicht te maken.

                              en dan ga ik de lampen erin hangen en test draaien met lampen aan/uit kachel enz..

                              groeten

                              Comment

                              Bezig...
                              X