Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vandaag maar eens vlink wat uren geklust aan het kastje. De elektra hoek even ingericht, de fancontroller een plekje gegeven. Kan ik mooi de temp waardes aflezen aan de buiten zijde van de kast.
De in en uitlaat fans gemonteerd, bij de inlaat heb een stuk vliegen gaas gespannen en een filterdoek ertussen moeten stof en beestjes buiten houden en licht komt er ook niet door dus dat is ook nog mooi meegenomen. Ook nog even mooi kapje erop die de luchtstroom wat beperkt aangezien 140mm ook nog wel een aardig gat is moet dit wel leuk werken. Nu is alle elektra klaar, alles is aan gesloten alleen de lampen er nog even niet in gehangen... maar dat is 5 min werk. Ook zijn alle naadjes afgekit zodat er geen licht of lucht door kan komen. Het kacheltje geplaatst en aangesloten op een thermostaatje.
momenteel staat het kastje proef te draaien wtb de ventilatie en kachel. Het kastje staat nu nog even in de schuur en daar is het nu zon 4-5 graden. Na enkele minuten was de temp al 19 graden, ik heb toen de max/min temp gereset en we kijken morgen avond eens wat de temp heeft gedaan na een dag gedraaid te hebben. Komt mooi uit kan de kit vast op kamer temp drogen.
Wat er nog gebeuren moet:
*kleine 60mm fans monteren aan de lampenbak
*verwarmings matje erin leggen
*stuk tempex over de verwarmingsmat
*wanden met radiator folie bekleden
dit moet de komende dagen gaan plaats vinden. Ik heb als doelstelling deze week met de kweek te gaan beginnen.
En mijn vriendin heeft als verassing een leuk kadoo besteld voor de nieuwe kweek. Een usb microscoop. hoop dat dit de ideale tool is om de trichomes te gaan bekijken om zo te kunnen beoordelen wanneer te oogsten.
Zal wel lukken met deze toch?? wat vinden jullie ervan? groeten mafferd
*Image CMOS Sensor
*Controller High Speed DSP (Driver Free available)
*Focus Range 0mm~40mm
*Snap Shot Software and Hardware
*Video Capture Resolution: 160x120, 320x240,640x480,1280x1024,1600X1200
*Still Image Capture Resolution: 160x120, 320x240,640x480,1280x1024,1600X1200
*Video Capture Resolution 0.3M
*Light Source In-built White Light LED X8 PCS
*Still Image Capture Resolution 640*480
*Frame Rate 30 f/s Under 600 LUX Brighteness
*Digital Zoom 5X Sequence Mode
*Brightness Control Manual adjustment
*Magnification Ratio 50X~500X(Manual)
*Power Supply USB Port (5V DC)
*USB 2.0 &USB 1.1 Compatible
*Operation System Win XP,Vista,Win 732 bit and 64bit.
*Language English,Chinese,English
*System Requirement Pentium Computet with 700M Hz &Above, 20M HD Space CD ROM Driver,64MB RAM,Direct X VGA Card
*CD Disk Driver and Micro-Measure Tool
*Dimension 112 mm X 33 mm
Thanks dat verslag komt er! deze week moet ik starten..
heb de laatste benodigheden al in huis nu enkel erin maken kiemen en feest kan weer beginnen.
Na een dag test draaien waren de resultaten niet tegen vallend. de omgevings temp van de kast max/min 4/2graden
de temp in de kast max/min 25/19 graden
dit lijkt me helemaal niet zo slecht. Vraag me nog af de planten het wel kunnen waarderen dat ik er zon warme lucht opzet... zal nog eens een temp meter vlak voor het kacheltje zetten kijken hoe warm die lucht nou eigenlijk wordt...
Re: zelfbouw project, <div class="content"><div id="post_message_247371"><blockquote class="postcontent restore"> gaat in de zomer en lente niks worden dan? </blockquote></div></div>
wat bedoel je? de kast moet continu gaan draaien, ongeacht in welk seizoen we zitten...
dankje! leuk dat je reageert! en dat er mensen zijn die mijn geknutsel kunnen waarderen!
de veiligheid staat voorop, alle elektra is met degelijke materialen gemaakt... geaard...gezekerd. adereindhulsjes overal toe gepast. Mijn fancontroller gaat flink loeien wanneer de temp boven de 65graden uitkomt.
Ik wil nog een rookmelder monteren en deze ook een relais laten aansturen om zo de totale stroom/spanning uit te kunnen schakelen. Dan blijft wtb de veiligheid nog 1 dingtje op verlanglijstje staan en dat is een automatiche blusser. Dan moet ik wel helemaal veilig bezig zijn lijkt me
ik vermoed dat TT bedoelt dat het dan misschien te warm zal zijn in je kastje, maar dan zou je altijd extra kunnen ventileren natuurlijk.
Ik vind het er allemaal zeer goed uitzien, dit wordt duidelijk de meest professionele micro die ik tot nu toe gezien heb.
Zelf ga ik voor mijn 2de ronde de radiatorfolie verwijderen en een wat stijver spul bij de growshop halen wat wat strakker vast te maken is. De radiatorfolie zat me nu iets te losjes en flabberde wat naar binnen maar dat lag ook een beetje aan een wat verkeerde inschatting van de door mij gebruikte bevestigingsmethode.
Wil niet negatieve lul uithangen want je bent gewoon goed bezig..
Zou alleen voor de verwarming naar iets anders op zoek gaan wat meer geschikt is voor je hok...
Uberhaubt 65 graden kunnen worden is teveel van het goede.. Misschien kan je wat verzinnen met een aanzuigbox ofzo die je met lampen op temp brengt..
Krijg je veel constantere temperaturen dan met zo'n thermostaat die gaat flipperen wegens constante luchtverplaatsing..
Dmv lampjes van andere wattage's te gebruiken kun je dan temperatuur regelen..
Last edited by fl13r3flu1t3r; 18 January 2012, 22:31.
te warm hoeft het niet te worden in het kastje kan de kachel altijd nog uit laten... heb hem vanacht nog eens laten test draaien, maar nu op de plek waar de kast komt te staan. Daar word de tempratuur doorgaans op z`n koudst 5-10 graden.
Heb de thermostaat ingesteld op 20 graden en de fancontroller op 23graden. en resultaat was op z`n koudst 20 graden op z`n warmst 24graden. dus de temp moet wel redelijk stabiel zijn gebleven. wel vindt ik de warme lucht uit het kacheltje best warm en dit is vast ook een min punt.
Maar of het meer kwaad kan dan planten in 5-10graden zetten met lamp uit weet ik dus niet?? Hoor heel erg graag jullie ervaringen en adviesen!
maar ook ik heb al aan andere oplossingen zitten denken.. heb ook al een verwarmings matje maar dat helpt maar een klein beetje, houd enkel de wortels een beetje warm.
mijn idee was ook om bijv iets van een lichtsluis te maken. En dan hier een gloeilamp in van zeg maar 40w. Dan een apart gat in mijn kast erbij maken en dan hier een pc fan in maken. zodat de dan ingezogen lucht verwarmd word. Dan zou idd de lucht temp wat beter zijn.. en scheelt podverdikke ook nog best in de elek kosten..
ff nachtje over slapen.. wordt ik vast met het juiste idee wakker
Comment