Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Update:
Maar zoals jullie vast wel merkten carnaval is niks geworden want ik moet de platen schilderen en met dit weer is dat vrij lastig ik denk dat ik een dezer dagen het hout ga halen.
De bouwtekeningen heb ik ook aangepast ivm bepaalde foute maten en een paar aanpassingen zodat de kabels makkelijker door te voeren zijn naar buiten.
Maar er moeten wel een paar knopen doorgehakt worden vooral qua sluiting hoe kan ik het kastje het beste op slot doen zodat niemand zonder sleutel erin kan.
Ik heb al een hangslotje maar ik had een ding in gedachte (geen idee hoe het heet ). Het werkt als volgt er zit een soort "halve cirkel" stale ring bevestigd aan het deurtje deze zit vastgebout door het deurtje en aan de binnekant vast gedraaid (dacht ik) en het stale plaatje kun je eromheen scharnieren en dan met een hangslot vast zetten. Ik heb er een impressie van gemaakt: impressie slot.jpg
Dit simpele systeem had ik in gedachten maar vroeg me ook af heb ik geen specling tussen het hangslot en de ring enal zodat het deurtje misschien wel een paar milimeter open gemaakt kan worde en dan toch dingen kan zien wat niet de bedoeling is. Misschien weet iemand iets anders wat eventueel beter werkt?
Last edited by Arie123321; 28 February 2012, 11:26.
die speling oplossen met wat tochtstrip evt of rubber, dan veert het wat in als je de deur sluit en op slot doet en sluit alles goed af. desnoods maak je een schuifdeur met aan allebei de kanten zon zelfde slot als dat je al hebt?
Hmm ja copriband of hoe je dat ook schrijf is misschien ook wel wat
Nou hoe minder mensen het weten en hoe onzichtbaarder het is hoe beter. Beter voorkomen dan genezen zeg ik maar altijd
Meeste worden volgens mij toch ontdekt omdat iemand via via zn mondje niet kon houden.
Ik heb het hout ingekocht het is toch de deur met het gefreesde slotje geworden en natuurlijk watervast verlijmd multiplex zodat het tegen vocht kan mocht er ooit iets gebeuren (knoeien met water en de verf is ergens niet dekkend genoeg ofzo)
Het slot is ook uitgekozen ben iedergeval de naam alweer kwijt maar deze komt dus zo dat die aan de zijkant van de kast gelijk komt te liggen met het hout en omdat deze circa 8mm dik is heb ik maar een mm of 4 over om het aan vast te schroeven dus dit probleem wordt weer opgelost door een blokje van een mm of 10 te verlijmen tpv het slot. Foto van dit slot komt nog zodra het hout gezaagd is en klaar om op te halen is
Verder heb ik tot mijn grote verbazing de 1e keer dat ik meedoe aan de lotterij van JD ook nog de 3e prijs binnen gehaald dus dit houd in dat ik geen autoflowers ga gebruiken maar: Zambeza Seeds, White Widow XL 5x. Maar ik begin de eerste keer met 1 zaadje zodat ik mezelf beter kan ontwikkelen met een scrog. Verder heb ik ook een Buddies Folding Scissors gewonnen dus die hoef ik ook niet meer te halen en verder nog een paar leuke JD aanstekers en 1 JD asbak. Dus mijn dag kan niet meer stuk hout is besteld en lotterij gewonnen. Het begint nu eindelijk echt een vaste vorm te krijgen na al die maanden denken, tekenen, verzamelen en plannen. Tenminste in losse onderdelen haha.
Nu zit ik weer met een dilemma is de pc fan die ik nu heb echt sterk genoeg om door de filter te blazen? Of moet ik meer denken aan deze fan? Want ik wil niet zodra ze in de bloei gaat problemen krijgen met de geur omdat mn afzuiging de lucht niet door de filter gepompt krijgt
Deze waren wel vrij prijzig, maar ik wil het netjes en goed doen, zodat het klastje mooi lang mee gaat
Deze zuigen 195/m3 per uur af. Ik heb zowel voor de inlaat als afzuiging 2, dus totaal 4. Alle 4 kan ik apart bedienen. Totaal dus 2 van deze afzuigers om de lucht door het koolstoffilter te gaan trekken.
Ik heb er wat nieuwe dingen erbij gezet en ik ga dit weekend starten met de bouw en die duurt hopelijk max 2 dagen door alle voorbereidingen
Tevens staat er ook een mooie foto van de geschilderde planken
Dames en heren, jongens en meisjes, De bouw van de kast is er voor 90% kijk vlug naar de 2e post op pagina 1
Tevens de 1e post op pagina 1 is compleet en af!
Dus klik op pagina 1 en kijk
(en reageer natuurlijk )
Mooie man, heel leuk project en nette bouw! Heb je nog een buitenaanzicht voor de fun? want je werkt met een kastje in een kast toch of begrijp ik dat nu verkeerd?
Zou die fan niet op de lampen laten blazen.
Lampen hebben ook een bedrijfstemperatuur, en als je ze overmatig koelt is het rendement niet optimaal.
Heb je al een testdraai gedaan om te zien of de temperatuur oke is ?
Ikdus: Bedoel je gewoon of je iets aan het bureau ziet dat er iets ingebouwd is? Dat is te zien in de eerste post met de sketchup tekeningen. Iedergeval je ziet er helemaal niks van dat er iets vreemds in het bureau zit tenzij je natuurlijk de bureaukastdeur open doet en tegen een deurtje met hamgslot kijkt dan zullen de meeste toch iets hebben van hmmm wat zit daar
QnQ: Het zijn regelbare pcfans dus kan um ook zachter zetten
Nee nog niet gedaan heb de filter van de buitenkant afgeplakt zodat als ik eronder lig te sleutele niet al die rommel in mn ogen krijg dus werkt de afzuiging nog niet. En moet de kabels nog weg plakken en het "kabel"gat dichtzetten enal voordat ik ga testen. Denk dat ik daar ook een weekend voor neem als ik een keer een weekend thuis ben haha.
Ja precies, zo zag 't er ook uit op die kast-in-kast foto (deurtje open maar toch deurtje met slot :p)
En ik snap ook dat je filter/uitlaat boven zit en achter 't bureau verstopt zeg maar, maar waar trekt de inlaat zijn lucht vandaan? die volg ik ff niet.
Comment