Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Even lampen opgehaald hier een plankje voor gemaakt. Nu had ik mijn tijdklok aangesloten en ingesteld, in het donker zie je de lampen heel lichtjes knipperen. Staan niet helemaal uit. Iemand enig idee hoe dit kan?
Nog steeds op zoek naar dat ene kastje wat mij aanspreekt, de vriendengroep ook aan et zoeken gezet en gekeken of ze thuis niks hadden.
Dus dat duurt nog even en mijn andere kweek staat ook stil.... de geldboom
mocht je nog geen oplossing hebben ivm je niet uitschakelende lampen.
ik gok dat je timer een timer is met van die knopjes. een analoge timer.
deze heeft een verbinding met geleidende ringen en als deze van slechte kwaliteit zijn dan krijg je een lage
boog frequentie waardoor spanning via korte afstand toch overvloeit. soort magnetische werking van de spanning.
ik raad je aan gewoon een digitale timer te kopen, of een analoge met relait schakeling (die is dan toch semi digitaal )
deze verbreekt letterlijk bij de opgegeven waarde (begintijd/eindtijd) de spanning of zet deze in 1 keer aan. dit functioneerd
met een soort schakelaar die door de timer (met een puls) word omgeschakeld. dan heb je echt geen brandende lampen meer.
2e optie, maar dat ligt aan je elementen (lampen, fittingen, bedrading, enz). als je ergens een condensator hebt zitten
in 1 van die fittingen dan zal die spanning vasthouden. afhankelijk van de weerstand zal dit vloeiend gaan of direct. het kan zijn
(kleine kans hoor) dat ze na gloeit. dan moet dit na 30 minuten echt weg zijn, dus dan moeten ze helemaal uit zijn. anders gok ik
op je timer.
Hele relaxte vader, zelf ook een stoner geweest. Het is wel een digitale tenminste met knopjes en een beeldschermpje. Opzich kan wat je zegt wel kloppen van het nagloeien want de overbelasting wordt opgevangen door condensatoren in de fittingen. Ik zal hier ff mee testen. @ hannes ik zal zo ff een fototje schieten van me klerenkast. kan je lachen.
Vanwege drukte bij mijn vader zijn we nog niet verder gekomen met de kast.
Zodra hij het rustiger heeft gaan we aan de bak en hoop ik toch ze te kunnen verplaatsen.
ik weet niet zeker hoe het kan maar ik had daar ook ooit last van met tl buizen
geen idee meer hoe het is opgelost maar volgens mij had het wel eits met de schakelaar te maken
Als je kijkt waar je je draden aansluit in je tl bak zie je dat tussen de twee draden een vierkant gevalletje zit. Dit is een condensator tegen overbelasten. Haal je deze er tussen uit heb je kans dat je buizen stuk gaan. Laat je ze zitten dan blijft de lamp nog eventjes knipperen ofzo. het is het een of het ander.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
We zijn een heel eind met de kast.
Moeten nog even deur der inzetten en tempex omdat hij waarschijnlijk naar de schuur gaat.
Hier is et niet koud maar wel te koud voor de vrouwtjes.
Plaatjes bij de praatjes
Deurtje erin en kleurtje erop. Tempex moet er nog in, ik zei we kunnen em ook wit maken van binnen. Vader: moet wel wat extras opbrengen en moeten et gelijk goed doen.
Nou vader dat is goed gekomen.
kijk dat gaat de goede kant op. en inderdaad een vakman, gezien de prachtige
machinerie eromheen (jaloers )
test je lamp goed door, zoals je al aangaf. test hem ook zonder timer dus als hij nagloeit
moet dat ten alle tijden gebeuren. ze de lamp direct op spanning en trek na een uur branden
de stekker er even uit dan weet je gelijk of het door de condensator komt of vanuit tussenbouw elementen
(timer).
Heb et even bekeken en et is inderdaad een condensator in de lamp.
Ja mooie apparatuur heeft ie en dit was allemaal rest materiaal. Hij staat nu in de grondverf en komt dus nog een laag overheen.
Et gaat ook goed met de vrouwtjes.
Comment