Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste microkast.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste microkast.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een beginner, dit word mijn eerste kast.
    Heb geen linkerhanden dus moet opzich lukken.
    Mijn idee was om hier wat informatie te vragen wat betreft de bouw van de kast.
    Afmetingen heb ik al, met paint gemaakt en de verhoudingen kloppen niet echt.
    Groeikast.jpg

    Groeikast.png

    Dit is de kast die ik wou gaan bouwen wou er persoonlijk 2 lowriders in zetten.
    Wat zeggen jullie wat betreft plaatsing van filter, aanzuiging, afzuiging en belichting?

    Gebruik 2 krachtige computer fans die ik desnoods wat kan afzwakken.
    Het moet niet al te duur worden zat dus zelf aan Spaarlamp ipv HPS of iets dergelijks te denken.

    Koolstoffilter word zelfgemaakt, bouw mijn aquarium filters ook zelf. Dit is hetzelfde principe.

    Als je de tekening bekijkt zie je een rare inham dit omdat de kast onder een bureau komt te staan.
    Deze heeft daar een plank hangen zodat je de bekabeling niet ziet, misschien mooi om het filter daar neer te hangen.

    Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven aan dingen die ik neit moet vergeten en misschien over welke soort goed past in deze kast.

    Alvast bedankt,

    Zoetstof
    Last edited by Zoetstof; 27 January 2012, 11:32. Reden: JPG afbeelding bijgevoegd.
    Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
    Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

    #2
    Re: Mijn eerste microkast.

    Dit was mijn idee voor het inrichten van de kast, hierdoor heb ik wel veel ruimte waar ik niks mee doe.
    Dit maakt mij verder niet echt veel uit.
    Groeikast1.jpg
    Groeikast1.png
    Last edited by Zoetstof; 27 January 2012, 11:33. Reden: JPG afbeelding toegevoegd.
    Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
    Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste microkast.

      Plaatjes doen 't nie hierzo
      Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste microkast.

        JPG afbeeldingen erbij gezet voor degene die PNG niet kunnen zien.
        Wat adviezen zouden fijn zijn.

        Zoetstof
        Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
        Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste microkast.

          De plaatjes doen het bij mij gewoon, maar ik zie niet hoe je jouw afzuiging wilt gaan doen! De koolstoffilter en afzuiging lopen nergens naartoe op je plaatje, die moet natuurlijk naar buiten de bak! Houd er ook rekening mee dat je, als je je lampen vastzet, je potten moet gaan verhogen of verlagen. Denk aan de circa 5 cm afstand tussen lamp en plant met spaarlampen. Doe dus even een meting eer je jouw planten erin zet, of de temperatuur niet te hoog wordt.

          Wat soorten betreft zou ik voor een autoflower soort gaan, die blijven klein. Je hebt 75cm ruimte minus ongeveer 20cm pot, dus nog zo'n 55 cm voor de plant. Maar met iedere andere hybride moet je er ook wel kunnen komen. Je moet dan wel denken aan LST of Scrog. Autoflowers zijn lekker snel klaar (2maanden) en doen het prima onder spaarlampen. AK-47 is een prima opbrenger wat autoflower betreft en een redelijk makkelijke soort heb ik van horen zeggen. Ik zelf gebruik lowryder 2, gaat prima!

          Succes!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste microkast.

            ik hoop trouwens dat je een 0 bent vergete in je tekening want 30mm breed kasje is toch wel aan de kleine kant iedergeval veel succes
            Guerrilla: 2013
            Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
            Neem een kijkje en reageer

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste microkast.

              Ben inderdaad dan een 0 vergeten en die afzuiging klopt wel hoor is niet heel duidelijk.
              Wat voor lampen is aan te raden?
              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste microkast.

                Staat veel over in het forum. Voor spaarlampen ben ik tevreden met wat ik nu gebruik - maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.
                Simpelweg de sterkste tornado's die er zijn, te krijgen bij bouwmarkten, 32W en 2550lm output. Wel kijken hoe het uitkomt met de warmte (Want je wilt er 4 toch?)
                Tegelijk zit je dan wel aan 128w, waar je dan dus net zo goed een mini hps zou kunnen gebruiken (70/100/125). Durf echter niet te zeggen of je daar genoeg hoogte voor hebt, moet (volgens chat, even voor je nagevraagd) rond de 20cm van je planten afhangen..

                Is beetje wikken en wegen, als je toch voor SL wilt gaan (x4 kost dat stiekem ook nog best wat, heb je bijna die HPS voor..) dan dus in ieder geval tornado's, die hebben op dit moment de beste lumen output. Heb je in 23 en 32watt.
                Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste microkast.

                  Daar zat ik dus ook mee. Heb er ook aan zitten denken voor tl te gaan.
                  Dan geen licht van boven maar in alle 4 hoeken 1 tje, weet verder niet of dit negatieve
                  Gevolgen kan hebben maar is leuk om te proberen. Overigens denk ik ook dat ik geen 4 nodig heb.
                  Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                  Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste microkast.

                    Heb besloten om voor Tl te gaan, armaturen heb ik nog liggen dus dat scheelt weer.
                    heb ook nog even een 3D tekening gemaakt van hoe het kastje onder mijn bureau moet komen.
                    Hopen dat et wat wordt, hoop dat jullie wat ideeen voor mij hebben qua inrichting.
                    Zo perfect mogelijk zeg maar.
                    Hier de foto's

                    Kweekkast3D.jpgKweekkast3D1.jpg

                    Dit is hoe ik het wil bouwen maar zit nog wat te twijfelen over de indeling.

                    Alvast bedankt

                    Zoetstof
                    Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                    Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste microkast.

                      Voor de lamp kan ik je een ecolight van 200w cfl aanraden! supperding!

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste microkast.

                        Met de pc fans, onderin je kast moet er frisse lucht naar binnen geblazen worden, en bovenin je kast moet je de hete lucht naar buiten zuigen. Succes

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste microkast.

                          Het lijkt eigenlijk wel of iemand stiekem bij mijn bouw meekijkt Doe je best en maak er iets leuks van.
                          Guerrilla: 2013
                          Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                          Neem een kijkje en reageer

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste microkast.

                            Na op een laag pitje gestaan te hebben toch maar spul aangeschaft. Heb 3 x 18w tl maar dit geeft bijna geen warmte dus heeft et dan nut pm mijn fans temp gestuurd aan te sluiten?z
                            Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                            Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste microkast.

                              laag pitje, net terug geland zul je bedoelen ^^,
                              ik ben alvast geinteresseerd uit eigenbelang, zelf beginner werk met tl en spaarlampen,
                              loopt voor geen meter (is veel gezegd: laag-gemiddeld succes)

                              maar mss leer ik hiero iets .. nu niet weer spacen he

                              Comment

                              Bezig...
                              X