Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn plannen, eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn plannen, eerste kweek

Korting op 420shop
    Hoi Allemaal,

Ik wil mijn eerste kweek gaan starten.

Vandaag een kast gekocht. Oude kleding kast, maat 80 cm breed, 30 cm diep en 1.90 hoog.
    2 deuren die de boel mooi afsluiten.

Ik heb de kast bekleed met radiatorfolie en rond de deuren alles voorzien van extra tochtband om de boel goed lucht dicht te maken.
    Uiteraard alles netjes afgetaped met alu-tape.

Ik heb 10 e27 fittingen gekocht waar ik er 8 van in serie heb geschakeld op een plank. De andere 2 heb ik los gemonteerd in het midden van de plank. De kast is voorzien van voorgeboorde schapgaatjes dus kan ze op iedere gewenste hoogte plaatsen. Als lampen heb ik gekozen voor 8 x 20 W Calex lampen van de action. De 2 losse fittingen ga ik voorzien van 2 warmtelampen voor terrariums (heb ik nog liggen). Ik heb de 8 fiitingen voorzien van reflectoren (blikjes)

Als ventilatie ga ik onderin en bovenin een zonnebank ventilator zetten. Deze zijn wat groter als een pc fan en als het goed is aan te sluiten op 220 Volt.

Als Filter ben ik van plan om een 110 mm pvc en 75 mm pvc in elkaar te monteren, het geheel te voorzien van gaten en de ruimte tussen de 2 pijpen vullen met koolstof. (lengte ongeveer 50 cm)

Hoeveel plantjes kan ik in deze kast zetten voor een beetje resultaat? En hebben jullie nog tips welke soort (gezien de afmetingen van mijn kast)

Tips of aanvullingen zijn zeer welkom! Dit wordt mijn eerste kweek.....

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...RTIII-2xspliff
    en deze planten: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...TL-verlichting
    (met de boodschap dat TL eenzelfde afstand 'goed' belicht als spaarlampen)

Zoals je ziet hebben buiten de soortverschillen van de planten zelf om, deze lampen maar een kort bereik. En doen ze het 't best met de lamp er dicht op.. Die hoogte van 1.9m is dus, tja, te hoog gegrepen?

Succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Mijn plannen, eerste kweek

Die kattenbakfilters zijn een goede tip!!!

Die serieschakeling ga ik morgen direct aanpassen..........
      Fittingen voor de warmtelampen kan ik er gelukkig ook nog makkelijk uithalen. Scheelt ook weet wat wattage op de stroomrekening

Die dubbele kast ga ik zeker over nadenken. De kast is nou eenmaal zo hoog, dus dan miss idd maar beter gebruik van maken.
      Als ik een dubbele kast maak, moet ik dan ook een dubbele aan- en afvoer van lucht maken?

Iemand ervaring met ventilatoren uit een zonnebank?

---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:36 ----------

Die kattenbakfilters, moeten die er dubbel tussen of is een enkele laag voldoende?

Comment

Re: Mijn plannen, eerste kweek

Dubbele aan- en afvoer zal waarschijnlijk niet nodig zijn gewoon wat gaten in de plank van de scheiding tussen de 2 verdiepingen zodat daar de lucht doorheen kan stromen
        Nee helaas heb ik geen ervaring met zonnebank fan of met kattenbakfilters
        Guerrilla: 2013
        Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
        Neem een kijkje en reageer

Comment

Bezig...
        X