Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste MICRO kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste MICRO kweek

als ik van jou was, zou ik tl'tjes kopen
    heb zelf ok spaarlampen maar brengts echt niet veel op
    maar natuurlijk het blijft altijd leuk, en daar draait het om
    al is wat grammetjes extra altijd fijn

Comment

Hoeveel tl balken raad je dan aan? Dan wil ik gaan voor die 52cm tl's van 18w...
      Maten van de kast is ongeveer (l) 40 (b) 60 (h) 65..

Comment

Tl van 18 Watt is 60 cm lang, dus wel ff kijken of ze in je kast passen en of je goed gemeten hebt.
        En dan toch wel minimaal 2 tl's, als het past

Comment

18W TL van 52cm lang ?

2x 36W t-neon zou er mooi in passen.
          Die zijn 43x24x8cm (LxBxH)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Excuses, had de maat van de lamp gemeten, niet het armatuur.

Die t neon zien er goed uit. Brengt dit genoeg licht op voor 2 autoflowers? Wordt deze lamp niet te warm?

Moet je dan ook weer groei en bloeilampen in die t neon hebben?
            Last edited by joostmeij; 7 March 2012, 19:01.

Comment

Ja, je kan hierover op dit forum veel vinden, probeer eens te zoeken , zo ben ik ook al een hoop te weten gekomen. Kleurcodes van de lampen verschillen bijvoorbeeld voor groei en bloei, groei werkt voornamelijk met "koud" licht in tegenstelling tot bloei waarbij vaker met warm licht gewerkt wordt, zit em in ieder geval dus in de kleurcodes van de lampen!

Good luck! P.S. waar blijven de foto's?

Greetz

Comment

Site van 2x 36watt TNeon armatuur

tevens als je de exacte maten ervan nodig hebt kan ik het ook wel is opmeten heb namelijk er zelf 1 liggen voor mijn kast en misschien kun je er 2 in zetten want de aluminium kap kun je heel makkelijk verbuigen waardoor het stukke smaller wordt.
                qua temperatuur weet ik nog niet maar valt volgens mij wel mee
                hier heb ik mijn armatuur gehaald
                Guerrilla: 2013
                Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                Neem een kijkje en reageer

Comment

is het niet beter om een 2x 55 watt te nemen? Ik zal ff wat fotos maken zometeen en uploaden van de kast die ik wil ombouwen.
                  2012-03-09 15.51.18.jpg

Heb ook de exacte maten van de kast. Hoogte = 63cm. Breedte= 67cm. Diepte=37cm.

Heb trouwens al zaadjes besteld ben nog niet eens klaar met de kast, whehe:p

Zal ik nu voor 4x tl gaan of voor 2x36w t neon of 2x55w t neon?
                  Last edited by joostmeij; 9 March 2012, 16:00.

Comment

55w tneon past, dus zou die doen, voor 't prijsverschil tussen 36 en 55 hoef je t iig niet te laten + betere verlichting over je gehele onderkant.. Moet je best leuke scrog in kwijt kunnen. Lichtspectrum van de tneon is beter als standaard tl = meer bruikbaar licht voor je plant, zo staat elders vermeld.
                    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Hmm, is dat scroggen noodzakelijk? Van die handleiding om een koolstoffiler te maken wordt ik ook niet echt wijs, haha...heeft iemand nog tips of suggesties voor het maken van een filter?

Wat is eigenlijk een normale hoeveelheid planten in een kast met de afmetingen van deze? Stopt men er normaal 2 planten in in grote potten of meerdere zaden in 2 potten waardoor de planten klein blijven ?

Comment

Scroggen zou ik maar vergeten. Met 63 cm hoogte ben je aangewezen op de kleinste AF's die er bestaan. Lowryders zijn waarschijnlijk klein genoeg. Naar mijn smaak is dat echter rommel: maar over smaak valt niet te twisten. Wellicht vinden anderen hun zelfgelweekte lowryderwiet beter dan een superieure haze uit de shop.

Comment

Xtreme

Scroggen zou ik maar vergeten. Met 63 cm hoogte ben je aangewezen op de kleinste AF's die er bestaan
                          ben ik niet geheel met je eens, had zelf ook kastje van net 70 hoog met tl/sl en kon hier prima in scroggen gewoon een ww en een 2x lsd in kunnen afbloeien.

zoek maar eens op keukenkast, ook kroket deed het zelfde in een keukenkastje ook 70hoog.. dit was wellis waar wel in kleine potten 4,7liter.

gr mafferd

Comment

Ik ben er helemaal uit hoe ik het wil gaan doen, maar ik blijf een beetje zitten met dat koolstoffilter, en zie hier ook het enige probleem...Van de week ga ik effe naar de gamma wat tl armatuurtjes halen en radiatorfolie en tochtstrips etc..

Ik zie gasten het maken van kippengaas, colaflessen, maar die guide die op deze site staat vind ik een beetje onduidelijk.

Hebben jullie nog goeie tips voor mij over hoe jullie het hebben gedaan?

edit: kan ik met AF's gelijk beginnen met het licht op 12/12?
                            Last edited by joostmeij; 12 March 2012, 21:50.

Comment

nee autoflowers bloeien vanzelf en zijn dus niet licht uren afhankelijk. zou juist nadelig zijn een autoflower op 12/12 te zetten. Ze mogen gewoon de hele kweek op 20/4.

gr mafferd

Comment

IMG_1310.jpgIMG_1311.jpgIMG_1312.jpgIMG_1313.jpgIMG_1314.jpgIMG_1315.jpgIMG_1316.jpgIMG_1317.jpgIMG_1319.jpgIMG_1320.jpgIMG_1327.jpgIMG_1330.jpgIMG_1331.jpgIMG_1335.jpg

Benodigdheden koolstoffilter:

- bestekbakje van IKEA
                                - bennenbakje van gaas bij willekeurige officeshop
                                - boutjes en moertjes (vleugelmoertjes!)
                                - buisverbinder
                                - stofzuigerfilterpapier
                                - actieve kool
                                - duct tape
                                - spanband

Werkwijze:

- boor wat extra gaatjes in het bestekbakje voor extra luchttoevoer
                                - boor in het midden van het pennenbakje een gat voor de bout. Daaromheen wat kleine gaatjes voor lucht
                                - beplak de gehele binnenkant van het bestekbakje met stogfzuigerfilterpapier
                                - plak dit aan de boevenkant vast met duct tape
                                - bevestig het pennenbakje aan het bestekbakje middels een bout. Zorg dat het pennenbakje op dezelfde hoogte is als de boevenkant van het bestekbakje (zie trucje met de bout en extra moertjes!!)
                                - Giet nu de actieve kool in de zeikanten
                                - pak een oude spons en snij/knip ter grote van de opening van het bestekbakje een cirkel. In deze cirkel vervolgens een ronde opening ter grote van de opening van het pennenbakje
                                - bevestig de spons hieroverheen
                                - zet de buisverbinder erop en bind hieromheen de spanband.

Vervolgens dit filter ff op een handige manier bevestigen aan je afvoer fan! Zorg wel dat je beetje sterke fan hiervoor hebt!! Anders trekt de lucht niet door je filter en heb je nog steeds last van stank!

Voila!

Simpeler kan ik het niet maken

Comment

Bezig...
                                X