Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste MICRO kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste MICRO kweek

Het gaat om eeen 120mm fan op 12v, dit sterk.genoeg?

Onder wat voor licht moet ie meteen dan? Gelijk onder bloei? Of eerst groei en bij de eerste bloeiverschijnselen onder de bloei?

Comment

Je moet ff kijken hoeveel m3/u je fan verplaatst. Ikzelf heb ook 120mm fans en deze verplaatsen een kleine 200m3/u. Ik hoorde dat dit al een overkill kan zijn, maar vergeet niet dat het door het filter getrokken dient te worden!!

Succes!

Comment

Hoezo dan je kan er toch ook doorheen blazen?

Comment

Als je je filter aan de buitenkant van je kast plaatst, dan kun je er doorheen blazen. Ikzelf heb mn filter aan de binnenkant, en werk daarom ook met twee filtertjes. Maar ook bij het blazen zou ik wel zorgen voor voldoende luchtverplaatsing. Hoeveel? Dat weet ik ook niet precies, zou je even moeten testen

Comment

Ik ga hem zoiezo buiten de kast plaatsen, want zoveel ruimte heb ik niet in mn kast. Ik ga toch geen TL meer kopen, 4x TL bij gamma kost 6 euro (incl koudwit buizen) = €24. Dan moeten er nog 4x philips warm white 6 euro per stuk en dan kom ik uit op 50 euro totaal. Op de website van Desjop zie ik 2x55W tneon voor 50 euro incl gratis groei verlichting. Dus nog bloei lampies erbij en dan heb ik 110w voor in totaal 62 euro!

Moeten deze AF's dan onder 20/4 onder de groeilamp of onder de bloeilamp? Of pas onder de bloeilamp zetten als de eerste bloeiverschijnselen komen.

Kan ik in de toekomst ook wat andere planten zoals WW of santa maria in deze kast kwijt? Of is deze te klein.

Wie oh wie kan mij antwoorden geven

Comment

Ben nog wel benieuwd hoe het ondertussen staat met je hokje? Wanneer beginnen de verbouwplannen?

Comment

Nou om te beginnen ben ik van plannen verandert. Ik vind bij nader inzien het kastje wat ik voor ogen had te klein, na ophangen van de lampen 2x55w t neon hou ik 53cm over -20cm van de pot mag het plantje maximaal 30cm worden. Skiet nie op.

Heb op zolder nog een kledingkast staan, van iets van 2 meter hoog? However heb niet die gehele ruimte nodig en in de kast zit een plank, die ik kan verplaatsen tot ongeveer 1.10M van het plafond. Hij is 60cm breed en 45cm diep. Dit lijken mij betere maten, ook omdat ik in de toekomst WW's en andere (grotere planten) wil scroggen in de kast.

1 nadeel, er zitten aan de zijkant van de kast (bij de scharnieren) dikke kieren (zie foto's) en ook als je de deurtjes dichtdoet zit er een dikke kier tussen de 2 deurtjes (zie foto's).

Hoe kan ik deze kieren het beste isoleren dat alle stank niet via die kieren ontsnapt?
                2012-03-13 22.07.32.jpg2012-03-13 22.07.39.jpg2012-03-13 22.07.50.jpg
                Zijkant deur Deurtjes dicht De kast

Zodra ik antwoorden heb op deze vragen scheur ik met een rotgang naar de growshop om me lampen te gaan halen

Comment

compriband
                  Guerrilla: 2013
                  Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                  Neem een kijkje en reageer

Comment

Je kunt ook dunne latjes/balkjes voor de kier plaatsen, maar dan wel het beste rondom de deur, dus boven, zij en onderkant

Comment

Ik neem aan dat van die tochtstrips van schuim wel goed zullen zijn?

Comment

Zo heb net ff de eerste boodschappen gedaan. Ik heb nu:

-Folie voor de binnenkant
                        -2x120mm fans (12V, 0,35A) met een universele in wattage verstelbare adapter (300MA)
                        -Heavy duty kippengaas om mijn koolstoffilter mee te gaan maken
                        -Aktieve kool voor in het filter

Panty's jat ik wel van me vriendin hehe.

De lampen laten nog even op zich wachten, heb 110W t neon van secret jardin besteld met groei en bloei verlichting.

2012-03-16 14.40.25.jpg

Comment

Ik weet niet of het wel zo verstandig is om beide fans op 1 adapter aan te sluiten...

Ben benieuwd naar je filtertje

Gaat mooi zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joostmeij View Post
                            -2x120mm fans (12V, 0,35A) met een universele in wattage verstelbare adapter (300MA)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hmm, kut dan heb ik me vergist... Kan ik dan wel 1 fan op die adapter laten draaien dat ik nog een zelfde koop voor die andere fan? Kortom, kan een fan die 0,35amp vraagt draaien op een adapter van 300ma?

Comment

Als je met 1 Adapter wil werken, dan 1000MA. Toevallig zelf ook gehaald bij de Gamma: 12,99 per stuk.

Comment

Bezig...
                                X