Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste MICRO kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste MICRO kweek

Oorspronkelijk geplaatst door MrDukeHaze View Post
    Als je met 1 Adapter wil werken, dan 1000MA. Toevallig zelf ook gehaald bij de Gamma: 12,99 per stuk.
    Hehe toen ik dit las ben ik direct naar de gamma gereden, die hadden niet meer als 300ma. Praxis had niet meer als 500ma en karwei ook niet meer als 500ma...

Ik denk dat ik morgen ff een paar uur de ventilator laat draaien op die 300ma adapter die ik nu heb, kijken hoe heet ie wordt. Anders koop ik gewoon nog een 300ma adapter voor die andere fan

Comment

Tik ff in op google:

Alecto EUP-1000 Adapter en dan ff zoeken naar bol.com pagina: 12,50

Succes!

Comment

Jah ik rij morgen ff naar me plaatselijke electro boer. Ik heb op zijn site gezien dat hij ze ook heeft voor 11,99. Als je trouwens 2 120mm fans hebt, met 1 als uitlaat en koolstoffilter krijg je dan geen overdruk in de kast omdat de uitlaat meer weerstand heeft om de lucht weg te krijgen?

Morgen ga ik de kast isoleren en misschien de lampen ophangen, mocht ik die binnen krijgen, pics volgen!!

Comment

Dat kan ja, moet je zorgen dat je krachtige ventilatoren hebt. Ik heb ook 2 120 mm voor uitlaat, maar het vermogen verschilt nogal. Die van mij pompen 200m3/u weg per ventilator, schijnt genoeg te zijn heb ik gehoord...

Comment

Zo ben net ff bezig geweest met me klerenkast, heb alle balken eruit gehaald waarvoor de hele kast uit elkaar moest...-.-

Daarna heb ik even alle naden en kieren afgetaped, zodat er geen stank kan weg sijpelen.

Ook heb ik ff gepast en gemeten waar ik de 2 120mm fans ga laten...Ik wil in ieder geval het filter binnenin de kast hebben. Zelf zat ik te denken aan de volgende punten. Heb t er met paint ff bijgezet...
            2012-03-17 14.45.45.jpg2012-03-17 14.45.53.jpg

Wat denken jullie?

Comment

Prima plekken! Ik heb zojuist mn koolstoffiltertjes geinstalleerd, en godzijdank: de lucht wordt netjes door de filters getrokken

Mocht je inspiratie op willen doen voor de installatie van de filters: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-kast-5x18W-TL

Succes met het maken van meters

Greetz

Comment

Zo, heb net even de ventilatoren geinstalleerd op de plekken waarop boven aangegeven. Nu moet ik nog het volgende doen:

-Koolstoffilter bouwen...Hier ga ik een beetje mee experimenteren, zit te denken aan dit ontwerp http://boards.cannabis.com/growroom-...on-filter.html maar dan ipv doppen aan het eind van het kippengaas gewoon de achterkant dicht tapen

-Binnenkant beplakken met radiatorfolie

-Lamp ophangen 2x55W t neon van Secret Jardin (nog niet binnengekomen)

-Nog iets vinden waardoor ik de kiertjes bij mijn deurtjes wegwerk

Zodra ik dit heb gedaan ga ik ontkiemen! Ik zit zelf te denken aan 2 white widows in te kast te zetten, misschien scroggen hoewel ik hier nog niks vanaf weet. Misschien 3 planten, misschien 4? Geen idee nog. Heb ook al een topicje gemaakt in Micro kweek vragen over scroggen. Ik hou jullie op de hoogte

Tips of commentaar altijd welkom!
                Last edited by joostmeij; 18 March 2012, 18:07.

Comment

Over SCROG staat zelfs een aparte topic!

Ben trouwens benieuwd naar je filtertje , inthoud ons de foto's niet

Comment

Hehe, ben zelf ook benieuwd naar me filtertje, kan je zoveel niet verkeerd aan doen toch? Ik ga morgen weer met de kast aan de gang en dan komen er weer fototjes!

Comment

Zo ben weer ff aan het knutselen geweest, heb de binnenkant bekleed met radiator folie en de gaten van de ventilators vrij gemaakt. Ook heb ik de ventilators aangesloten op de adapters, deze zijn dus apart regelbaar. De kast is nu helemaal licht/luchtdicht!

2012-03-19 13.56.49.jpg2012-03-19 13.57.09.jpgIMG-20120319-WA0000.jpg

De lampen zijn nog steeds niet binnen...Duurt lang..:p Misschien duurt het ook wel lang omdat ik erop zit te wachten.

Zoals eerder vermeld wil ik dus WW's gaan houden, maar wat is een gebruikelijk aantal platen in een kast als deze? En in hoeveel liter potten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joostmeij View Post
                        De kast is nu helemaal licht/luchtdicht!
                        Waarom zie ik dan licht door die bovenste fan heen komen?

Denk dat je er prima 4 in kwijt moet kunnen. (SCROG) Of 2 die je wat langer voorgroeit.. Met regular zaad kun je dan dus 6-8 stuks oid gaan voorgroeien en je beste dames selecteren.
                        9/11L potten? Moet je ook gewoon gaan meten, hoe breed die krengen zijn en hoeveel je er dan kwijt kan. Hou als richtlijn 10l voor een plant aan, dat is mij althans verteld.
                        Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Omdat daar het koolstoffilter op komt! Bedankt voor je oplettendheid though.

Vandaag weer geknutselt aan de kast, de lampen waren rond 3 uur binnen, en heb ze gelijk opgehangen en de laatste puntjes op de i gezet...

Eventjes wat foto's:

IMG-20120320-WA0003.jpgIMG-20120320-WA0002.jpgIMG-20120320-WA0004 (2).jpg2012-03-20 18.36.45.jpg

Zoals je ziet de binnengekomen lamp met toen ik hem net opgehangen had, en de laatste 2 is het eindresultaat van de kast, 1 met groei en 1 met bloeiverlichting!

Left to do: Koolstoffilter maken (ben ik op het moment mee aan het vechten)
                          Misschien nog iets om het licht buiten te houden bij de inlaat? Tis niet erg licht op de kamer waar de kast staat maar misschien is t toch makkelijk.

Foto's van het filtertje komen zodra ik hem klaar heb!

Comment

Goed, was net dus bezig met me filter. Ben wel aardig ver gekomen en het is ook wel aardig gelukt als je t mij vraagt. Ik denk alleen dat ik hem iets te groot heb gemaakt...Even de maten op een rijtje:

Hoogte filter: 33cm
                            Diameter filter: 16cm
                            Inhoud filter: Er zit nu 800ml koolstof in

Het filter zit nu voor de helft vol met koolstof...En heb geen koolstof meer! Dus ik moet of morgen nieuwe koolstof halen 800ml = 8 euro of ik kort het filter in tot waar ie nu vol zit. Wat zeggen jullie? Zit het filter vol genoeg om goed te werken of moet ik em gewoon helemaal volgooien.

Fototje:2012-03-20 22.11.38 (1).jpg

Comment

het kan nooit kwaad teveel beter teveel dan te weinig
                              vergeet het niet goed aan te trillen de koolstof anders kunnen er lekken ontstaan
                              Guerrilla: 2013
                              Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                              Neem een kijkje en reageer

Comment

Die filter moet propvol he man, die kool mag niet bewegen!

Comment

Bezig...
                                X