Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kast, 5x18W TL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Micro kast, 5x18W TL

Korting op 420shop
    Net nieuw hier, en gelijk maar even een vtopic ovder de bouw van mijn micro kast. Allereerst een paar weken hier aan het rondneuzen geweest om de nodige kennis op te doen!

Tot het volgende plan gekomen:

- bouw kastje van 1m breed, 1m hoog en 0,4m diep.
    - plaatwerk
    - schaniertjes voor de deurtjes
    - tochtstrips
    - 2 x PC fan van 120x120 mm (voor de zekerheid ook sencys ventilator)
    - 5 keer 18 w armaturen TL
    - TL zelf ligt dikke voorraad bij de baas 18 watt lampen met de gebruikelijke verschillende kleurcodes (warm wit, etc.)
    - Benodigdheden bouw eigen koolstoffilter (het "pennenbakje"-model) (vandaar de sencys, hoor veel wellus/niettus over of een PC fan het nu wel of niet trekt)
    - hoogte stel clips (ik verplaats de potten omhoog/omlaag ipv de lampen)

Verder klein spul zoals schroefjes, beugels, boortjes, etc. Daarnaast nog nadenken over eventueel reflectoren, reflectiemateriaal aan de binnenkant, etc.

Het kastje wordt zo gemaakt dat ik makkelijk in en uit elkaar kan schroeven voor eventueel vervoer, de lampen zullen ook op een plaat komen die vervolgens met een kliksysteem in het kastje te bevestigen is voor eventueel makkelijk vervoeren.

Graag hoor ik tips en ideeen. Zal proberen regelmatig updates te doen inclusief foto's!

Re: Micro kast, 5x18W TL

Fannetjes:

IMG_1251.jpg

Plaatwerk:

IMG_1246.jpg

Luchtinvoer:

IMG_1253.jpg

Binnenkort meer!

Comment

leuk nog een micro project! hebt al goed plan bedacht tot dusver.

ja die pc fans trekken het gewoon met een koolstof filter hoor! ik zou toch die vsa`s buiten het hok bouwen worden best warm..

ga je volgen!

groeten mafferd.

Comment

Dank!!

Leuk dat je gaat volgen Bedankt voor de tips! Die Vsa's ga ik buitenom bouwen! tnx!

Aangezien het kastje toch wat groter wordt dan ik had gedacht (afmetingen blijven hetzelfde maar nu ik er zo naar kijk is het toch best fors ) 2 pc fans als luchttoevoer gedaan. Blijven wel apart regelbaar middels schakelaartjes die ik er tussen zet.

Zie:

IMG_1262.jpg

Comment

Nog een vraag:

Ik bouw zelf een koolstoffilter zoals aangegeven op dit forum (pennenbakje-model). Het liefs plaats ik dit filter aan de binnenkant aan de zijkant van het hok. Zou het ook aan de buitenkant kunnen? Logischerwijs denk ik: eerst de lucht door het filter trekken en dan naar buiten afvoeren..

Greetz

Comment

hey, je koolstof filter kan ook prima buiten het hok is geen probleem. Doe het zelf ook net als vele anderen hier. bespaart je ook wat ruimte!

groeten mafferd.

Comment

Kleine update, vandaag samen met een maatje weer wat meters gemaakt!

Zie:

IMG_1265.jpgIMG_1269.jpgIMG_1272.jpgIMG_1276.jpgIMG_1279.jpgIMG_1283.jpg

Comment

Als je de in- en uitlaat onder elkaar monteert heb je een hele kleine luchtstroom. Niet je hele hok zal dan ventileren, maar enkel het onderste gedeelte van in naar uit. Beter kun je een ventilator links onder hangen en de ander rechtsboven. Zo verwerk je ook de warme lucht, die opstijgt en boven in je hok verzamelt.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hi,

Die onderste zijn beiden voor inlaat, beiden apart te regelen (aan/uit + snelheid) Afvoer moet ik nog aan beginnen! Maar heel erg bedankt voor je oplettenheid!

Tnx!

Comment

En vergeet niet die fans lichtdicht te maken, las dat zo gauw niet terug maar zeker essentieel
                    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Dat lichtdicht maken moet ik idd nog iets slims voor verzinnen!! Tips?

Comment

een lichtsluis of labyrint zou de oplossing zijn voor het licht dicht maken van je inlaat fans

zoiets als dit
                        sluis.jpg

zo kan de lucht er door maar het licht niet.

groeten

Comment

licht doolhof van houten plankjes
                          edit: ik zie dat iemand me al voor is
                          Last edited by Arie123321; 4 March 2012, 23:12.
                          Guerrilla: 2013
                          Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                          Neem een kijkje en reageer

Comment

TOP! Wederom bedankt voor de tips! Gaan we mee aan de slag

Comment

Ik zit er over te denken om van een bestekhouder de buitenkant van het koolstoffilter te gaan maken. Hier zitten al gaatjes in en daarover doe ik dan aan witte panty. Denken jullie dat het aantal gaten wat hierin zit voldoende is?

Zie:
                              IMG_1292.jpgIMG_1293.jpg

Comment

Bezig...
                              X