Net nieuw hier, en gelijk maar even een vtopic ovder de bouw van mijn micro kast. Allereerst een paar weken hier aan het rondneuzen geweest om de nodige kennis op te doen!
Tot het volgende plan gekomen:
- bouw kastje van 1m breed, 1m hoog en 0,4m diep.
- plaatwerk
- schaniertjes voor de deurtjes
- tochtstrips
- 2 x PC fan van 120x120 mm (voor de zekerheid ook sencys ventilator)
- 5 keer 18 w armaturen TL
- TL zelf ligt dikke voorraad bij de baas 18 watt lampen met de gebruikelijke verschillende kleurcodes (warm wit, etc.)
- Benodigdheden bouw eigen koolstoffilter (het "pennenbakje"-model) (vandaar de sencys, hoor veel wellus/niettus over of een PC fan het nu wel of niet trekt)
- hoogte stel clips (ik verplaats de potten omhoog/omlaag ipv de lampen)
Verder klein spul zoals schroefjes, beugels, boortjes, etc. Daarnaast nog nadenken over eventueel reflectoren, reflectiemateriaal aan de binnenkant, etc.
Het kastje wordt zo gemaakt dat ik makkelijk in en uit elkaar kan schroeven voor eventueel vervoer, de lampen zullen ook op een plaat komen die vervolgens met een kliksysteem in het kastje te bevestigen is voor eventueel makkelijk vervoeren.
Graag hoor ik tips en ideeen. Zal proberen regelmatig updates te doen inclusief foto's!
Tot het volgende plan gekomen:
- bouw kastje van 1m breed, 1m hoog en 0,4m diep.
- plaatwerk
- schaniertjes voor de deurtjes
- tochtstrips
- 2 x PC fan van 120x120 mm (voor de zekerheid ook sencys ventilator)
- 5 keer 18 w armaturen TL
- TL zelf ligt dikke voorraad bij de baas 18 watt lampen met de gebruikelijke verschillende kleurcodes (warm wit, etc.)
- Benodigdheden bouw eigen koolstoffilter (het "pennenbakje"-model) (vandaar de sencys, hoor veel wellus/niettus over of een PC fan het nu wel of niet trekt)
- hoogte stel clips (ik verplaats de potten omhoog/omlaag ipv de lampen)
Verder klein spul zoals schroefjes, beugels, boortjes, etc. Daarnaast nog nadenken over eventueel reflectoren, reflectiemateriaal aan de binnenkant, etc.
Het kastje wordt zo gemaakt dat ik makkelijk in en uit elkaar kan schroeven voor eventueel vervoer, de lampen zullen ook op een plaat komen die vervolgens met een kliksysteem in het kastje te bevestigen is voor eventueel makkelijk vervoeren.
Graag hoor ik tips en ideeen. Zal proberen regelmatig updates te doen inclusief foto's!
Comment