Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kast, 5x18W TL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kast, 5x18W TL

Je hebt al een filter voor een kleine 20 euro, bijna de moeite niet om dat zelf te maken en zal nooit zo goed werken als een gekocht filter.

Comment

Ik heb ook een zelfgemaakte filter gehad voor men eerste 2 kweekjes maar dat helpt echt nie zo goed !

Comment

Goed,

Ik heb mn TL armatuurtjes binnen. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar Elektronische voorschakelaars, maar zie door het vele aanbod op internet door de bomen het bos niet meer zo goed. Ik heb al geprobeerd om hier in het forum want antwoorden te vinden..

Ik heb zelf armatuurtjes van Philips, 18W, 5 stuks. Type schijnt TL-D 18W HFP te zijn..

Is er iemand die mij op weg kan helpen met de juiste VSA?

Alvast dank voor antwoord!

Greetz

Comment

Goed,

Even op internet wat zoekwerk gedaan, het schijnt dus zo te zijn dat mijn armaturen al EVSA bevatten...

Zie:

IMG_1303.jpgIMG_1304.jpg

Bijgaand ook de tekening qua aansluiting. Hieruit word ik nog niet zo heel veel wijs..

Iemand met een toelichting over hoe ik deze nu aansluit op 220V?

Dank dank!

Greetz

Comment

check cirkel 4A/B daar staan de draden dus zo te zien moet je nog een snoer met/+ stekker kopen als die er niet bijzit en die eraan vastmaken (wel de juiste draad in het juiste gaatje )
            want zoals ik op de brochure op internet (google -> intikke model -> philips site) is het bedoeld om in te bouwen of gewoon tege het plafond te schroeve en aangezien daar meestal al daadjes uit het "lichtpunt" uit het plafond komen gaan ze ervan uit dat je stroom daar vandaan komt en niet via het stopcontact marja beide punten hebben netstroom dus boeit niks
            good luck
            Guerrilla: 2013
            Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
            Neem een kijkje en reageer

Comment

Ok, bij 4A zie ik eerst twee draden, die beide op stroom moeten? En bij 4B nog maar 1?.. Nog een beetje een raadseltje..

Tnx!!

Geetz

Comment

hmmm zoals ik het zie is 1 kabel de kabel linksboven in de hoek zoals de meeste kabels bestaat die uit 3 draden + - en aarde en dat waord in A en B weergegeven soort van marja beste is nog altijd iemand die het in het echt ziet die kan beter oordelen en het vast zo in elkaar zetten als diegene een klein beetje kennis heeft van elektra dan iemand die het via tekst moet uitleggen

Comment

Hmmm, begin nu meer de indruk te krijgen dat het of of is. Dus of 4A (wanneer je bijvoorbeeld wil doorlussen naar meerdere armaturen) of 4B wanneer je 1 armatuur rechtstreeks op stroom wil aansluiten.

Ga zaterdag ff naar de praxis aangezien ik sowieso nog stekkers moet hebben, en dan vraag ik het daar nog even voor de zekerheid!

Tnx!!1

Greetz

---------- Post added at 20:48 ---------- Previous post was at 18:01 ----------

Nog een vraagje: kan het kwaad om bovenin aan beide kanten afzuiging te plaatsen? Aanzuiging van verse lucht heb ik aan 1 kant onderin, afzuiging wil ik bovenin maken en dan aan beide kanten 1..

Greetz

Comment

Comment

Bedankt voor je commenst mafferd! Erg behulpzaam! Het is dus idd zoals ik dacht: of doorlussen, of rechtstreeks aansluiten en dus niet en en.

Dan nog een twee vraagjes:

1. Dat doorlussen zou ik wel graag willen doen, omdat ik anders met 4 stekkers zit. Kan ik dan alle 4 doorlussen op 1 stekker? of wordt het dan gevaarlijk? En hoe werkt dat doorlussen precies?

2. Kan het kwaad om bovenin aan beide kanten afzuiging te plaatsen? Aanzuiging van verse lucht heb ik aan 1 kant onderin, afzuiging wil ik bovenin maken en dan aan beide kanten 1..

Alvast dank voor de info!!

Greetz

Comment

2 afzuiging = 2 filters
                        of 2 afzuiging en wat slangen/bochtwerk en een Y-stuk met 1 filter marja bij iedere bocht moet je fan harder werken om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen

je kan het zolang doorlussen tot je het max aantal ampere van je zekering of de kabel bereikt

Comment

Ondertussen een update: bezig geweest met bouwen/fabriceren van koolstoffiltertjes. Had al het pennenbakje idee, maar kon niet echt goede bakjes vinden. Tijdens de afwas kwam mijn vriendin met het geniale idee om de volgende titems te gebruiken toen ze het bestekuitlekbakje van de IKEA zag staan...

Zie:

IMG_1310.jpgIMG_1312.jpgIMG_1314.jpgIMG_1316.jpgIMG_1317.jpgIMG_1319.jpgIMG_1321.jpgIMG_1323.jpg

aan de binnenkant van het grijze bakje komt eerst filterstog en vervolgens de actieve kool. Moet nog even kijken hoe ik de bovenkant ga afsluiten (de rand alleen uiteraard). Vervolgens komt hierop rechtstreeks een fan van 200M3/u. Ik heb er twee gebouwd

Comment

Je kunt die 5x18watt rustig met elkaar door lussen, is in totaal 90watt verbruik. Wel zou ik voor een kabel gaan met 2,5mm aders. en adereindhulsjes gebruiken als je met een soepele kabel werkt. mits je alles netjes aansluit is er geen nood zaak een aparte zekering aan te leggen.

Maar begrijp ik het nou goed je wilt twee afzuigers gebruiken boven in je kast.. en dan van elk 200m3? denk dat je dan afzuig capaciteit genoeg hebt(beetje overkill) heb hier een 150w hps die word afgezogen door een 140m3 pc fan en die houd de boel met gemak op tempratuur..

filtertje ziet er al leuk uit

groeten mafferd

Comment

Bedankt voor de info!

Vandaag de hele dag knallen aan het kastje. Later dit weekend updates!

Greetz

Comment

Aangezien ik me vandaag niet helemaal topfit voel, het zaag en bouw werk maar ff laten liggen tot morgen en anders volgend weekend. Ondertussen heb ik ff de filters afgemaakt! Vind ze zelf wel aardig gelukt! Nu nog kijken of het de geur wegneemt

Zie:

IMG_1330.jpgIMG_1327.jpgIMG_1331.jpgIMG_1333.jpgIMG_1335.jpg

Greetz!

Comment

Bezig...
                                X