Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kast, 5x18W TL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kast, 5x18W TL

Goed. Vandaag even bezig geweest met de sluis/labyrint om ervoor te zorgen dat er geen licht door mn luchtinlaat komt. Heb het van dezelfde witte planken gemaakt als de kast. Aangezien de sluis over beide luchtinlaat ventilatoren komt, en ik geen zin heb ik gekloot met snoeren van de ventilatoren, heb ik besloten om schakelaartjes te grbuiken waarmee in de ventilatoren kan aan en uitzetten .

De binnenkant van de sluis wil ik nog aftapen met zwarte tape, maar dat doe ik pas als ik de boel klaar heb om aan te sluiten!

Foto's:

IMG_1344.jpgIMG_1345.jpgIMG_1346.jpgIMG_1347.jpgIMG_1349.jpgIMG_1351.jpgIMG_1355.jpgIMG_1358.jpgIMG_1360.jpg

Comment

Het ziet er allemaal best wel gelikt uit hoor! Goed dat je er aandacht in steekt.

Comment

Tnx!

Ik moet ook zeggen dat ik wel blij ben als ie straks af is, maar dat het tegelijkertijd ook wel erg leuk is om zo een beetje te hobby-en aan zo'n kastje! + staat het ook gewoon netjes in je huis

Meer updates dit weekend!!

Greetz

Comment

Aangezien het vrouwtje zich wat begint te storen aan de rommel, besloten om er maar ietsjes vaart achter te zetten en nog dit weekend de boel klaar te hebben! Zojuist even bezig geweest met de montage van de filters. Ik heb een frame gemaakt met daar in een gat van 120mm voor de fan en de buisverbinders. De buisverbinder heb ik hierin vastgelijmd + het geheel afgetaped. Vervolgens dit frame voorzien van tochstrips zodat de fan niet langs de zijkanten lucht kan wegsnoepen, wat ten koste zou gaan van het lucht door het filter trekken.

Foto's:

IMG_1387.jpgIMG_1399.jpgIMG_1405.jpgIMG_1406.jpgIMG_1389.jpgIMG_1390.jpgIMG_1392.jpgIMG_1395.jpgIMG_1396.jpgIMG_1398.jpg

Comment

De eerste fannetjes, via led schakelaartje, maar ff aangesloten op het net. Best een prutswerkje nog aangezien ik alles uiteraard ook netjes wil aftapen met iosolatietape.

Foto's:

IMG_1417.jpgIMG_1418.jpgIMG_1420.jpgIMG_1421.jpgIMG_1429.jpgIMG_1431.jpgIMG_1434.jpg

Comment

Ziet er leuk uit. Mooi projectje, een voorbeeld van hoe het ook kan, als je er even over na denkt.
              Die filtertjes gaan wel werken, ze zitten in ieder geval op de juiste manier in elkaar.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank QnQ! Zat toevallig net ff in jouw kweekkelder topic te neuzen!

man man man wat een genot!!

Ciao!

Comment

Mogguh,

Twee vraagjes:

- Iemand ideeen over de zelfbouw van een lampenkap/reflector? wil deze graag rondom de TL-etjes gaan hangen, zeg maar zelfde idee als bij de tneon van secret jardin.
                  - tijdsschakelaartje, wat bevelen jullie aan voor 5 x 18 watt TL lampen? (ik lus de lampen door op 1 stekker).

Tnx

Comment

Goed, de afbouw is begonnen! Vandaag zijn we bezig met de achterkant en de deurtjes! De achter kant ff voerien van tochtstrips om er zeker van te zijn dat we geen geurtjes gaan verliezen , te meer omdat de achterkant uit twee platen bestaat, wat een kier veroorzaakt. Deze dus mooi opgevuld met tochtstrips! Het begint nu echt op een kastje te lijken!

Foto's:

IMG_1441.jpgIMG_1442.jpgIMG_1443.jpgIMG_1444.jpgIMG_1445.jpgIMG_1452.jpgIMG_1454.jpgIMG_1455.jpg

De filtertjes werken trouwens goed ff getest: met de filtertjes ervoor voel ik de lucht gewoon door de gaatjes trekken

Straks en later meer!

Comment

Gelijk ook maar ff de sluis + electra met schakelaartjes voor de inblaasfans gemonteerd!

Foto's:

IMG_1457.jpgIMG_1463.jpgIMG_1459.jpg

Kan niet wachten om straks aan de eerste plantjes te gaan beginnen! . Aan het kastje kan het vast niet liggen

Greetz!

Comment

Netjes man, wordt leuk kastje. Hoop wel dat je niet een te directe luchtstroom van je inlaat naar de uitlaat die er recht boven zit krijgt. Verder ziet t der strak uit!
                        Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Hoeveel mm fans gebruik je in deze kast?

Verder ga ik je zeker volgen! Weet je al welk soortje je wilt gaan kweken?

Comment

Heb hier eerst 5 zaadjes WW liggen, maar wil eigenlijk alle soortjes wel keertje proberen! Gebruik 120mm fans, maar zijn alle 4 apart regelbaar.

@IkDus: ik start met het aanzetten van 1 filter voor inlaat en alleen de uitlaat die er tegenover zit. Die andere afzuiging is meer "reserve". Lucht wordt goed en netjes door de filters getrokken, dus denk dat ik er aan 1 wel genoeg heb, de andere heb ik afdekdekseltje voor

Keep u posted!

Comment

Oke, ben je van plan alle 5 de WW's tegelijk te gaan kweken? Ikzelf zit dus ook met dat probleem hoeveel planten ik in 1 grow wil gaan houden. Ga je trouwens scroggen?

Comment

Ik denk dat ik idd alle 5 zaden tegelijk laat ontkiemen, dan heb ik nog keuze uit de beste planten waarmee ik door wil gaan.

Zit er wel over te denken te scroggen, maar daarvoor moet ik me eerst nog wat verder inlezen. Vanmiddag nog ff middagje vrij genomen om kastje ff helemaal af te maken (had nog wat overuurtjes staan ).

Dan deze week maar beginnen met ontkiemen

Comment

Bezig...
                                X