Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kast, 5x18W TL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kast, 5x18W TL

In hoeveel liter potten ga je ze houden? Heb je al nagedacht over de voeding? Je zegt dat je de keuze wilt maken uit de beste planten uit de 5, met hoeveel wil je er uiteindelijk doorgaan dan?

Comment

Aangezien ik nog hout over had van het kastje en ik nog iets moest hebben om mn TL-etjes straks aan vast te kunnen maken, besloten om van het over gebleven hout gelijk maar een lampenkap te maken waarin ik straks mn TL-etjes kan bevestigen. Daarnaast had ik radiatorfolie gekocht, maar besloten om mn kastje van binnen mooi mat-wit te laten. De folie dus dan maar gebruikt voor de TL-kap.

Daarnaast: mn filters werken stukken beter dan ik had verwacht, dus besloten om eerst 1 afzuiging actief te houden. Daarvoor moest ik nog een luchtdicht afdekkapje maken voor de andere afzuiging.

Foto's:

IMG_1475.jpgIMG_1476.jpgIMG_1484.jpgIMG_1486.jpg

Voor de deurtjes heb ik wat hulp nodig van een maatje, dus daar ga ik dit weekend mee verder, maar dan is ie ook echt af en kah het echte werk beginnen

Ciao

Comment

Hey ik ben nieuwschierig hoe je de draadjes van je fan onder de isolatietape hebt gemonteerd, ik neem aan met een 0,75mm aderhuls- en ring pers? groetjes (ziet er toppie uit!)
        sigpic

Comment

Gesoldeerd en toen isolatietape

Greetz!

Comment

Mooi kastje, ben benieuwd naar de plantjes

Comment

Dank je! Eerst maar eens goed inlezen hier voor de plantjes, net zoals ik dat gedaan heb met het kastje. Niet te overhaast allemaal

Tnx!!

Comment

Nog ff een vraagje over mn lampenkap. Ik maak de armaturen vast aan de binnenkant van de lampenkap, echter zitten mijn vsa's in de armaturen verwerkt. Ik hoor hier soms wat verhalen dat de boel dan wel erg warm kan worden, zeker wanneer ik ze ook nog etegen de radiator folie aanmaak..

Mijn idee was om alsnog een gat in de lampenkap te maken, op de plek waar de vsa's in de armaturen zitten, zodat deze niet tegen de folie aanzitten. Daarnaast wil ik nog een extra fan erop maken die de vsa's koelt, of is dat overbodig?

Greetz

Comment

Beste medekwekers, mn kastje is ondertussen zo goed als af. Gisteravond de deurtjes gemonteerd! Al met al valt het eindresultaat me zeker niet tegen! Nu kijken of de plantjes er straks net zo over denken!

Ik moet alleen de lampen er nog in hangen, maar dat is zo gedaan.

Laatste foto's:

IMG_1527.jpgIMG_1529.jpgIMG_1531.jpgIMG_1534.jpgIMG_1536.jpgIMG_1537.jpg

Laatste foto is een foto van in het kastje, zo te zien nog een kleine lichtinval rechts tussen de deurtjes, daar maak ik nog een extra balkje met tochtstrips voor.

Iedereen bedankt voor het beantwoorden van mn vragen en de tips en trucs en uiteraard hulp!!

Greetz!

Comment

Nou? Weet je al welk soortje je wilt gaan kweken? Hoe staat het er nu mee?

Comment

Toevallig net mn lampjes erin gehangen. Ik doe het rustig aan, geen haast . Ben me eerst nog goed aan het inlezen in de kweekverslagen sectie, kennis opdoen. Wanneer ik start zal ik wel een topicje openen bij kweekverslagen

Greetz!

Comment

Kwekers,

Jullie hadden nog een update tegoed: de lampen en het complete kastje:

IMG_1560.jpgIMG_1564.jpgIMG_1571.jpgIMG_1572.jpgIMG_1584.jpg

Zaterdag naar het tuincentrum geweest voor grond en aanvullende stoffen. zondag mn zaadjes ter ontkieming in watten gelegd. Ik zal kijken of ik al een kweekverslag bij ga houden. In ieder geval goed gebruik maken van de info in de huidige kweekverslagen op dit forum!

Greetz!

Comment

heel erg bedankt voor je verslag ik ben misschien ook van plan om binnen te gaan beginnen (klein). hopelijk ga je ook een kweekverslag maken over je kweek want ben erg benieuwd hoe het gaat worden.

Comment

Vraag gerust

Comment

Bezig...
                            X