Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over mijn temepratuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje over mijn temepratuur

Korting op 420shop
    Mijn kast is klaar. Eind resultaat is 7 x 20 watt tornado. 2 pc fans (1 aanvoer en 1 afvoer)

Nu heb ik mijn kast aan staan en de lampen zo gehangen dat ze ongeveer 10 cm boven de potten zitten. De temperatuur stijgt dan tot een stabiele 30 graden. Is dit te warm???? Ik wil de zaadjes laten opgroeien in een klein kweekkastje gevuld met stekgrond (ivm luchtvochtigheid vd kleine plantjes) onder mijn lampen. Kan dat met die temperatuur?

Ben sinds gisterenmiddag 2 zaadjes aan het ontkiemen. 1 in een bakje water, de ander tussen 2 laagjes keuken papier. Het zaadje tussen het keukenpapier had vanmorgen al een stukje wortel zichtbaar

Re: Vraagje over mijn temepratuur

zou iets lager moete zijn
    probeer eerder 22 a 28 en zeker voor je jonge plantjes anders droge ze te gemakkelijk uit
    + je moet je lampen iets lager houden anders gaan ze stretchen

dus ev. extre fan er bij hangen naast je lampen

Comment

Hey mister Frank,

Bedankt voor je antwoord. Had nog even een vraagje. Ik heb mn onderste fan draaien op 5V. Mn bovenste op 12 V.

Ik had vd week de onderste getest op 12 V en toen lag mn temp. op 24 graden.
      Zou het mogelijk zijn om beide fans aan te sluiten op die ene 12 V adapter?
      Ik heb even gechecked maar qua ampere zou het moeten kunnen.

Heb hier verder geen ervaring mee dus hoop op een reactie!

Comment

ik zou niet beide op 1 adapter doen, deze worden dan vaak veel warmer en krijgen dan ook sneller problemen. En lijkt mij best wenselijk beide fans apart te kunnen sturen.. ik zou voor 2keer een regelbare adaptertje a7,50 euro gaan dan kun je beter sturen met je temp.

en een fannetje net onder die lampen door laten blazen is ook echt wel fijn, en dan mag de lamp er gerust zon 3-5cm van de bovenkant van je plant af.

gr mafferd

Comment

Bezig...
        X