Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ventilatie
Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
-
Re: Ventilatie
om problemen en gedoe te voorkomen met PC fans, haal bij de gamma ventilatoren van het merk Plieger. Kosten twee a drie tientjes en zijn 230 volt! Is dus makkelijker op lichtnet aan te sluiten. De 100mm diameter is 100m3/h en de 125mm diameter is 185m3/h. RUIM voldoende (zo niet, teveel!) voor de meeste microkweekjes. Van de 100mm weet ik het verbruik niet, de 125 is 16watt.
aansluiten is net als met een lamp of een WCD.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door excenium View Postmeschiens domme vraag maar toch zit ik er lang mee, zet je de fans af als de lampen hun uren hebbe gedaan of laat je die gewoon maar draaien, dat me persoonlijk minder logisch lijkt maar toch dank bij voorbaad
Zou ik ook wel willen weten eigenlijk.... Volgens mij is dat een beetje afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Als het in de ruimte waar de box/tent staat erg koud is dan lijkt het me niet verstandig om de fans te laten draaien.
Comment
-
je kan ze altijd laten draaien, zal sterkere plantjes geven door de wind, dus steviger + je gaat meer verse lucht krijgen dat ook wl beter zal zijn maar is dit dan wl noodzakkelijk, en met warmte je kan ze ook gewoon harder isoleren, maar in binnenkort ga ik men kasje maken en ik ga eerst properen zonder, denk wel dat het zo mogelijk zal zijn, maar raar genoeg wordt er hier precies nergens op dit forum over vertelt en ik zit hier toch al en goed jaar regelmatig te lezen
Comment
-
Om even terug te komen op de ventilatie heb ik een specifieke vraag. Bij veel microkastjes zie je dat de invoer onderaan is en de afvoer bovenaan, met de 2 fans rechtover elkaar geplaatst.
Maakt het enige verschil uit als je deze positie verplaats, qua zijde? Dus de inlaat blijft sowieso onderaan, de uitlaat bovenaan. Maar ik zou mijn in- en uitlaat als volgt willen plaatsen:
ventilatiegatengp1.gif
Comment
-
Kan iemand mij omschieten uitleggen wat er met een actieve inlaat bedoeld wordt? Ook staat hierboven dat er voor de afzuiging een betere ventilator gebruikt moet worden dan voor de inlaat. Echter lees ik ergens anders op het forum dat de inlaat van frisse lucht belangrijker is wat is nu waar?
Gr Ronald.
Comment
Comment