Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken op Studentenkamer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweken op Studentenkamer

misschien inderdaad beter voor siliconen gaan, denk nog wel een spuit liggen te hebben, ga ook eens rondkijken voor deze verf..
    ik begin vandaag of morgen te zagen denk ik

Comment

idd is de siliconen een goede oplossing. fietsbanden gaan stinken en kunnen zelfs (door poreuze structuur) schimmels of dergelijks aantrekken.
      laat de kit wel goed drogen voordat je er plantjes inzet (chemische verdamping).

siliconen dus goede afwerking. de radiator folie is inmiddels wel verbeterd. degene als boven genoemd bestaat uit een aantal lagen, waarvan diverse lagen door vocht kunnen verweren
      en dus de reflectie laten verzwakken. Ik gebruik zelf radiator noppen folie. Deze bestaat uit geheel kunststof lagen en de reflectielaag (warmte en licht 90% weerkaatsing) is apart gegoten, dus minimaal verweer.
      is circa 15% duurder dan isolatie/radiator folie, maar zeer stand vaster. Ik gebruik dit al jaren in mijn overige kweek bakken buiten en de kasjes (tomaten, courgettes, komkommers, enz). Ik ben op mijn beurt weer geen voorstander van verf. Ben van het groene, niet het chemische, voor mij dus een morele keuze.
      puur omdat ik de folie kan hergebruiken en ik weer iemand ben die de techniek van balans probeer te doorgronden. isolatie is voor mij dus heeeeeel belangrijk, maar
      dat hoeft voor jou helemaal niet van belang te zijn. Zo heeft ieder zijn eigen ambities en probeersels.

Het is net hoe jezelf in elkaar zit en hoe je wil dat alles verloopt.

ben benieuwd wat je ervan gaat bakken ik denk dat het wel goed komt, je neemt de tijd en loopt niet te hard van stapel.
      Ik lees voorlopig nog mee.

adjeu

Comment

thx voor het vertrouwen, ben ook benieuwd zagen word voor zondag-maandag.
        update soon

Comment

wens je alvast heel veel succes, maak er geen haast klus van daar krijg je later spijt van.

eens goed is heel lang goed, kun je voorlopig vooruit

ik blijf je volgen (en steunen of course)

al een idee qua zaad keuze, nu alvast gaan inlezen is niet verkeerd.

ik zag dat je big bud gaat gebruiken. althans plannen. Ik zal je uitleggen waarom ik welk zaad gebruik.

ik denk vrij wiskundig en analytisch, dat wil zeggen dat ik zonder logica geen oplossing vind en veel dingen (bijna alles)
          bereken. Zo ook zaad keuze. ik heb voor mijzelf een vereenvoudigde formule in mijn hoofd waar ik toen over nadacht.

de soort plant die je kiest heeft als genetische waarden (indica-/-sativa) (klein-medium-groot)

regel: De te behalen resultaten (waarden zoals aangegeven bij de soort plant) zijn te behalen
          met de maximale perfectie bestaande uit; voedingsbodem (alle substraten nodig voor de plant in positieve zin),
          omgevings factoren (LV, licht lumen, kleur spectrum licht, enz.)

dat wil zeggen dat je bij hoge waarden een zware indica kunt kiezen en deze volwaardig kan bloeien in een kleine ruimte.

MAAR... als de waarden van je omgeving lager zijn zal de Indica ook minder floriseren. Tot gevolg een niet vullende of naar
          verwachting kleine plant in een te ruime omgeving.

daarbij speelt de rol vooral bij autoflower omdat je dan niet kunt reguleren met licht schema's.

niet autoflower zaad zou met langer licht schema groter kunnen doorgroeien, wat weer meer tijd zal vergen.

dit is natuurlijk te sturen met allerlei in dit forum uitgelegde tips and tricks.

Wat dus veel belangrijker is is uiteindelijk de plek waar deze komt te staan.

hoe warm is deze met lampen aan als deze af is, wat is dan de LV en kijk of je een goede luchtdoorvoer hebt.
          (hang hiervoor aan het plafond in je hokje draadjes van garen met een plakbandje dan zie je ze de kant
          op bewegen als je fans aanstaan waar de circulatie heen gaat ).

Haal je mooie LV temperatuur en is de balans heel verfijnt dan heb je een goede start.

Dit bepaalt uiteindelijk de groei en vordering van je plantje (naast de zorg en liefde of course)
          en dus de mate van eventuele keuze.

ikzelf denk eraan volgende keer short rider of blue mystic te proberen, misschien een kijkje waard bij je leverancier.

-Gelieve niet te dubbelposten aub! -
          -Grtz Westport-
          Last edited by westport; 18 May 2012, 04:44.

Comment

Oke, ben vandaag begonnen aan de kast..
            BILD0003.jpg
            eerst paar schetskes gemaakt dan beginnen zagen..
            BILD0005.jpgBILD0008.jpgBILD0011.jpgBILD0014.jpgBILD0015.jpg

Kast zelf zit dus nu in elkaar, hier en daar een halve cm dat het niet perfect zit maar over het algemeen zeer tevreden met de afloop, hier had ik op voorhand wel voor willen tekenen..

Vannacht de houtlijm wat laten drogen en dan morgen naar de winkel achter verf en de binnenkant een laagje geven.
            QnQ gqf me de tip voor "mat-witte verf (Latex hier in nld)" dus daar ga ik dan eens achter gaan zoeken..
            na het schilderen ga ik de hoeken nog afwerken met siliconen.

Wat moet er nog gebeuren na de verf?
            -keuze maken van lamp.. tot nu toe nog geen idee welke lamp ik ga nemen.. bestel ik er een op het internet op een growshop of kan ik beter met lampen werken die ik hier in de winkel ga halen.. hier ben ik nog niet uit

-prutsen met de ventilators om deze op de netstroom te kunnen aansluiten + gaten maken

-koolfilter maken en installeren

-het dradenwerk een beetje netjes wegmoffelen ( in buis fzo )

Ik denk dat ik dan ongeveer klaar ben en de kast klaar is voor een testkweekje tenzij ik nog iets belangrijk uit het oog verloren ben?

ik denk dat ik zo snel mogelijk mijn lamp moet beslissen want als ik deze online bestel kan dat wel nog eventjes duren Iemand een tip welke lamp ik best kan gebruiken?
            Ik had deze lamp tegengekomen http://www.g-tools.nl/ned/webshop.php?product_id=35.. staat wel nergens bij hoeveel watt fzo.. loop nog altijd een beetje verdwaald tussen de lampen en waar ik op moet letten..

grz
            pj

Comment

K die link dat ik erbij had gezet is gewoon de fitting heb ik dus net opgemerkt :p nvm die link dus..

verder gekeken.. http://www.g-tools.nl/ned/webshop.php?product_id=232 en http://www.g-tools.nl/ned/webshop.php?product_id=78
              moest ik deze 2 bestellen zou dit dan goed zijn om in mijn kast te plaatsen of moet ik een andere weg op beginnen zoeken?
              te straf? te zwak? te klein? te groot? ... ik zit een beetje vast

had ergens gelezen dat 400W lamp teveel zou zijn voor mijn kastje maar heb geen idee waar ik dan moet zoeken
              Last edited by PJbelgie; 9 April 2012, 22:39.

Comment

50x50 (als ie dat ook is geworden - adhv schets) = 0.5*0.5=0.25m2. 600w belicht 1.2m2, 0.25 * 1.2 * 600 = 125w ongeveer. Je zou dus kunnen kiezen voor een 100-150w HPS.

Door je beperkte hoogte van 90cm, min potten en min de hoogte voor je lamp hou je maar weinig diepte over, een zware HPS (250w+) zou voor te hoge temperaturen zorgen.
                Tneon met beetje wattage past er niet in, want 55w is al 55cm inclusief armatuur, dat wordt 'm dus ook niet (anders heb je 2x36w - ca. 45cm, kan, ook ivm hoogte en icm scrog zou dit prima optie zijn), anders zou je kunnen gaan voor een 125-200w CFL, ca 43cm. En die keuzes zijn dan natuurlijk aan jezelf. Hou er ook rekening mee dat hoe zwaarder je lamp is, hoe lastiger het gaat zijn om je filter in je kast te doen - dit kost je namelijk nog eens 15-20cm in hoogte en wat aan inhoud - dus warmte. Deze zul je dan dus extern moeten aansluiten. icm TL/Tneon is dat dus weer geen probleem omdat je deze laag op je planten houdt.
                Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Is dit dan bv de lamp die ik zou kunnen gebruiken : http://www.kweekotheek.nl/webwinkel/...ngslampen.html die 125W lamp
                  Productgroep Bloei spaarlamp
                  Type Warm White / Red
                  Omschrijving 125 watt bloeilamp
                  Voet E40
                  Eenheid 1 stuks
                  Levertijden 2 dagen
                  Prijs/st. 49.00
                  Productnummer 1086
                  Prijs/eenheid € 49,00

kan de lamplink zelf niet geven omdat site url niet aanpast,,

en als ik deze lamp zou bestellen kan ik deze dan gewoon aan netstroom hangen of moet er nog iets tussen?

Comment

Die lamp is een CFL, en heeft zodoende een ingebouwde VSA. Je hoeft 'm dus enkel in de E40 fitting (die al aan je spiegelkap zit) te stoppen en je fitting met een kabel in de stroom.
                    Overigens kun je 'm beter niet daar bestellen, is 10-15 euro duurder als in de growshop. (laag in de 30 excl btw) en zou inderdaad kunnen.
                    Dat of een HPS met aparte VSA. Of kleine Tneon/TL.

Ik heb iig exact die lamp thuis liggen voor de volgende ronde, een mooi voorbeeld (zelfde lamp, echter 200w) zie je in het kweekverslag van Gertie.
                    Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

Ik zou voor een kleine hps gaan 100watt ofzow kun je wel houden in dat kastje,,

Gr

Comment

Last edited by bramonius; 10 April 2012, 18:19.

Comment

Oke, ff update

Ik heb gekozen voor radiatorfolie ipv verf.. heb vandaag de hoeken bespoten met siliconen en de radiatorfolie bevestigd..
                          Mijn kast is dus klaar op de elektronische kant na..

@bramonius, ik was inderdaad naar exact zon lamp op zoek dat jij nu in je bericht omschrijft 100-125W

ik heb nu deze lamp gevonden, is zelfde als de jouwe..

fitting: http://www.dutch-headshop.com/nl/lam...row-p-753.html
                          groei: http://www.dutch-headshop.com/nl/spa...row-p-650.html
                          bloei: http://www.dutch-headshop.com/nl/spa...row-p-649.html

Is het ook mogelijk om 1 van deze 2 lampen te gebruiken voor zowel groei en bloei? misschien dan best de bloei omdat dat langer duurt?
                          Ik vind het een beetje zot om voor mijn eerste testkweek meteen de 2 lampen te bestellen dus is het mogelijk enkel de bloei te gebruiken of ga ik dan problemen tegenkomen bv niet voldoende groeien en te snel bloeien of ...

Heb vandaag ook zaadjes besteld, het is Arjans haze 3 geworden - http://www.greenhouseseeds.nl/shop/a...feminised.html

Van zodra ik hier een antwoord op men lampvraag heb gekregen ga ik die ook bestellen..

Heb iemand gevonden die nog 2 pcfans heeft liggen dus van zodra ik daar eens tijd heb om erachter te gaan kan ik dat nog in orde brengen, hopelijk dit weekend maar word spannend want ga 2 dagen tripje doen

Dan nog achter zakje actieve kolen en filtertje ineen steken / lamp installeren als ze toe komt en klaar is kees denk ik dan

grz

---------- Post added at 20:04 ---------- Previous post was at 20:00 ----------

zou ook nog deze bestellen om erin te hangen temp/vochtigheid meter
                          Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.

de spiegelkap zou ik zelf proberen maken met stuk radiatorfolie dat ik over heb.. lijkt me niet al te moeilijk

Comment

Goeie keus al heb ik hem zelf ook gemaakt

prima lamp, maar ik raad je aan te kiezen voor beide of anders de groei lamp.

ik heb er tot op heden veel plezier aan en de bloei gaat prachtig.

Ik kan je alleen technisch adviseren in dit geval (heb geen verdere ervaring dan deze dame met de lamp)

technisch gezien is de "groei" lamp een helder blauw witte lamp die bij mijn apparatuur voor problemen zorgt. Beroepsmatig
                            dan. veel overwoekering van planten enz. Dit wil ik bij mijn klanten niet zien. Op het moment dat ik rodere tonen gebruik
                            in de lamp houders dan is de groei minder maar de bloei eerder (dit is dus op straat he, kan niet exact aangeven waar voor mijn
                            geheimhouding, maar kijk maar eens om je heen bij machine's op straat cola automaten stations, kaart controleer machine's,
                            douches bij een strand, straatlantaarns, veiligheidsverlichting en bedenk zo maar).

Ik ben dus beroepsmatig gaan beraden waarom de 6400K lamp voor de hele cyclus (groei + bloei + afbloei)

tevens rade de tomatenkweker een bloeilamp af. zij woorden;

"jonge jonge het is inderdaad beter eigenwijs maar dan ook miniem beter, waarom die dure meuk
                            voor een bietje plant" <-exact zijn woorden

o ja en toen noemde ie me idioot (ik was zijn complete automatische deurensystemen aan het doormeten, hahahaha stond ik daar)

maar goed, daarom mijn keuze, met bloei lamp meer opbrengst, maar naar zeggen scheelt het niet veel qua opbrengst als beginner.
                            of het de waarden aan THC etc beinvloed weet ik niet. dat zal je even verder moeten nakijken.

ik gebruik in ieder geval de groei lamp 125 W 6400K 8100 lumen zoals je in de link had gezet voor alle cycli
                            ik zou er wel direct een reflector kap bij doen incl. fitting E40 ben je daar ook gelijk mee klaar,
                            gaatjes boven in de kap boren en deze aan schakels ophangen voor hoogte instelbaarheid.

Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.

wat betreft je zaadje, lijkt me goede keus, uiteindelijk wil je ze toch allemaal een keer kweken hahaha

succes weer

ik heb een weerstation met buiten sensor, dan kun je het in de gaten houden zonder je kastje te openen.
                            buitensensor in je hokje en hoofdstation binnen 70 meter bereik waar je wil.

koste geloof ik 18 euro bij de kijkshop

geeft dalingen en stijgingen aan van zowel temp als LV beide zeer cruciaal.
                            Last edited by bramonius; 10 April 2012, 20:27.

Comment

Probleem met die fitting is afmeting 50-45

mijn kast is uiteindelijk uitgekomen op 49.5 - 45.5 - 89

denk dat men deur net niet gaat sluiten met die fitting...

verder
                              zijn deze 2 producten de moeite waard om in te investeren (opbrengst gericht)
                              Green Sensation is een bloeistimulator voor de laatste 4 tot 6 weken van de bloeiperiode. Dit ideale product maakt alle andere toevoegingen overbodig.

Bloeit je wietplant niet zoals je graag zou willen? Probeer de Sugar Royal Biologische Bloeistimulator van Plagron. Plantenvoeding bestellen bij Dutch-Headshop!

Ook heb ik thuis nog universele potgrond staan kan ik deze gebruiken of kijk ik beter achter iets speciaal voor bloeiplanten?

Comment

Even fototje uploaden
                                BILD0014.jpg
                                Dit is dus nu mijn kast afgewerkt met radiatorfolie

Ik heb ook niet die lamp die ik hierboven gepost had ( de groei versie ) besteld de fitting heb ik zonet snel zelf in elkaar geknutseld, juist nog een gat maken voor bevestiging enzo maar dat moet geen problemen geven...BILD0016.jpg

Nu dus even wachten tot de postbode eraan komt met de rest van mijn gerief en ondertussen probeer ik nog die ventilators te doen

Heb die 2 productjes ook bij besteld zie post hierboven

cheers

Comment

Bezig...
                                X