Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ik heb de specs bekeken die aan de fan van de link zijn gekoppeld.
ik zie al gelijk een valkuil. ik mag hopen dat je de leds af kan koppelen of kan onklaarmaken want dit is
een valse lichtbron tijdens donker uren. dit geld ook voor overige led (stoppendoos, lampjes op apparaten als ze
aan zijn geschakeld).
daarnaast is hij naar mijn idee goed te gebruiken. (zie ook info naar mrdukehaze). ik gebruik zelf wel een grotere fan
maar heb dubbele ruimte. hou wel rekening met de 3 draden zoals ik je in het begin heb uitgelegd. 3 draden = + , - en taxameter.
o en je kan ze beide op 1 adapter aansluiten (gsm adapter is perfect) kijk even of deze tenminste 12 volt is.
de adapter zijn omvormer (in de kastje wat eraan bungelt (of doosje)) geeft een 'output' naar vraag, hij levert dus 12V maar kan
doordat hij 230V word gevoed die 2 fans makkelijk aan. werkt een beetje als haspel of dergelijks maar is lastig verhaal.
(+amperage en reductie moelijk uit te leggen, dus doe ik niet hahaha) maar goed gewoon 2 fans op 1 adapter gaat prima.
@mrDukeHaze
de filter zal hooguit een tegendruk (vacuum effect door tegendruk) wat echter niet in verband staat met 51,3 m3/h
maar met het toerental van de fan. in dit geval 2000 rpm. dit wil zeggen dat de tegendruk een vertraging kan veroorzaken waardoor
de fanbladen door eigen output en tegenwerking krijgen door vacuum. waardoor bladen geremd worden. wat resulteerd in
een reductie van het aantal rpm wat dan als werking heeft een minder aantal m3/h. dus wel vermindering maar gezien de inhoud
van dhr JPBelgie zijn kastje geen probleem. zolang de in en outflow gelijkmatige verdeling geeft zal lucht mengen naar verhouding.
De balans word geregeerd door de luchtdichtheid van het hokje. hierdoor ontstaat bij invoer door vacuum van luchtdichtheid (outflow word geremd
door filter) tegen druk in hokje geeft zelfde druk door inflow. deze word tevens geremd door eigen tegendruk en balans word zo hersteld
ik zou je nog even op de hoogte houden hoe het gaat met enkel groei lamp.
ze staat nu ca 11 a 12 dagen in bloei. en is met ca 18 cm in bloei gezet.
na eerste bloei is ze nog doorgegroeit tot nu ca 32 a 33 cm. ik hou haar als kerstboom
dus niet getopt of gefimt. dus nu heeft ze ook topjes op de dieven. maar groeien keurig mee.
ik zie geen enkele stagnatie dus tot op heden gaat het goed. nog geen lampen veranderd of bijgehangen.
(wel een gist fabriekje gebouwd voor extra CO2 +> =2liter fles =>hierin 1 liter water, 125 gr suiker en 2 gr gist.
dan schudden en in je hok zetten. gaat bubbelen, zolang het bubbelt maken de gist bacterien CO2 aan).
Ik gebruik geen filter, is niet nodig ivm natuurlijke luchtcirculatie
door de bouwconstructie van mijn woning. maar dan ruik je de geur nog steeds hoor.
ik geniet er met volle teugen van hou wel van een sterke geur
(net als bv knoflook of dille en basilicum, heerlijk de geur van vers blad)
geurt zeker al een week een vleugje, steeds sterker.
beetje zoetig als misschien een onrijpe banaan.
zeer prettig maar dichtbij de plant licht scherp in de neus
Adapter kan wel, maar zal je Fans heel langzaam aansturen (ze zijn 12Vdc dus moeten 12Vdc hebben om 100% te functioneren.
je zal nu meer half rendement en waarschijnlijk minder behalen). Ik raad je anders toch aan naar een adapter te kijken van 12 Vdc.
Die kan genoeg leveren aan de 2 fans. Als je echt geen keus hebt dan kan het met 5.3 Vdc, maar gaat ten koste van je airflow
en uiteindelijk waarschijnlijk je plantjes hun gezondheid en opbrengst. tough choice
jammer van de lamp. niet proberen te plakken hoor heeft geen nut
ik heb tot op heden nog steeds alleen de groei lamp en geen extra spaarlampen bij gehangen.
Top vorming gaat naar verwachting sneller, maar stabiel. ben gaan bijvoeden op het moment dat
eerste nieuwe scheut (bladvorming) doorkwam met tekorten (beetje bruinige lichtgeel/groene mongolide blaadjes).
Na voeding binnen 1 uur herstel en geen verdere bladvervorming waargenomen. mongolide blad is zelfs half hersteld ??????
Gaat dus prima met alleen groei lampen. (bevat ook meer kleuren van het spectrum, terwijl bloei er een aantal niet heeft of in mindere mate).
Volgende ronde autoflower doe ik idem als bij deze. ligt even aan de laatste loodjes (afbloei). kijken of dat problemen oplevert.
maar met wat ik zie zal dat geen problemen geven, maar je weet nooit.
ze is nu 41 cm hoog, ruikt sinds ca een week (of iets langer???) cm of 45 breed met fan leaves.
word al een mooi kerst struikje. hoop dat ze nog doorschiet naar 65 a 70 cm dat zou perfect zijn.
relax van de ledjes, dat het gelukt is. zal afknijpen van de voeding zijn geweest
Ik vog je nog op de voet dus keep up the good work.
o ja en succes weer van de week met de studie.
en studie van je kweek
Comment