Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De geboorte van een hok voor de dames.( 1ste x binnen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De geboorte van een hok voor de dames.( 1ste x binnen)

Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    Na een aantal jaar buitenkweekjes gedraait te hebben, wil ik het nu zelf voor het zeggen hebben. Ik ben begonnen met de bouw van een hokje van 0,7x0,7x1,3.
    Hierin komen 6 lampen (23w tornado's) in te hangen. Verder maakt mijn broer, een ervaren metaalbewerker een mooie reflector. Dun laagje RVS van 2 of 3 mm, hoog gepolijst, 6 verspringende gaten erin voor de fittingen.

Voor het frame heb ik 4,5cm dikke balken gekocht. Netjes alles op maat, in verstek gezaagd, en vast gespijkerd. Aan de binnenkant van elke hoek een hoeksteun voor extra versteviging. Buitenkant dicht gemaakt met 12mm MDF, en alle naden afgekit met siliconen kit. Dan komt de isolatie ( steenwol ) aan de binnenkant. Hiervoor word een framepje gemaakt, zodat deze blijft zitten, en ik een aantal punten heb om het zwart wit folie tegen aan te nieten.

Onder in de kast komt een ''dubbele vloer''. Hier onderin komt een 12mm pc fan, voor de inlaat van de lucht. Boven in komt een gat voor de afzuiging. Moet nog ff kijken bij de doe het zelf zaak, voor een leuke afzuiger. Verder komt er natuurlijk tegen de stank overlast een koolstoffilter tussen. Wat is beter, deze in de kast zelf, of naast/boven de kast?

Dan moet ik verzinnen wat ik beter is voor de deur. De deur een draai beweging laten maken, of een luik wat ik er voor kan klemmen.
    Ik wil de deur, aan de binnenkant isoleren, Dus een plaat van mdf, paar balken aan de binnenkant, isolatie er tegen, frame van latten ertegen en folie er over.

Fotos komen deze week!

Tips zijn altijd welkom!!!!!! Bij deze alvast bedankt!!!!

Re: De geboorte van een hok voor de dames.( 1ste x binnen)

Filter kan in je kast of erbuiten, net wat het best uitkomt qua ruimte.
    Je hebt een goeie fan nodig voor de uitlaat, als die ook nog door een filter moet.
    Ben benieuwd naar de reflector
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hallo allemaal.

Heb afgelopen weekend niet stil gezeten. De kast zit bijna compleet in elkaar. Ik moet alleen de deur nog afhangen, de dubbele vloer, de ventilatie gaten boren, en een gat voor de lichtbedrading. De kast is in zn geheel geisoleerd met steenwol matten... Broerlief begint deze week met de reflector kap. Ook is het koolstof filter, en zwart wit folie besteld.. Hoop dat deze in week in huis te hebben.. Dit is een foto van tijdens de bouw, inmiddels zijn we alweer wat verder, maar de telefoon wil niet meewerken.IMG-20120504-WA0000.jpg

Van de week nog ff 2 tornados erbij halen.. en hopen dat ze nu wel op voorraad zijn.

Comment

misschien een domme vraag van mijn kant maar een dubbele vloer met ventilatie ?
        is dat niet onhandig ivm waterdichtheid etc ?
        en een 12 mm fan (1,2 cm) ? is dat niet erg klein denk dat je 120 mm bedoeld ? (12 cm)

verder goed bezig !!
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Bezig...
        X