Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Temperatuur

    Korting op 420shop
    Hoe kan ik mijn kastje op temperatuur houden? Heb 3x 23w tornados maar heb t idee dat t in t kastje niet warm genoeg is.... Graag zie ik de info verschijnen. Alvast bedankt

    #2
    Re: Temperatuur

    Een goedkope oplossing: kijken of het met een of twee gewone gloeilampen van 60 watt warmer wordt. Voordeel: ze zijn goedkoop, zijn makkelijk aan te sluiten, geven warmte af en nog licht op de koop toe. De lampen wel zo hoog hangen dat ze het blad niet verbranden. Dat het 's-nachts wat kouder wordt is niet zo erg: buiten is het 's-nachts ook kouder dan overdag. Als het te warm wordt kun je altijd nog 1 lamp losdraaien of kleinere lampen nemen.
    Last edited by Xtreme; 10 May 2012, 12:46.

    Comment


      #3
      Re: Temperatuur

      fan controller zou ik aanraden voor je IN/OUT fannetjes.

      ik denk dat zolang je goeie circulatie houd een controller een goeie optie is

      oo of als geld geem optie is een 12v ip relais bijv:


      Comfort Temperatuursensors bedienen de verwarming / airconditioning per plaats al naargelang het uur van de dag en de aanwezigheid van personen.
      De verwarming in het buitenverblijf aanschakelen via GSM
      Openen van de poort via GSM
      Als u het huis verlaat gaat de verwarming op nachtstand.
      Instellen van een bepaalde sfeer.
      De ramen automatisch te laten sluiten (na ingestelde tijd, afstandbediening, CO melder etc.)

      Veiligheid
      Video/audio deurintercoms elektr. sloten, IP camera's die doorschakelt naar de gsm.
      Inbraakalarm per telefoon of SMS naar bewakingscentrale of politie.
      Brand- of rookalarm naar bewakingscentrale
      Bewakingscameras voor particulier gebruik

      zo kun je natuurlijk je variabelen invoeren en aan de hand daar van schakelen
      Last edited by noizer99; 13 May 2012, 23:40.

      Comment


        #4
        Re: Temperatuur

        Wat je aandraagt klopt exact: alleen daar zit een prijskaartje aan. Het is echt niet moeilijk om van afstand een plantage aan te sturen. Dat kan zelfs vanaf een pleziervaartuig. Voedingscomputers, CO2-regeling, automatische regeluring van het voedingswater aansturen: het kan allemaal. Alleen, zelfs fervente hobbykekers, budgeteren hun kweek. Meer dan 1000 euro per m2 gooi je daar toch niet tegen aan (exclusief tent). Een investering van 10.000 euro of meer voor 1 m2 lijkt me niet zo wijs. Dan wordt het kalf groter dan de koe.
        We weten allemaal dat je in de nok van het circus kan beginnen, maar vooralsnog begin je zelf ook met een uiterst primitief kweekje in een systeenkast van een computer. Overigens, succes daarmee toegewenst.
        Last edited by Xtreme; 14 May 2012, 09:30.

        Comment


          #5
          Re: Temperatuur

          jaja tis idd een dure! kom zelf ook uit de wereld van plc's
          maar tis altijd goed om te dromen vind ik . ik zou dan ook voor mijn volgende kast een plc het meeste willen laten schakelen alleen de sensoren zijn voor particulier zoooo duuur je word er egt bij genaaid!!
          dus denk dat ik lekker nog ff met mn PC kaste blijf knoeien


          25.jpg

          Comment


            #6
            Re: Temperatuur

            zelf een beetje handig... zoek eens op arduino kun je zelf de software schrijven en componenten zijn niet duur

            Comment


              #7
              Re: Temperatuur

              Wou net gaan beginnen over arduino, heb met die troep een online tandenborstel gebouwd. Een tandenborstel met internet. Overigens zie ik hier geen antwoord op de vraag van de TS. Heb dezelfde vraag ik heb 3 x 18w tl maar hier komt volgens mij weinig temp af. Kast staat wel op vloerverwarming.
              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

              Comment

              Bezig...
              X