Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste pc grow :D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste pc grow :D

Korting op 420shop
    ik heb besloten om wiet te kweken in een pc kast.
    opzich gaat het wel goed, ik neem dan ook rustig overal de tijd voor.

kokos mix extra, 2x warm wit 2700 k 1500 lumen, 2x 4000 k 1350 lumen, thermo hygro, 4 fannetjes 1 in en 1 afvoer 2 voor circulatie.
    btw het lijkt wel of het aantal lumen van die CFL's aardig afzakken na een tijdje.... denk er over om de vierde er maar in te hangen..
    hoeveel zou zon lamp kunnen of mogen verzwakken??

voor wie het interesseert een paar foto's:

1.jpg3.jpg4.jpg11p1.jpg6.jpg9.jpg10.jpg7.jpg9p1.jpg8.jpg15p1.jpg2012-05-13 18.25.42.jpg24.jpg22.jpg22p2.jpg

iemand op of aanmerkingen? graag zelfs

Re: eerste pc grow

Ze staan er mooi bij
    Welke soortje is het?

Comment

dankje!
      het zijn afghaantjes uit zaad

Comment

Veel succes ik volg je !

Comment

allereerst welkom!

tip en aanmerkingen,, heb ik genoeg

*lampen horizontaal hangen

*lampen voorzien van een reflector(denk aan een redbull blikje bijv)

*lampen op 5cm van je planten af!!!!

ik persoonlijk ben er geen fan 230v elektra kabelt in elkaar te twisten! Dit geeft veel weerstand en de kan vlink warm worden!! en zins wanneer word er geen aarde geel/groen gebruikt?? ook je kast zelf aarden zou geen slecht idee zijn.. Ook zie ik losse draden in je kast zonder enige afscherming word er kriebelig van Als je lampen van philips hebt neemt het aantal lumen echt niet zo snel af.. je zou er doorgaans wel 3kweken mee moeten kunnen doen. Een 4de lamp installeren zou zeker wat extra gewicht mee kunnen brengen aan het eide van de rit. De planten bak tot de rand afvullen, ze hebben de wortel ruimte wel nodig.

denk dat je al zon 3-4 weken bezig bent?? vooral je lampen veranderen gaat de boel een stuk versnellen! het mooiste zou zijn dat je lampen in hoogte kunt verstellen... of je lampen boven in de kast monteren en dan met je plantenbak de hoogte in todat je planten 5cm onder je lampen zitten.

veel succes!

groeten mafferd

Comment

beste Mafferd,

juist dat klopt een twist in de kabel zoals dat in elke kabel zit alleen heb ik het wat verder aan getwist om de kabel bij elkaar te houden.
            ik heb er geen rekening met eventuele flux simpelweg omdat het zeer laag wattage is en ik al 2,5 kwadraat heb gebruikt ipv 1,5.
            het is geen vaste kern dus vandaar die 2,5
            ik zal dan ook maar weer es in de boeken moeten duiken om te zien of echt consequenties heeft op gebied van velden en weerstand..

de losse draden zijn van een extra fannetje deze kan worden aangesloten op een gezekerde 12v voeding.
            maar je hebt gelijk t staat natuurlijk nergens naar..

je hebt ook zeker gelijk over de aarding ik zal het zo snel mogelijk doen!

oja en het is nu 23 dagen sinds ik ben begonnen met ontkiemen

heel erg bedankt voor het advies mafferd!
            ik heb nu nog wel weer wat te knutsellen

zo is het tog niet heel verkeerd?

2012-05-13 22.34.55.jpg
            Last edited by ceBep; 13 May 2012, 22:42. Reden: dubbelposten

Comment

kan niet wachten tot mijn plantjes beginnen uittekomen

Comment

Bezig...
              X