Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verborgen kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verborgen kweekkast

    Korting op 420shop
    Hoihoiiii...
    Heeft er iemand wat voorbeelden om een kweekkast verborgen te houden
    Geen pc kast, dat lijkt me te klein.
    Maar bvb onder de bureau als zogezegd een documenten kastje of dergelijke?
    Of bvb iemand een tip van een bepaald ikea kastje dat dienst kan doen als kweekkastje?
    Als er bepaalde familieleden de kat komen eten geven als ik op reis ben wens ik niet dat ze dit opmerken
    Ik wens er me deze week beetje met bezig te houden

    #2
    Re: Verborgen kweekkast

    ikea kastjes zijn daar voor ideaal , kijk anders eens bij de microkweekjes.allesins veel succes gewenst me het verbouwen ;p

    Comment


      #3
      Re: Verborgen kweekkast

      Ik denk dat de grootste uitdaging is om je lucht afvoer te verbergen.
      Je wil waarschijnlijk geen luchtrooster of iets dergelijks in het zicht hebben aangezien dit ook een beetje opvalt
      Misschien kan je daar rekening mee houden in je ontwerp.

      Je moet er ook rekening mee houden dat je voldoende ruimte (hoogte) tot je beschikking hebt.
      Van de beschikbare hoogte gaat af: de hoogte van de pot + ruimte voor lamp (eventueel afzuiger) + minimale afstand tussen lamp en plant
      Ik denk zelf dat een bureaukastje net te laag is voor het goede maar ik ben ook nog een 'zaadje' en ook nog bezig met bouwen
      (zie http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...stealth-kastje )

      Succes!

      Bokkie

      Comment


        #4
        Re: Verborgen kweekkast

        Tja gebruik een kledingkast of zoiets en hou je ventilatie gaten verborgen ( achterkant).

        maar je zit ook nog met geluid! probeer dit te isoleren.

        Doe de kamer waar de kast staat op slot als je weggaat en zorg dat niemand er een sleutel van heeft.

        Comment


          #5
          Re: Verborgen kweekkast

          Het grootste probleem bij van die microkastjes is je temp laag houden,
          wat je normaal kan doen is de deur op een kiertje zetten.. maar dat lijkt me bij jou geen mogelijkheid omdat je langs buiten niets mag zien

          ik zou zeggen zie dat je voldoende ventillatie hebt, had zelf 2 kleine pc vents in kot 90-45-45 en die deden het niet goed genoeg

          denk aan een afzuig zoals voor badkamer of een uit een growshop en dan nog pcvent als invoer en misschien nog eentje binnen in hok voor wat luchtverplaatsing kan nooit kwaad

          maar deze maken dan weer geluid dus toch niet helemaal stealth..

          ik gebruikte zelf een 250W grow spaarlamp, weet niet welke lampen jij gebruikt.. als je van plan bent onder een gewone lamp of spaarlamp te kweken zal dit allemaal minder problemen geven

          maar weeg je opties tegen elkaar af qua hinder enzo..

          veel succes

          Comment


            #6
            Re: Verborgen kweekkast

            Plan je kweekjes goed, zodat je kastje leeg is als je op reis bent.
            Kweekkastjes zijn niet geluidloos en plantjes hebben regelmatig water nodig, en de hoogte van de lamp moet ook steeds aangepast worden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X