Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en tevens een nieuwe kweker
Na veel lezen ben ik uiteindelijk begonnen met het bouwen van mijn eerste kastje.
De beschikbare ruimte hiervoor is: 60x60 (binnenmaten) en max. 120 hoog
Voor het kastje gebruik ik 18mm hardhout multiplex (voor de zijkanten, bovenkant en bodem) en 12mm hardhout multiplex (voor de achterwand/voorkant/deur)
Op de bodem ligt vijverfolie met een rand van +/- 20cm. De binnenkant zal verder geheel 'behangen' worden met radiatorfolie.
De lichtbron zal bestaan uit 2x Tneon armaturen van 2x55Watt per stuk (dus 220 Watt totaal)
Als luchtfilter heb ik een PK carbon filter 160/240m3 met een Winlex buisventilator van 125mm (185m3)
De lucht inlaat bestaat uit 5x 10cm gaten in een 'kistje' van 40cm hoog en 5cm diep met in het middelste gat een kleine fan.
Dit 'kistje' is aan de binnenkant van de kast gemonteerd.
(maar ik denk dat een foto duidelijker is ...)
inlaat1.jpginlaat2.jpginlaat3.jpginlaat4.jpginlaat5.jpginlaat6.jpginlaat7.jpginlaat8.jpginlaat9.jpg
Op dit moment nog bezig met de deur en het midden gedeelte.
Maar de onderkant en bovenkant beginnen er al een beetje op te lijken
onderkant.jpgfilter_fan_opgehangen3.jpg
Ik hoop binnenkort het eindresultaat te kunnen laten zien.
En natuurlijk te beginnen met met de eerste kweek
De eerste keer wil ik 2 planten laten groeien in een 45 liter aardebak
Ik heb hiervoor het starterspakket van Sannie gekocht met de Hericules zaden (fem.)
Speciale dank gaat uit naar Kitefreak van wie ik veel advies heb gekregen
Alle reacties zijn natuurlijk welkom!
Gr,
Bokkie Wokkie
Ik ben nieuw op het forum en tevens een nieuwe kweker
Na veel lezen ben ik uiteindelijk begonnen met het bouwen van mijn eerste kastje.
De beschikbare ruimte hiervoor is: 60x60 (binnenmaten) en max. 120 hoog
Voor het kastje gebruik ik 18mm hardhout multiplex (voor de zijkanten, bovenkant en bodem) en 12mm hardhout multiplex (voor de achterwand/voorkant/deur)
Op de bodem ligt vijverfolie met een rand van +/- 20cm. De binnenkant zal verder geheel 'behangen' worden met radiatorfolie.
De lichtbron zal bestaan uit 2x Tneon armaturen van 2x55Watt per stuk (dus 220 Watt totaal)
Als luchtfilter heb ik een PK carbon filter 160/240m3 met een Winlex buisventilator van 125mm (185m3)
De lucht inlaat bestaat uit 5x 10cm gaten in een 'kistje' van 40cm hoog en 5cm diep met in het middelste gat een kleine fan.
Dit 'kistje' is aan de binnenkant van de kast gemonteerd.
(maar ik denk dat een foto duidelijker is ...)
inlaat1.jpginlaat2.jpginlaat3.jpginlaat4.jpginlaat5.jpginlaat6.jpginlaat7.jpginlaat8.jpginlaat9.jpg
Op dit moment nog bezig met de deur en het midden gedeelte.
Maar de onderkant en bovenkant beginnen er al een beetje op te lijken
onderkant.jpgfilter_fan_opgehangen3.jpg
Ik hoop binnenkort het eindresultaat te kunnen laten zien.
En natuurlijk te beginnen met met de eerste kweek
De eerste keer wil ik 2 planten laten groeien in een 45 liter aardebak
Ik heb hiervoor het starterspakket van Sannie gekocht met de Hericules zaden (fem.)
Speciale dank gaat uit naar Kitefreak van wie ik veel advies heb gekregen
Alle reacties zijn natuurlijk welkom!
Gr,
Bokkie Wokkie
Comment