Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkast kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

koelkast kweken

Korting op 420shop
    Hallo allemaal.

Ik heb in het verleden al een paar kastjes gebouwd maar die vond ik te opvallend, waar misschien meer mensen "last" van hebben.
    de kastjes zijn weg ivm verkoop van mijn woning maar wou de spullen toch niet weg gooien want heeft toch best wat geld gekost.
    nu lijkt het mij een goed idee om alles in een koelkast te bouwen, aangezien het niet op zal vallen als deze een beetje geluid maakt.
    graag wil ik de bouw, en de eerste kweek uit de koelkast met jullie gaan delen.

De koelkast die ik ga gebruiken:
    foto 1 (2).jpgfoto 3.jpgfoto 2 (2).jpg foto 2.jpgfoto 3 (2).jpgfoto 4 (2).jpg

Led verlichting heb ik vervolgens aan de reflectorkap van de hps lamp gemonteerd
    foto 1.jpg foto 5 (2).jpg

Fototje van de achterkant van de koelkast:
    foto 4.jpgfoto 5.jpg
    Zoals je ziet, heb ik nog wat isolatie rond het afzuiggat weggesneden, dit word straks helemaal afgesloten zodat ik zeker weet dat afgewerkte lucht naar boven gaat ipv naar beneden en vervolgens weer de kast in gaat.

Dit was het wel weer voor vandaag, morgen verder met bouwen. nu eerst:

Dat is wel een mooie koelkast om in te gaan kweken!

Iig heb je al een mooi begin gemaak! Ga deze volgen eens zien wat j er vanmaakt!

Comment

Re: koelkast kweken

sorry voor de late update.. zit niet zo vaak meer achter de pc.. dat krijg je he met die slimme telefoons...

De led's heb ik helaas niet kunnen gebruiken omdat mijn trafo te weinig vermogen heeft. deze heb ik dus maar weg gelaten.

De koelkast is inmiddels klaar, een lastig klusje geweest om die filter en buisafzuiger erin te krijgen maar het is gelukt!
      foto 2 (3).jpgfoto 1 (3).jpg

Meteen daarna maar de stekjes gehaald, ze zijn allebei van het soortje Pineapple Chunk
      foto 3 (3).jpg

De stekjes staan er vandaag een weekje in, 2 dagen geleden de langste getopt, en morgen is de andere ook aan de beurt, zodat ze beide even hoog zijn. de planten ga ik naar alle hoeken buigen door een scrog netje te maken

plantjes krijgen allebei al een beetje voeding en staan er nu goed bij:
      foto (4).jpg

zal eens kijken of ik vannacht een filmpje kan maken en deze kan uploaden.

Na deze ronde ga ik de 100w echt vervangen voor een 150w of misschien wel 250w met evsa aangezien ik de afzuiger op 20% laat draaien, en daar het toch maar maximaal 27graden is daar binnen, met de lamp aan en met dit weer!

Comment

Dit vind ik een interresant verslag, ziet er leuk uit! Ik volg je...

Greetz,

xslt66x

Comment

Ik ga deze ook volgen

Comment

ziet er goed uit hoor !
            goed over nagedacht iig
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

foto 2 (4).jpgfoto 1 (4).jpg

Plantjes zien er naar mijn inzicht goed uit in hun nachtperiode.
              heb een handdoek onderin opgehangen met het puntje in een bak met water, dat haalt als de lamp brand de luchtvochtigheid aanzienlijk omhoog

zoals je ziet ben ik ook al begonnen met het scrognetje maken, omdat ik niet zo heel veel hoogte heb en toch alle ruimte optimaal wil benutten
              het andere plantje is gister ook getopt en ze groeien beide ongelofelijk snel!
              zo snel dat de lamp er te dicht bij kwam en de zijkanten van de blaadjes beetje beginnen op te krullen, maar denk wel dat ze dat overleven nu de lamp weer wat hoger hangt.

al iemand op of aanmerkingen of vragen heeft hoor ik ze graag natuurlijk!

Comment

koelkastkweek rocks!

Waarom geen scrognetje hardgaas wat je in de sleuf schuift?

Rookse

Comment

Ja was idd ook een goede optie geweest! Ik ga op zoek voor de volgende keer!

Comment

Heb gehoord dat deze pineapple chunk nog 2 weken doorgroeit voordat ze zichtbaar bloeiverschijnselen vertonen, en wil daarom eind deze week de klok om gaan zetten. Is het misschien nog verstandig om ze in een grotere pot te zetten voordat ze in het scrognetje vastzitten of kunnen ze gewoon in deze potten blijven?

Comment

Deze ga ik volgen, ziet er goed uit die koelkast!

Misschien zou je de volgende keer vierkante potten kunnen gebruiken, daarmee kun je de kleine "vloer" optimaal benutten.
                      Over dat ompotten durf ik geen uitspraak te doen, het lijkt me beter als ze in grotere potten staan maar het ompotten kan ook de nodige stress met zich meebrengen voor de plant.

Comment

Wauw geniaal! ik ga dit zeker volgen!

Comment

foto 19.jpgfoto 29.jpgfoto 39.jpg

zaterdag 4-8-12 toch maar de klok om gezet en ze in dezelfde potjes laten staan, kijken hoe dit gaat en anders de volgende keer toch idd voor de vierkante potten gaan.

En vandaag hebben ze na een week 12/12 voor het eerst bloeivoeding gehad.
                          foto (5).jpg

Heb verder eigenlijk nog niets over mijn grond of voeding verteld, ik gebruik een mix van cocos en aarde (40%-60%) geloof ik, en heb een voedingslijn van Atami, de ATA Terra,
                          Daar zit bij:
                          Rootfast - wortelstimulator
                          Terra Leaves - groeivoeding
                          Terra Max - bloeivoeding
                          ATAZymen - voor in de bloei
                          en Bloombastic - voor de laatste 4 weken voor het spoelen.

Ben wel van plan de plantjes 1,5 week te spoelen met gewoon water, zorgen dat alle voedingen uit de bodem en de plant zijn voordat ze geknipt gaan worden.

Comment

foto (6).jpg

Comment

mooi man echt mooi, ik heb ook al een frigo omgebouwd .
                              Wel een kleiner model als jouwe zo een 60 cm hoog met eerst een 150 W ter in werd veeeeeel te warm met als resultaat buisventilator doorgebrand
                              Erna geswitcht naar 4 spl , werkte perfect vrienden dachten dat de wiet uit de shop kwam (12e:Gr)
                              Als scrog netje gebruikte ik de origineel frigo plankjes zo als op de foto met je filter . wrm heb je die niet genomen ?
                              Groei en bloei je met de zelfde lamp ?

Leuk om te volgen

Comment

Bezig...
                              X