Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweekkast 150 watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Micro kweekkast 150 watt hps

    Korting op 420shop
    hallo medekwekers



    Na lang nadenken en veel gelezen te hebben ga ik beginnen aan de bouw van mijn tweede microkwast. Mijn eerste kweekkast was een pc kast met 2 fans en 3 tornado van 20 watt (spaarlamp).

    De bedoeling is nu ee kledingkast om tebouwen die de vorige bewoner heeft laten staan op zolder.
    Het is een stevige kast, van ca. 65*45*180cm.

    Het plan is 150 of 250 watt hps, met passieve inlaat en een afzuigsysteem met koolstoffilter.
    Het liefst een beetje stealth allemaal..

    De eerste fotos post ik vanavond, benbenieuwd naar kritiek en commentaar wil het gelijk zo goed mogelijk doen. budget is niet erg groot magoed..
    Last edited by kriskros; 31 July 2012, 16:22.

    #2
    Re: Micro kweekkast 150 watt hps

    Dit is dan de kast. De binnenkant ga ik wit schilderen en de naden worden afgekit met een kit die tegen 80 graden kan.

    Het plankjewil ik graag laten zitten. ik wil hier namelijk aan de onderkant een badkamer afzuiger plaatsen, ik denk diameter 125mm.
    aan de bovenkant moet dan de koolstoffilter komen en de schakelkast. Is dit te doen volgens jullie?
    Attached Files
    Last edited by kriskros; 31 July 2012, 16:21.

    Comment


      #3
      Re: Micro kweekkast 150 watt hps

      ja hoor dat moet wel te doen zijn
      houd wel rekening met luchtinlaat ed lichtdicht moeten zijn
      gaten genoeg boren dat in het bovenste compartiment de lucht er makkelijk uit kan
      enkel hoe hoog is het ONDER het plankje ?
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #4
        Re: Micro kweekkast 150 watt hps

        Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
        ja hoor dat moet wel te doen zijn
        houd wel rekening met luchtinlaat ed lichtdicht moeten zijn
        gaten genoeg boren dat in het bovenste compartiment de lucht er makkelijk uit kan
        enkel hoe hoog is het ONDER het plankje ?
        Is nu 152cm, moet te doen zijn met een 150watt hps denk ik? Of toch 250watt hehe...

        Comment


          #5
          Re: Micro kweekkast 150 watt hps

          ik zou voor de zomer maandjes een 150watter nemen. Dan kun je het allemaal beetje beheersbaar houden. Maar een 250watter moet te doen zijn. Al denk ik niet dat je dan aan een "standaard" badkamer fan genoeg hebt.

          greetzz

          Comment


            #6
            Re: Micro kweekkast 150 watt hps

            Ik wil dus deze set bestellen http://growshopalien.com/onlineshop/...s/nl/d217.html
            Waarom is dit geen philips lamp? En zal de can1500 carbonfilter 100kub 100mm voldoende zijn?

            Wil dit volgende week bestellen..

            Comment


              #7
              Omdat philips deze wattage volgensmij niet maakt.. ben ze iig nog niet tegen gekomen... en zou toch wel wat grooter filter nemen.

              Greetzz mafferd

              Comment


                #8
                Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                Ffkes 4 gaten van 35 mm gemaakt voor passieve inlaat, komen er ws nog 4 bij.
                De filter wordt btw een met capaciteit 150 kub.
                Attached Files
                Last edited by kriskros; 2 August 2012, 14:38.

                Comment


                  #9
                  Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                  Ik zit te te twijfelen welke afzuiger ik moet nemen, iemand suggesties?

                  Comment


                    #10
                    Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                    om in dat hok een goed climaat te houden zou ik er wel een redelijke afzuiger opzetten met bijpassend filter
                    onder de plank is het 152 cm zeg je haal daar 20 voor de pot en 20 voor de lamp (lamp zelf + afstand tussen lamp en plant(en))kom je op 112 cm
                    dus zal je of kleine plantjes moeten nemen of gaan scroggen (wat de opbrengst wel weer ten goede komt )
                    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                    Comment


                      #11
                      Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                      Tijd voor een updatje..T gaat niet zo vlug aangezien ik nog meer te doen heb haha.

                      De naden in de kast zijn afgekit, de achterkant ook maar gekit. Ik heb ook een plank gemaakt voor een dubbele bodem, ik weet alleen nog niet of ik deze ga gebruiken.
                      De kast is 2x met grondverf gelakt en staat nu te drogen


                      Het volgende ga ik zsm bestellen:

                      Davin schakelkast
                      150 watt hps set
                      can2600 150m3 koolstoffilter
                      Buisafzuiger bk100 250m3
                      Attached Files
                      Last edited by kriskros; 5 August 2012, 13:24.

                      Comment


                        #12
                        Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                        voor een 150 watter kun je ook gewoon een goeie digitale tijdschakelklok kopen hoor, die maken geen enorme piekspanningen bij het opstarten.

                        als er maar minimaal een 10A relais in zit is het voldoende.

                        Comment


                          #13
                          Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                          mee eens, ik heb voor 15,- een analoge schakelklok gekocht (wel via de growshop, niet bij de bouwmarkt) kan tot 16A, ik wil mijn 250W ermee gaan schakelen zonder relais... moet makkelijk gaan... ik trek 1,2A bij 250W lamp als het goed is....
                          Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                          Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                          (running)

                          Comment


                            #14
                            Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                            Oorspronkelijk geplaatst door mr pitbull View Post
                            voor een 150 watter kun je ook gewoon een goeie digitale tijdschakelklok kopen hoor, die maken geen enorme piekspanningen bij het opstarten.

                            als er maar minimaal een 10A relais in zit is het voldoende.
                            Ja serieus? Dat wist ik niet..Heb weinig verstand van elektriek.
                            Thx voor det tip!
                            Die relais die moet dan tussen stopcontact en schakelklok? Of zeg ik nu iets stom?Of moet deze ingebouwd zitten IN de zchakelklok?

                            Verder twijfel ik nog of ik ga afzuigen door me filter of blazen.
                            Last edited by kriskros; 6 August 2012, 19:01.

                            Comment


                              #15
                              Re: Micro kweekkast 150 watt hps

                              Ik dacht altijd dat de filter capaciteit groter (+20%?) moest zijn dan je ventilator capaciteit?
                              (kom net kijken dus wellicht dat een ervaren kweker je hier uitsluitsel over kan geven)

                              Comment

                              Bezig...
                              X